1
Vraag
2
Reacties
rone67

Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Stap niet over op een Ziggo abonnement of binnen Ziggo op een ander abonnement! Wegens activatie problemen.

Je nieuwe modem die je ontvangt is niet geactiveerd als je hem aansluit. Dit kan weken duren, waardoor je geen verbinding met het internet hebt!!

NIET DOEN DUS!

58 Reacties 58
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
rone67 wrote:

@Ronihd

Alex van Ziggo verteld mij oa het volgende:

“Helaas zijn er nu door verschillende oorzaken meer opdrachten dan gebruikelijk die ontsporen en waar handmatig naar gekeken moet worden. Dat kost helaas ontzettend veel tijd, want er moet dus naar elke individuele situatie gekeken worden.” 

Dus ik vraag me af wat een klein percentage is die dit overkomt? Het ziet er naar uit best wel veel. En in mijn optiek iedere nieuwe klacht is er een teveel. Daarom loopt het systeem bij Ziggo vast. Dus ik zou zeggen Ziggo stop nu dan even met die nieuwe abonnementen totdat probleem is opgelost, zometeen zitten er mensen maanden zonder internet!

 

Tja…...ik snap wat je zegt het is van te voren ook niet in te schatten hoeveel er misgaan ? dus om dit te gaan roepen aan je klanten van te voren doe je niet denk ik.

Maar dat is helemaal aan Ziggo en de verantwoordelijke product managers.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@all

In onderstaand topic staan de zeer uitgebreide reacties van Alex van Ziggo.

Advies ga in onderstaand topic door met de discussie, 2 topics over hetzelfde is lastig te volgen en leiden vaak tot allerlei verwarring.

Geen internet na veranderen abonnement | Ziggo Community

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat topic moeten we naar mijn mening juist niet vervuilen met een algemene discussie over dit onderwerp. Dat topic is aanleiding voor deze niks meer en niks minder.

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

@Ronihd Dag 5 zonder internet…kun jij misschien nog iets voor me betekenen? @Alex Ziggo hoor ik ook niets meer van?? Iemand heeft het hier 5 maanden geleden over een bypass:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/modem-activatie-connectbox-giga-onmogelijk-59267
Anderen opperen iets over een 4G router. Zo moeilijk moet het met de technologie van heden ten dagen niet zijn om met een tijdelijk alternatief te komen? Ik ben een beetje op! De info staat in mijn profiel. Wil een beetje vertier. Woon alleen kan nergens naartoe ivm “Lock Down”  wat al zwaar genoeg is ? en heb nu ook dankzij wanbeleid bij Ziggo geen toegang tot Spotify en streamings diensten op TV  Thuiswerken gaat nu ook moeizaam en het wordt me eerlijk gezegd een beetje teveel...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hmm boek lezen stukje fietsen, uiteraard gekkigheid ook daar raak je op uitgekeken.

Basis Tv is op te lossen de coax regelrecht in de televisie als je een TV met DVB-c hebt ontvang je minimaal de ongecodeerde kanalen wel Netwerk ID 4444 gebruiken. Stream diensten via een hotspot op de telefoon, in de situaties die langer dan een week duren zou een tijdelijke bruikleen mifirouter(4g) een uitkomst zijn, zeker voor klanten die geen Vodafone hebben als mobiele provider.

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
RoWi. wrote:

Hmm boek lezen stukje fietsen, uiteraard gekkigheid ook daar raak je op uitgekeken.

Tv is op te lossen de coax regelrecht in de televisie als je een TV met DVB-c hebt ontvang je minimaal de ongecodeerde kanalen wel Netwerk ID 4444 gebruiken.

Boek lezen, fietsen, wandelen iemand afspreken doe ik wel overdag…maar s’avonds? Dan luister ik graag naar muziek oa Spotify en kijk vooral graag een leuk serie of film! Ik ontvang wel normale TV maar dat vindt ik niets. Teveel nieuws, reclame en Corona discussies etc. Alleen NPO heeft nog wel iets maar te weinig om een avond te vullen. Heb niet voor niets die abonnementen op streamings diensten

Ben zzp’r en daarnaast ook dj en krijg veel muziek opgestuurd en stuur dingen door (downloaden en uploaden) dit kan nu ook niet. Goed internet is voor mij essentieel ivm werk.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
rone67 wrote:

@Ronihd Dag 5 zonder internet…kun jij misschien nog iets voor me betekenen? @Alex Ziggo hoor ik ook niets meer van. Iemand heeft het over een bypass nadere opperen 4G router. Zo moeilijk moet het met de technologie van heden ten dagen niet zijn om met een tijdelijk alternatief te komen? Ik ben een beetje op! De info staat in mijn profiel. Wil een beetje vertier. Woon alleen kan nergens naartoe ivm “Lock Down”  wat al zwaar genoeg is ? en heb nu ook dankzij wanbeleid bij Ziggo geen toegang tot Spotify en streamings diensten op TV  Thuiswerken gaat nu ook moeizaam en het wordt me eerlijk gezegd een beetje teveel...

 

Hoi,

Nee sorry ik ben ook een klant en kan niks anders voor je betekenen.

Andere opties zijn er wel maar dan moet je zelf apparatuur gaan aanschaffen bijvoorbeeld een router waar je via 4 en of 5 G ( mobiele telefonie ) verbinding mee kan maken. 

Alleen zal je dit zelf moeten betalen Ziggo gaat dat niet doen . 

Ik kan het nog een keer onder de aandacht brengen bij het mod team maar ben bang dat je er dan nog niet mee geholpen bent.

Het probleem schijnt ZEER HARDNEKKIG   Te zijn en heel moeilijk oplosbaar anders was het allang voor je en ook andere hier gefixed.

In een ander topic waar je soortgelijke berichten scrijft heb je dit uitgebreide antwoord van Alex gehad.  

 

< quote > @Alex Ziggo  schreef.

Om te beginnen: Ik heb je topic gisteren gelezen, een reactie getypt en een escalatie gestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Ik zie je reacties vandaag terug,  maar zie nu opeens nergens meer mijn verhaal terug. Dat kan er ook nog wel bij. Weet dat het gisteren al in gang is gezet dus. Ik ga proberen m'n bericht van gisteren te herschrijven:

Ik kan weinig toevoegen aan je huidige bericht; het is inderdaad een mega waardeloze situatie en begrijp dat je ook al heel veel contact (terecht natuurlijk) hebt gehad. Er zijn al wat zaken in gang gezet, maar ook ik heb zojuist (gisteren) de situatie doorgezet naar het team wat hiervoor speciaal is ingericht. Zij zullen binnen 2 werkdagen contact met je opnemen over een mogelijk vervolg. Ik vind het tevens vervelend dat er telkens onrealistische communicatie plaatsvindt. Het is niet altijd haalbaar om het ‘binnen 24 uur’ of ‘binnen 72 uur’ te fixen. Als ik een concrete oplostijd voor je had gehad, had ik die natuurlijk direct gedeeld, maar helaas.

Ik wil nog een paar punten uit je bericht halen:

Dit probleem schijnt al jaren te spelen en er wordt dus niets aan gedaan

(...)

 Maar ja in India hebben ze waarschijnlijk een andere manier van werken en ander werktempo. Lekker goedkoop dat wel.

Deze problemen zijn recent ontstaan en spelen niet al jaren. De verantwoordelijke afdelingen werken op dit moment 24/7 in shifts keihard om dit spoedig voor iedereen te verhelpen. Ik snap ontzettend goed dat dat heel lastig te geloven is als je sommige situaties hier op de Community leest en dat ‘spoedig’ niet spoedig genoeg is, maar ik wil echt benadrukken dat iedereen keihard aan het werk is hiervoor. 

Zoals gezegd: Ik heb je situatie doorgezet naar het gespecialiseerde team, zij nemen telefonisch contact met je op. Vanuit mijn kant; sorry. Je hebt er niets aan, maar het is gewoon echt waardeloos. Ik hoop heel erg dat je snel weer online bent.

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

 @Ronihd  Dank voor je antwoord. Een paar miljoen van hun jaarlijkse winst, vorig jaar weer behoorlijk gestegen, investeren en het probleem is denk zo opgelost!! Wat extra ICT’ers inschakelen en hoppa. Het probleem speelt al minimaal een half jaar! Maar dat doen de mensen van hogerop, managers etc, uiteraard niet! Winst maximalstatie en zakkenvullen staat voorop. Het niet oplossen van dit probleem levert meer op dan het wel oplossen…dat is nu wel duidelijk. Erg triest

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
rone67 wrote:

 @Ronihd  Dank voor je antwoord. Een paar miljoen van hun jaarlijkse winst, vorig jaar weer behoorlijk gestegen, investeren en het probleem is denk zo opgelost!! Wat extra ICT’ers inschakelen en hoppa.  Maar dat doen de mensen van hogerop, managers etc, uiteraard niet! Winst maximalstatie en zakkenvullen staat voorop. Het niet oplossen van dit probleem levert meer op dan het wel oplossen…dat is nu wel duidelijk. Erg triest

 

Ik ben het niet met deze stelling eens en het is niet zo dat wat je schrijft..

Ze hebben een technisch probleem wat nauwelijks oplosbaar is…… 

Het is zeker triest voor jou maar , ik kan er verder niks mee 

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Ronihd wrote:
rone67 wrote:

 @Ronihd  Dank voor je antwoord. Een paar miljoen van hun jaarlijkse winst, vorig jaar weer behoorlijk gestegen, investeren en het probleem is denk zo opgelost!! Wat extra ICT’ers inschakelen en hoppa.  Maar dat doen de mensen van hogerop, managers etc, uiteraard niet! Winst maximalstatie en zakkenvullen staat voorop. Het niet oplossen van dit probleem levert meer op dan het wel oplossen…dat is nu wel duidelijk. Erg triest

 

Ik ben het niet met deze stelling eens en het is niet zo dat wat je schrijft..

Ze hebben een technisch probleem wat nauwelijks oplosbaar is…… 

Het is zeker triest voor jou maar , ik kan er verder niks mee 

Vertel mij hoe kapitalisme werkt en hoe managers denken ? Ze zijn er al minimaal een halfjaar mee bezig! Als ze er genoeg geld er in steken en of mankracht is het zeker wel sneller opgelost!  Maar dat gaat ten koste van de winst. Wat denk jij nou? En als ze van het probleem weten waarom stoppen ze dan niet met het aanbieden van de dienst? Omdat ze dan geld verliezen! Ziggo is gewoon zwaar fout bezig en dit alles in onverdedigbaar! 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@rone67 

Ik snap je frustratie , en boosheid.

Maar haal er nu geen onzin verhalen bij……..ze hebben een probleem wat niet ff snel oplosbaar is.

Ik volg nu verder niet meer , s6 er mee ! 

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

halen…

Ronihd wrote:

@rone67

Ik snap je frustratie , en boosheid.

Maar haal er nu geen onzin verhalen bij……..ze hebben een probleem wat niet ff snel oplosbaar is.

Ik volg nu verder niet meer , s6 er mee ! 

Ja jij weet wel hoe het allemaal zit. Nou jij verder ook succes met het verdedigen van het Ziggo (wan)beleid!

??
 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronihd @rone67  juist vanwege de moeilijksgraad en het lastig kunnen oplossen siert het VodafoneZiggo als deze zelf tijdelijk een mifi router beschikbaar stellen, of bij een andere provider extra gemaakte mobiele data kosten vergoeden.

Andere opties zijn er wel maar dan moet je zelf apparatuur gaan aanschaffen bijvoorbeeld een router waar je via 4 en of 5 G ( mobiele telefonie ) verbinding mee kan maken. 

Alleen zal je dit zelf moeten betalen Ziggo gaat dat niet doen . 

Voor de klanten die nu al 2 weken tot een maand zonder verbinding zitten is dit niet acceptabel.

Ik weet van de concurrent dat deze in extreme gevallen dit soort noodpakketten sturen. Een Digitenne ontvanger en een 4G router. Vaak pas als het na 3 tot 4 dagen niet is opgelost en de oplossing niet in zicht is.

Hier kan Ziggo in mijn ogen een grote slag slaan, zeker als het maar een klein percentage klanten betreft. Dat het een lastig probleem is prima maar scheep klanten die geen Vodafone abonnement hebben op met extra onkosten. Zo jaag je goede "trouwe" klanten juist weg.

 

Uiteraard heeft elke provider wel iets om op te mopperen, ik ben vanwege bepaalde beleidskeuze's bij die provider niet voor niks naar Ziggo terug gegaan. Echter ik deel de mening van meerderen de Amerikaanse invloeden zijn goed te merken. Het is niet het Ziggo van voor de fusie.

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
RoWi. wrote:

@Ronihd @rone67  juist vanwege de moeilijksgraad en het lastig kunnen oplossen siert het VodafoneZiggo als deze zelf tijdelijk een mifi router beschikbaar stellen, of bij een andere provider extra gemaakte mobiele data kosten vergoeden.

Andere opties zijn er wel maar dan moet je zelf apparatuur gaan aanschaffen bijvoorbeeld een router waar je via 4 en of 5 G ( mobiele telefonie ) verbinding mee kan maken. 

Alleen zal je dit zelf moeten betalen Ziggo gaat dat niet doen . 

Voor de klanten die nu al 2 weken tot een maand zonder verbinding zitten is dit niet acceptabel.

Ik weet van de concurrent dat deze in extreme gevallen dit soort noodpakketten sturen. Een Digitenne ontvanger en een 4G router. Vaak pas als het na 3 tot 4 dagen niet is opgelost en de oplossing niet in zicht is.

Hier kan Ziggo in mijn ogen een grote slag slaan, zeker als het maar een klein percentage klanten betreft. Dat het een lastig probleem is prima maar scheep klanten die geen Vodafone abonnement hebben op met extra onkosten. Zo jaag je goede "trouwe" klanten juist weg.

 

Uiteraard heeft elke provider wel iets om op te mopperen, ik ben vanwege bepaalde beleidskeuze's bij die provider niet voor niks naar Ziggo terug gegaan. Echter ik deel de mening van meerderen de Amerikaanse invloeden zijn goed te merken. Het is niet het Ziggo van voor de fusie.

 

@RoWi. Helemaal mee eens!! Toevallig had ik net wederom maar eens gebeld over oplossingen, die zijn er dus niet! Wel schijnt er vanochtend aan mijn modem te zijn gewerkt…maar activatie ho maar. Als ik begin over 4G router: die hebben we niet. Hoezo niet? Al sinds juli vorig jaar speelt dit. Koop wat van die dingen als alternatief. Maar nee dat kunnen de hoger opgeleide managers bij Ziggo niet even bedenken? Uiteraard wel maar ja…dat kost extra geld!

Als ik vraag over verder oplossingen krijg ik als antwoord “Sorry er zijn geen oplossingen” en de verbinding wordt verbroken  Dit is wel erg onbeschoft!!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
RoWi. wrote:

...Ik weet van de concurrent dat deze in extreme gevallen dit soort noodpakketten sturen. Een Digitenne ontvanger en een 4G router. Vaak pas als het na 3 tot 4 dagen niet is opgelost en de oplossing niet in zicht is...


Geen idee of de concurrentie dat doet ( ik heb er geen ervaring mee ), maar in deze Corona tijden, zou dit inderdaad een tijdelijke oplossing kunnen zijn. Het zou Ziggo sieren !!

Zoals al eerder geschreven: In deze tijd van Corona en thuiswerken, is het kunnen internetten geen luxe, maar beslist een noodzaak.


@rone67 , maar als u uw buren eens vraagt ( wel afstand houden  !! ) of zij uw netwerk- ( verleng ) -kabel tijdelijk willen inpluggen, dan hebt u in ieder geval internet. Wat u daarmee dan kan/mag doen, dat moet u natuurlijk in overleg met uw buren doen, want dat is natuurlijk ook afhankelijk van hun eigen gebruik ( en regels ) en de snelheid van hun internet abonnement.

Persoonlijk, zou ik daarmee geheel geen probleem hebben en graag mijn buren daarmee willen helpen, als ze dat vragen.
Natuurlijk is het ook afhankelijk welke netwerk apparatuur men heeft, maar vaak is een kwestie van een ( lange ) netwerkkabel buiten om ( b.v. van raam naar raam ) en inpluggen maar.

Een langere netwerkkabel ( minimaal type cat5e ) kan u bij Ziggo bestellen of ergens anders online kopen ( b.v. zo maar een winkel ) en laten bezorgen. Vandaag bestelt is ( heel vaak ) morgen bezorgd en de prijs van zo'n kabel ( en verzendkosten ) is vaak onverwacht laag.

Wonen uw buren ‘wat’ verder weg of kunnen uw naaste buren u niet helpen: een netwerkkabel mag maximaal 100 meter lang zijn, dus deze zou ook kunnen. Dit is dan wel een grondkabel, maar dat is beslist niet nodig. Iedere moderne netwerkkabel kan tegen weer en wind. Echter, deze kabel was de langste ( met stekkers ), die ik zo 1-2-3 kon vinden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zeker omdat het op papier voor Nederland 1 bedrijf is namelijk VodafoneZiggo moeten er opties zijn, laat de klant desnoods zelf de 4g router aanschaffen ( altijd handig voor de vakantie) maar stel dan een 097 data sim beschikbaar. 

Het ongemak oplossen is niet zo heel erg moeilijk de wil moet er zijn.

@Pasi  neem dat van mij als ex-klant daar maar aan soms pas na aandringen. Het is er wel. Voorbeeld 1 voorbeeld2

Ik weet dat niet elke klant hier open staat voor deze provider, toch is dit een dikke plus.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Alleen KPN stuurt zo'n noodpakket. Ziggo of T-mobile niet.

Ziggo van voor de samenvoeging met UPC tot het huidige Ziggo was toch al van Amerikaanse investeerders. 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Template wrote:

@RoWi. Alleen KPN stuurt zo'n noodpakket. Ziggo of T-mobile niet.

Ziggo van voor de samenvoeging met UPC tot het huidige Ziggo was toch al van Amerikaanse investeerders. 

 

Dat weet ik je hoeft mij echt de geschiedenis van het huidige VodafoneZiggo niet te vertellen. Ik heb de ontwikkeling vanaf de gemeentelijk Centrale Antenne Inrichtingen meegemaakt.

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

De enigste oplossing voor nu, die ook @RoWi. en @Pasi aandragen bedankt voor het meedenken en de reacties   en zelf ook bedacht heb,…is zelf een 4G router aanschaffen of via de buren. Ik ga daar eens achter aan. Echt te triest voor woorden…Zit overigens ook al bij Ziggo sinds A2000. Ook vaak problemen gehad op de weg naar uiteindelijk Ziggo, maar dit slaat echt werkelijk alles!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@rone67 de workaround die de afdeling provisioning doet is exact wat je noemde, het abonnement als zijnde nieuw invoeren, dat is hand werk waardoor alles dus blijkbaar zolang duurt. Dat kleine percentage dat kan, maar in cijfers blijkbaar toch behoorlijke groot.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic