blathish

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Status bestelling Next Mini en annuleringsopties

Vorige week (27-05-2023) had ik een nieuwe Next Mini met een nieuw pakket via Mijn Ziggo aangevraagd, gezien ik niet kon vinden hoe ik alleen een nieuwe Next Mini kon aanvragen. Dit komt doordat mijn huidige Mediabox XL steeds luider begon te brommen..
Hier had ik ook een bevestiging per e-mail van ontvangen, maar tot nu toe heb ik verder niks gehoord of op Mijn Ziggo terug kunnen vinden.

 

Is er iets met de bestelling gebeurt, kan ik dit ergens nog annuleren? Of is er een e-mailadres waarmee ik met een medewerker in contact kan komen? Telefonisch is té duur, omdat ik geen telefoon via Ziggo heb.

 

Van andere topics op dit forum heb ik begrepen dat het handig is om mijn postcode en huisnummer op mijn profiel in te vullen, dit heb ik ook alvast gedaan.

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie geen indicatie vinkje achter je Level 1 dat je je huisnummer en postcode hebt ingevuld op de juiste plaats.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

blathish
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@BertBedankt voor je uitleg, mijn postcode had ik eerst zonder spatie getypt, nu met spatie geprobeerd, en nu heb ik wel het vinkje. 🙂

 

Nu even afwachten maar. 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @blathish, welkom hier!

Groot gelijk dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt! Normaliter had je de nieuwe mediabox namelijk al in huis moeten hebben. Ik heb direct een kijkje voor je genomen achter de schermen. De bestelling zie ik terug, maar deze is blijven hangen in het systeem. Hier gaat dus iets mis, maar voordat ik aan de slag ga ben ik benieuwd wat je graag zou willen. Wil je de bestelling wel door laten gaan of annuleren? In je bericht spreek je namelijk ook over de optie om te annuleren, dus vandaar de dubbelcheck! 

blathish
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hi @Cecilia ,

Bedankt voor het bekijken van mijn bestelling en voor je snelle reactie! Ik zou graag mijn Mediabox XL willen upgraden naar een Next Mini zonder mijn huidige abonnement aan te passen. Daarnaast zou ik graag mijn abonnement willen verlengen en een korting van €5,- per maand willen ontvangen gedurende 9 maanden zoals op mijn factuur staat. Is het mogelijk om dit te doen? Ik kijk uit naar je reactie!

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Dank voor je aanvulling @blathish ! Ik heb dit voor je doorgezet naar een andere afdeling, zodat zij deze bestelling handmatig voor je op kunnen pakken nu het vastzit in het administratieve proces. Zodra de bestelling is verwerkt ontvang je dan een email ter bevestiging en een track en trace van het pakket. 

blathish
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hi @Renata  ,

Bedankt voor je snelle reactie en het doorzetten van mijn bestelling.

Ik wacht de email ter bevestiging met track en trace af.

blathish
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hi @Renata,
Nogmaals bedankt voor je snelle actie! Ik heb de bevestiging met met track en trace ontvangen. Alleen zie ik dat mijn abonnement van TV Start naar TV Compleet is aangepast. Ik wil mijn huidige abonnement, TV Start, houden en verlengen. Zodat ik hiervoor die 9 maanden korting krijg. Waarschijnlijk stond in het systeem mijn wijziging naar TV Compleet al geregistreerd, maar ik wou TV Start houden! Mocht de korting met TV Start niet mogelijk zijn, doe dan maar zonder korting. Op dit puntje na ziet alles er goed uit. Het voornaamste voor mij is dat de Mediabox omgeruild wordt.
Is het nog mogelijk om dit te fixen? Ik kijk uit naar je reactie!

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

Hi @blathish scherp gezien en sorry dat deze aanpassing is gedaan. TV Start wens was meer dan duidelijk 🙂 Dit kunnen we zeker voor je regelen, laat je het weten zodra je de Next Mini in huis hebt en aangesloten + werkende? Omdat deze order "in de weg staat" kunnen we dit niet direct regelen. 
Over de korting wel/niet behouden, we zorgen ervoor dat dit goed komt en je deze krijgt. 

blathish
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hi @Jos,
Hartelijk bedankt voor je reactie en het nakijken. De Next Mini is vandaag aangekomen. Die heb ik succesvol aangesloten en ingesteld, alles werkt. Ben heel blij met jullie hulp. 🙂
Ik neem aan dat jullie mijn abonnement nu weer terug zullen zetten naar TV Start zonder extra kosten voor die paar dagen TV Complete en met de afgesproken korting voor verlenging van mijn TV Start abonnement.
Verder verwacht ik ook dat ik van jullie per e-mail een bevestiging krijg dat jullie per abuis het abonnement hebben omgezet naar TV Compleet en dat het nu weer naar TV Start wordt omgezet. Pas na het ontvangst van jullie e-mail kan ik dit markeren als opgelost.
Nogmaals ontzettend bedankt!!

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @blathish !

Super dat je de Next Mini hebt aangesloten! Ik hoop dat 'ie bevalt! 🙂 

Ik heb gelijk een verzoek ingediend dat je pakket teruggezet wordt naar Internet Start en TV Start Next Mini zonder bellen met behoud van de beloofde korting. We checken over een paar dagen even of het rechtgezet is. Dan bevestigen we dat hier voor je! 

blathish
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hi @Carlien, Dankjewel! Van wat ik kan zien is het al naar TV Start omgezet, alleen de korting kan ik zelf niet checken. Dus wacht ik hier jullie bevestiging eerst af voordat ik jullie antwoord kan markeren als oplossing. 🙂

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Het is geregeld hoor @blathish 

Alleen omdat we het handmatig moesten invoeren wordt daar geen bevestiging van gestuurd. Uiteraard zie je het komende factuur wel correct staan.

blathish
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Helemaal Top @Jamyla 

Ik vertrouw er volkomen op dat het in orde is en de komende factuur correct zal zijn.
Nogmaals bedankt voor de hulp. Ik ga het markeren als oplossing 🙂

blathish
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo,

 

Nu heb ik mijn nota ontvangen en kom ik toch iets vreemds tegen; het kost me € 2,13 meer dan de vorige maand. Nu is dat niet zo'n groot verschil, maar ik zou juist 5 euro goedkoper moeten uitkomen.

 

Hoewel ik de nota graag zou willen toelichten, snap ik hier eerlijk gezegd helemaal niks van.
Wat ik van de nieuwe nota begrijp; betaal ik voor TV Complete, waar ik € 5 korting op krijg, maar heb ik nog steeds TV Start. Ik had eigenlijk een nota van € 50,50 (met die € 5,- korting) moeten krijgen, maar nu betaal ik € 7,13 extra.

 

Kunnen jullie dit controleren en rechtzetten? Hieronder vind je een knipsel van de nota. Van TV Complete heb ik geen gebruik gemaakt, die wilde ik überhaupt niet meer. Dit pakket was ook slechts één dag actief, de volgende dag was die dankzij jullie hulp ook alweer teruggezet naar TV Start.

 

blathish_1-1687012623103.png

blathish_0-1687012003858.png

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Dat begrijp ik helemaal @blathish 

Op de volgende factuur zie je ook terug dat dit gecorrigeerd wordt naar Start inclusief de verrekeningen.

Houd er wel rekening mee dat per 1 juli de pakketten qua prijs sowieso zijn gestegen, dat verschil merk je hier op de factuur ookal.

Uitgelicht topic