1
Vraag
2
Reacties
Davey_JF

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Straatkast niet vindbaar

Goedemiddag,

 

Vanmiddag is de monteur langs geweest omdat mijn modem bij het installeren een rood knipperend lampje gaf. Bij controle bleek er geen signaal op mijn aansluiting te zitten. De kaart gaf aan dat de kast ongeveer bij de ingang moet staan. Echter staat deze er niet. 

Monteur heeft een ticket aangemaakt en gaat nu een andere monteur laten bellen voor een afspraak die hier meer verstand van zou hebben en eventueel speciale kleding mocht hij door bosjes moeten lopen. 

 

Met de monteur een ronde gemaakt en inderdaad hem niet gevonden. 

 

Toen de monteur weg was bij het volgende appartementenblok gekeken waar geen beplanting is en daar staat hij halvewege het gebouw. Teruggelopen en nu zie ik bij mijn appartementencomplex wel een kastje staan in de bosjes ( met een gemaakt pad) maar weet niet of deze van ziggo of kpn is. 

 

Het is zo'n kastje zoals deze: ( voorbeeld van internet). Is deze inderdaad van ziggo of niet? 

Ik ben in afwachting van het telefoontje voor een nieuwe afspraak in hopelijk een smaller tijdspad als normaal. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Davey_JF
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Vanochtend een telefoontje gemist met een voicemailbericht dat de monteur mij in de straatkast aangesloten heeft. Net alles geinstalleerd en het werkt 🙂

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dit moet inderdaad een EV-kast van Ziggo zijn, gezien het formaat.

Davey_JF
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Oke. Jammer dat er geen kaart is bij ziggo waar precies op staat waar zo'n kast staat ( of denk ik daarin te makkelijk?). Had de monteur hem vandaag kunnen aansluiten, nu moet er weer iemand anders komen. 

 

Benieuwd hoe lang het nu gaat duren. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Bij de aanleg zijn plattegronden gemaakt met daarop de locaties van de verschillende typen kasten (WC/GV/EV) en kabeltracés aangegeven, maar ik weet niet of Ziggo nog steeds over deze plattegronden beschikt.

Davey_JF
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Monteur gaf aan dat hij het globaal kon zien. Dit probleem eerder meegemaakt bij mijn oma waarbij uiteindelijk de eerste monteur niet goed gekeken had. :(. 

 

Ik moet zeggen dat het bij mijn appartement slecht vindbaar is en had gehoopt op een duidelijke kaart die er blijkbaar dus niet is. 

 

Ik hoop dat ziggo snel belt voor een nieuwe afspraak. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat de 1e monteur een installatiemonteur is geweest, die hebben niet de volledige gegevens van het hele netwerk, hebben niet overal toegang toe en kunnen/mogen niet in alle kasten.

De volgende monteur is een netwerkmonteur, die hebben inzicht en toegang tot het hele netwerk, inclusief straat- en wijkkasten.

Davey_JF
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Aha, dan is er bij de afspraak  maken dus al wat fout gegaan. In de chat gesproken dat het modem geen verbinding kon maken ( roodknipperend lampje), ziggo kon hem van afstand ook niet vinden ( zagen enkel dat hij offline was) en had dus een netwerkmonteur moeten sturen blijkbaar. Hopelijk bellen ze vandaag nog op en kan die vrijdagmiddag. 

 

De installatiemonteur heeft gelukkig wel al de AOP vervangen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een netwerkmonteur wordt ingepland bij meer complexe problemen/storingen, een installatiemonteur zou ook toegang tot de EV moeten hebben voor een simpele taak als het (opnieuw) aansluiten van de huisaansluitkabel.

Davey_JF
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Vanochtend een telefoontje gemist met een voicemailbericht dat de monteur mij in de straatkast aangesloten heeft. Net alles geinstalleerd en het werkt 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Top, fijn om te lezen!

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Installatie/storings monteur heeft gewoon toegang tot de kaarten waar de ev's staan. Waarschijnlijk niet goed gekeken of geen zin om de bosjes in te gaan🤣🤣🤣

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tjhslangen  schreef:

Installatie/storings monteur heeft gewoon toegang tot de kaarten waar de ev's staan. Waarschijnlijk niet goed gekeken of geen zin om de bosjes in te gaan🤣🤣🤣


@tjhslangen Dan zou dan ergens is de laatste paar jaar gewijzigd moeten zijn, want de helft van de monteurs die hier door de jaren in huis zijn geweest en bij de buren, konden niet in de eindversterkerkast, daar moest dan een andere monteur voor komen.

Davey_JF
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@tjhslangen Niet door de bosjes willen sowieso. Dat bevestigde hij al. 

 

Maar de netwerkmonteur is langs geweest (zonder aankondiging) en het installeren is gelukt 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic