Vraag
Reacties
Oplossing
rone67
Level 1

Stap niet over op een Ziggo abonnement of binnen Ziggo op een ander abonnement! Wegens activatie problemen.

Je nieuwe modem die je ontvangt is niet geactiveerd als je hem aansluit. Dit kan weken duren, waardoor je geen verbinding met het internet hebt!!

NIET DOEN DUS!

Oplossing
58 Reacties 58
Meldingen
Aan Uit
rone67
Level 1
Topicstarter

@RoWi. en @Pasi zit nu op WiFi van buurjongen met KPN Kan ik dat meteen ook even testen Thanks in me helpen herinneren van deze ouderwetse optie 

RoWi.
Level 20

Ziggo wifi spots gebruiken was ook nog een optie bedenk ik me net, dat de klanten service daar niet aan dacht.

0 Kudos
rone67
Level 1
Topicstarter
RoWi. wrote:

Ziggo wifi spots gebruiken was ook nog een optie bedenk ik me net, dat de klanten service daar niet aan dacht.

Tja geeft wel weer hoe betrokken ze zijn

0 Kudos
Pasi
Level 19
rone67 wrote:

...zit nu op WiFi van buurjongen met KPN Kan ik dat meteen ook even testen Thanks in me helpen herinneren van deze ouderwetse optie 

0 Kudos
RoWi.
Level 20
rone67 wrote:
RoWi. wrote:

Zo wil ik het niet stellen, daar is net als door mij niet direct aan gedacht door steeds grotere mobiele data bundels, het verbaast me bijna dat het er nog is, en werkt dat zonder geactiveerde connectbox?

0 Kudos
Pasi
Level 19
RoWi. wrote:
rone67 wrote:
RoWi. wrote:

Zo wil ik het niet stellen, daar is net als door mij niet direct aan gedacht door steeds grotere mobiele data bundels, het verbaast me bijna dat het er nog is, en werkt dat zonder geactiveerde connectbox?

Als je 'Wifi spots’ maar in ‘Mijn Ziggo’ aan hebt staan.

0 Kudos
rone67
Level 1
Topicstarter

Donderdag is mij beloofd binnen 72 uur…we zijn 72 uur verder nog steeds geen connectie modem met internet. We gaan dag nu 7 in…wordt vervolgd.

0 Kudos
Wlmpie
Level 11

Er zou een spoedwet moeten komen, die klanten toestaat om na 5 werkdagen zonder internet hun contract kosteloos te ontbinden en over te stappen naar een andere provider. Dan pas gaat het ziggo geld kosten als ze hun activatieproblemen niet oplossen.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Er wordt niet geleverd ik verwacht dat dit genoeg reden is daar is geen spoedwet voor nodig. Acm en consuwijzer heeft daar vast wel iets over geschreven.

Ja wel hier

Beëindig het abonnement

Krijgt u geen goede oplossing binnen een redelijke termijn? Dan kunt u het abonnement beëindigen. Dit noemen we ook wel ‘ontbinden’. U hoeft dan niets meer te betalen en de aanbieder moet de dienst stoppen. Ook hebt u soms recht op uw geld terug voor de periode dat u de dienst niet of niet volledig kon gebruiken. U moet dan wel kunnen bewijzen dat u meteen geklaagd hebt toen u het probleem ontdekte.

Wat is redelijk daar komt het op aan en is de huidige situatie overmacht?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ter informatie, wat is een redelijke termijn:

De jurisprudentie (= Jurisprudentie vormt een aanknopingspunt voor de rechtspraak in latere, soortgelijke gevallen.) geeft over het algemeen bij diensten aan, dat een leverancier bewijsbaar schriftelijk in gebreke gesteld moet worden, met een termijn voor de oplossing van 14 dagen.
Lukt het niet om het probleem binnen die tijd op te lossen, dan wederom een termijn van 14 dagen.

Zou je het na 2 maal 14 dagen voor de rechter brengen, dan beslist de rechter dat er nog een mediator of nog een reparatie poging moet komen binnen 14 dagen.

Dus juridisch gezien wordt een contract na minimaal 3 maal 14 dagen ontbonden door de rechter, vergeet de daartussen liggende dagen niet erbij op te tellen voor de verwerking van de post en de planning van de rechtszaak.

0 Kudos
rone67
Level 1
Topicstarter

Dag 7 geen internet

Klaar! Heb inmiddels mijn nieuwe bestelling geannuleerd (binnen de termijn van 14 dagen) en abonnement (na ruim 22 jaar) opgezegd. Factuur voor deze maand hebben ze afgelopen weekend nog wel even in rekening gebracht…máár daar ga ik uiteraard nog werk van maken aangezien ik geen internet heb! En al vanaf dag één heb gebeld. Ben er klaar mee! Laat me niet langer zo behandelen!

KPN is voor mij ook nog goedkoper en veel kennissen en vrienden zijn super tevreden. Dan maar geen HBO, maar HBO Max komt binnenkort ook naar Nederland.

https://www.hbomax-nederland.nl

Wens iedereen verder succes met ZIggo!

RoWi.
Level 20

HBO Max komt binnenkort ook naar Nederland.

Daar heb ik nog niks concreets over gelezen enkel plannen voor europese uitrol in de tweede helft van het jaar.

Vervelend, toch snap ik deze beslissing. De anderen met dit probleem hebben blijkbaar meer geduld. Deze 7 dagen is nog niks.

0 Kudos
rone67
Level 1
Topicstarter

“Deze 7 dagen is nog niks”

Precies daarom ben ik weg gegaan! Het vooruitzicht van nog weken in deze situatie te zitten is ook mijn motivatie geweest tot dit besluit   Ben helemaal klaar met Ziggo! 

0 Kudos
Wlmpie
Level 11
Be rt wrote:

Ter informatie, wat is een redelijke termijn:

De jurisprudentie (= Jurisprudentie vormt een aanknopingspunt voor de rechtspraak in latere, soortgelijke gevallen.) geeft over het algemeen bij diensten aan, dat een leverancier bewijsbaar schriftelijk in gebreke gesteld moet worden, met een termijn voor de oplossing van 14 dagen.
Lukt het niet om het probleem binnen die tijd op te lossen, dan wederom een termijn van 14 dagen.

Zou je het na 2 maal 14 dagen voor de rechter brengen, dan beslist de rechter dat er nog een mediator of nog een reparatie poging moet komen binnen 14 dagen.

Dus juridisch gezien wordt een contract na minimaal 3 maal 14 dagen ontbonden door de rechter, vergeet de daartussen liggende dagen niet erbij op te tellen voor de verwerking van de post en de planning van de rechtszaak.

3 x 14 dagen zonder internet vind ik dus geen redelijke termijn, zeker niet in coronatijd.

Als het gaat over de kleur van je bankstel of het schilderen van je huis is zo'n termijn redelijk.

Maar als het je CV ketel betreft is 3x14 dagen natuurlijk wel onredelijk en ook bij internet in coronatijd vind ik dat onredelijk, maar ik weet niet wat een rechter wel redelijk zou vinden.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Zelfs zonder corona is meer dan 14 dagen te lang. Steeds meer zaken moet je via het internet regelen. Het is echt een nuts voorziening met luxe prijzen.

Geen werkend kabel modem is mede geen telefonie.

Uiteraard zal er dan op mobiel bellen worden gewezen dit is puur om de samenhang aan te geven.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

“Zelfs zonder corona is meer dan 14 dagen te lang.”

Dan zul je de politiek in moeten en als je gekozen wordt, de wet gaan veranderen, mits daar een meerderheid voor is.

“Maar als het je CV ketel betreft is 3x14 dagen natuurlijk wel onredelijk en ook bij internet in coronatijd vind ik dat onredelijk, maar ik weet niet wat een rechter wel redelijk zou vinden.”

Zelfs daarmee valt het binnen de redelijkheid, heb ooit een 1e serie ketel gehad die vermoedelijk ook nog op maandagmorgen was gemaakt, waar ook het service onderhoudsbedrijf ook geen weg meer mee wist, na van alles vervangen te hebben, wekenlang telkens dagenlang uitval in de winter.
Is uiteindelijk wel keurig opgelost via de fabrikant van de ketel en met het onderhoudsbedrijf.

Geloof maar dat ik toen juridisch advies heb gevraagd bij mijn rechtsbijstandverzekering en de Consumentenbond.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

“Het is echt een nuts voorziening met luxe prijzen.”

Het is geen nutsvoorziening als zijnde onmisbaar als basisvoorziening voor het leven.

Je hebt nog allerlei andere providers die via andere kabels zoals glas, koper, coax en via de mobiele verbinding beeld en geluid en communicatie in alle vormen kan leveren.

Dit heb je niet hebt zoals met water en stroom en gas die je niet dagen kunt missen, daarvan is maar één mogelijkheid.

0 Kudos
RoWi.
Level 20
Be rt wrote:

“Zelfs zonder corona is meer dan 14 dagen te lang.”

Dan zul je de politiek in moeten en als je gekozen wordt, de wet gaan veranderen, mits daar een meerderheid voor is.

Tja wat wettelijk of in jurisprudentie als redelijk wordt opgevat sluit niet altijd aan bij wat voor de gebruiker redelijk is. Ik noem eerder niet voor niks overmacht, dat gaat hier deels ook op.

De probleem afhandeling sorry je moet geduld hebben is iets anders.

Als er nu voor niet Vodafone mobiel klanten een redelijke oplossing wordt geboden heb ik er ook vrede mee. Uiteraard is er een wettelijke coulance regeling voor het niet kunnen gebruiken van de diensten, dat omvat geen andere gederfde kosten of onkosten. Over het algemeen xx/30 geen gebruik kunnen maken van, soms nog wat telefoon bundelkosten.

Wat de politiek betreft of overheid betreft daar is redelijkheid soms ver te zoeken maar die discussie hoort hier niet.

Be rt wrote:

“Het is echt een nuts voorziening met luxe prijzen.”

Het is geen nutsvoorziening als zijnde onmisbaar als basisvoorziening voor het leven.

Je hebt nog allerlei andere providers die via andere kabels zoals glas, koper, coax en via de mobiele verbinding beeld en geluid en communicatie in alle vormen kan leveren.

Deels heb je daar gelijk in echter heb je niet meteen de volgende dag een werkende internetverbinding. Niet iedereen heeft onbeperkt mobiel internet om het zo te overbruggen.

Coax is een slecht voorbeeld daar is ook echt maar 1 optie in, Ziggo, Delta of hier en daar een lokale partij. Als alternatief bij het falen van een ander systeem ok, dan ga ik mee. Zonder gas lukt ook nog wel, steeds meer wijken worden gasloos aangelegd. Water tja flessen dan maar, electra wordt  lastiger.

Waarom noem ik internet nuts, omdat we steeds meer zaken alleen via het internet kunnen regelen, een betere formulering zou zijn het wordt steeds meer een nuts voorziening. Werk je thuis dan is je inkomen afhankelijk van een goede verbinding.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Aanvulling op mijn vorig bericht.

Mede gebaseerd op dit stukje.

Be rt wrote:

Ik schreef:

Deels heb je daar gelijk in echter heb je niet meteen de volgende dag een werkende internetverbinding. Niet iedereen heeft onbeperkt mobiel internet om het zo te overbruggen

BIj nieuwe abonnementen hanteerd een bepaald aanbieder 7 dagen levertijd, daar gaat het niet om, mij gaat het om dit stukje, voor een kleine meer prijs is het maandelijks opzegbaar.

Normaal gesproken denk ik zelf wie doet dat. Nu kan het nuttig zijn, neem voor nood elders een abonnement, en verhaal de kosten. Nu zal de kans op die vergoeding klein zijn, je kan die kosten ook voor lief nemen.

Er is in ieder geval een alternatief waar je niet meteen minimaal 12 maanden aan vast zit. Nadeel kan zijn de maximaal leverbare snelheid.

0 Kudos