1
Vraag
2
Reacties
rone67

Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Stap niet over op een Ziggo abonnement of binnen Ziggo op een ander abonnement! Wegens activatie problemen.

Je nieuwe modem die je ontvangt is niet geactiveerd als je hem aansluit. Dit kan weken duren, waardoor je geen verbinding met het internet hebt!!

NIET DOEN DUS!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er zijn inderdaad problemen bij Ziggo maar het overkomt maar een heel klein % .

Dat moeten we dan maar aannemen.

De waarshuwing mag wel iets genuanceerder in de vorm van.

Houd er rekening mee dat het langer kan duren.

Deze waarschuwing zou momenteel ook op de bestelpagina op zijn plaats zijn als disclaimer.

Bekijk in context

58 Reacties 58
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
rone67 wrote:

Je nieuwe modem die je ontvangt is niet geactiveerd als je hem aansluit. Dit kan weken duren, waardoor je geen verbinding met het internet hebt!!

NIET DOEN DUS!

 

Beetje erg kort door de bocht…….

Er zijn inderdaad problemen bij Ziggo maar het overkomt maar een heel klein % .

Zelf ben ik onlangs ook overgestapt naar een hogere snelheid en heb ik ook een nieuw modem gekregen en zonder problemen werkt alles prima ! 

 

En ja ik lees hier idd ook meerdere klachten maar dat zijn er maar een paar…….niet leuk heel vervelend voor degene die dit is overkomen.

 

De goede dingen die dus goed gaan lees je niet…….. 

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Ook al is het een klein percentage (en hoe weet jij dat nou zo zeker niet iedereen gaat hier naar het forum om zich te beklagen)…dan nog kunnen ze het niet maken mensen zonder internet te laten zitten tijdens een vette klote “Lock Down” in de winter!! Is gewoon asociaal en van een bedrijf als Ziggo zou je goede service mogen verwachten. Dus als het je overkomt ben je de lul! Met tijdelijke oplossingen komen ze niet ze laten je aan het lot over.

Verder kunnen op het minst mensen hiervoor waarschuwen alvorens een abonnement te nemen of te veranderen van abonnement! Zodat je een keuze hebt! Nu ben ik de lul en is er geen weg terug meer. M’n Mediabox XL opnieuw aansluiten op het internet schijnt niet te kunnen. Vraag me ook af waarom kunnen ze die oude aansluiting niet laten bestaan totdat je nieuwe modem is geactiveerd? Nee ze sluiten je gewoon af van het internet zonder.. Nogmaals vet aso!! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er zijn inderdaad problemen bij Ziggo maar het overkomt maar een heel klein % .

Dat moeten we dan maar aannemen.

De waarshuwing mag wel iets genuanceerder in de vorm van.

Houd er rekening mee dat het langer kan duren.

Deze waarschuwing zou momenteel ook op de bestelpagina op zijn plaats zijn als disclaimer.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
rone67 wrote:

Ook al is het een klein percentage (en hoe weet jij dat nou zo zeker niet iedereen gaat hier naar het forum om zich te beklagen)…dan nog kunnen ze het niet maken mensen zonder internet te laten zitten tijdens een vette klote “Lock Down” in de winter!! Is gewoon asociaal en van een bedrijf als Ziggo zou je goede service mogen verwachten. Dus als het je overkomt ben je de lul! Met tijdelijke oplossingen komen ze niet ze laten je aan het lot over.

Verder kunnen op het minst mensen hiervoor waarschuwen alvorens een abonnement te nemen of te veranderen van abonnement! Zodat je een keuze hebt! Nu ben ik de lul en is er geen weg terug meer. M’n Mediabox XL opnieuw aansluiten op het internet schijnt niet te kunnen. Vraag me ook af waarom kunnen ze die oude aansluiting niet laten bestaan totdat je nieuwe modem is geactiveerd? Nee ze sluiten je gewoon af van het internet zonder.. Nogmaals vet aso!! 

 

Je kan ook iets minder grof in de mond zijn als je hier je ongenoegen wil uiten.

Ziggo heeft idd een klein probleem met activaties en als het je overkomt dan ben je de sjaak < klinkt al wat beter als de l*l.

En ik weet idd wel iets meer dan de gemiddelde bezoeker hier op het forum.

Wat ik ook zeker weet dat het niet bewust gebeurt en dat is nogal een verschil om dingen asociaal te benoemen en als het je zo hoog zit dan kan je altijd nog kijken daar waar het gras groener is maar dat zal niet in 2 dagen geregeld zijn…..

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronihd dat het iets anders gebracht mag worden deel ik wel, er speelt hier wel meer mee. 

Als de klant belt wegens problemen en er wordt een nieuw product verkocht ( aangesgemeerd gaat mischien te ver) als dan blijkt dat je nog verder van huis bent dan ervoor, dan begrijp ik de reactie wel.

Eerst had het feitelijke probleem waar voor is gebeld opgelost moeten worden!!

 

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

@Ronihd Verdedig jij dit beleid maar! Succes ermee dat doe je elders ook. Zeker niets anders te doen? Of wordt je ervoor betaald door Ziggo?

Mijn woordgebruik is ingegeven door emotie…ik ben er nu al vel tijd energie en werk door verloren. S’avonds even een leuke serie of film kijken is er ook niet bij ?

Nogmaals het is belachelijk een product aan te bieden wat niet deugd op z'n minst kunnen ze mensen hiervoor waarschuwen. Mensen zonder internet in deze tijd van “Lock Down” is gewoon onacceptabel. Maar goed wens je succes met je leven  

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Toch kan ik de woede van de TS begrijpen. Vooral omdat je dan ( wachtende op activatie van je modem ) geheel afhankelijk bent van wat Ziggo je verteld. Tevens heeft Ziggo al weken een serieus probleem in hun systeem, dus is er een kans dat de activatie héél lang kan gaan duren.

Op dit forum zijn meerdere draadjes van klanten, die al erg lang wachten op de activatie van hun modem of hun aanpassing van hun abonnement.

Dat Ziggo dit probleem niet zo 1-2-3 kan oplossen, kan b.v. liggen aan waar Ziggo hun werkelijke IT afdeling heeft en/of de prioriteit die Ziggo aan dit probleem geeft en/of Ziggo haar systemen ( en documentatie !! ) op orde heeft.

In deze tijd van Corona en thuiswerken, is het kunnen internetten geen luxe, maar beslist een noodzaak. Ook is tv kunnen kijken in deze ‘donkere’ tijden belangrijk, al was het alleen maar om de tijd door te komen.

Zoals gezegd, kan ik de woede begrijpen en zie het door de vingers ( maar wie ben ik ? ). Tevens is wat TS schrijft niet echt aanstoot gevend ( behalve misschien voor een Ziggo fan ).

Ook is de opmerking van @RoWi. ( "... Deze waarschuwing zou momenteel ook op de bestelpagina op zijn plaats...” ) niet meer dan terecht. Maar dan niet als disclaimer, dus ter bescherming van Ziggo, maar als Ziggo's waarschuwing en excuus. Dat Ziggo haar klanten niet de service kan geven, die Ziggo belooft, waarvoor de klanten betalen en die ze kunnen eisen.

Ziggo zou, zolang er kans is op activatie problemen, aankomende en eigen klanten MOETEN waarschuwen, dat nu misschien niet het moment is om bij Ziggo e.e.a. ( qua abonnement ) te veranderen.


Edit: ik zie dat de reactie van de TS en die mij elkaar kruisen.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
rone67 wrote:

@Ronihd Verdedig jij dit beleid maar! Succes ermee dat doe je elders ook. Zeker niets anders te doen? Of wordt je ervoor betaald door Ziggo?

Nogmaals het is aso een product aan te bieden wat niet deugd op z'n minst kunnen ze mensen hiervoor waarschuwen. Mensen zonder internet in deze tijd van “Lock Down” is gewoon aso. Maar goed succes met je leven ?? 

 

Nee hoor ik wordt niet betaald en ik ben ook een klant net zoals jij en @RoWi. 

Alleen heb ik er een andere kijk op en vind het geen misleiding.

Jij als klant wilt immers je product wijzigen en of veranderen ? 

En dan gaat Ziggo niet zeggen dat er een heel kleine kans is dat het mis zou kunnen gaan…. zou jij ook niet doen als ondernemer.

Ik ken Ziggo goed genoeg om te weten dat het een zeer groot grootschalig ding zou zijn ze het zouden communiceren , on hold te zetten of iets in die geest.

En als 65 + er heb ik wel wat meer tijd……..  vanuit mijn + 40 jaar ervaring vind ik het leuk om mensen proberen te helpen !

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

@Ronihd

“Alleen heb ik er een andere kijk op en vind het geen misleiding.

Jij als klant wilt immers je product wijzigen en of veranderen ? “

Dus het is mijn eigen schuld dat ik nu geen internet heb??  

“En dan gaat Ziggo niet zeggen dat er een heel kleine kans is dat het mis zou kunnen gaan…. zou jij ook niet doen als ondernemer.”

Hoe weet jij dat? Ik ben namelijk ondernemer ? 

Meningen en manieren van werken verschillen…

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Ronihd wrote:

...zou jij ook niet doen als ondernemer...


Kijk, daar zit het verschil. Ik, als klant, wil me niet in een ondernemer ( bv. o.a. Ziggo ) verplaatsen, als we een dispuut hebben. Ik wil dat de ondernemer zich in mij, de betalende klant, kan verplaatsen en e.e.a. z.s.m. oplost. Mocht dat niet direct lukken ( dat is natuurlijk altijd mogelijk ), dan zou Ziggo b.v. m.b.v. regelmatige persoonlijke updates/communicatie kunnen aangeven, dat ze je serieus nemen en met je storing/issue bezig zijn. Pas dan, kan/wil ik me ook in de ondernemer verplaatsen.
 

TS: overigens is Ronihd een zeer gewaardeerde super expert. Die natuurlijk, zoals iedereen, een eigen kijk op dingen heeft en ook een eigen mening heeft.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
rone67 wrote:

@Ronihd 

Dus het is mijn eigen schuld dat ik nu gen internet heb??  

 

Nee zeker niet maar wel heel vervelend…..staat je postcode en huisnummer in je community profiel ? 

Dan zal ik dit topic even extra onder de aandacht brengen bij het moderatie team van Ziggo een van hun zal hier er dan op terug komen en misschien wat meer over de status van je probleem kunnen zeggen.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
Ronihd wrote:
rone67 wrote:

@Ronihd Verdedig jij dit beleid maar! Succes ermee dat doe je elders ook. Zeker niets anders te doen? Of wordt je ervoor betaald door Ziggo?

Nogmaals het is aso een product aan te bieden wat niet deugd op z'n minst kunnen ze mensen hiervoor waarschuwen. Mensen zonder internet in deze tijd van “Lock Down” is gewoon aso. Maar goed succes met je leven ?? 

 

Nee hoor ik wordt niet betaald en ik ben ook een klant net zoals jij en @RoWi. 

Alleen heb ik er een andere kijk op en vind het geen misleiding.

Jij als klant wilt immers je product wijzigen en of veranderen ? 

En dan gaat Ziggo niet zeggen dat er een heel kleine kans is dat het mis zou kunnen gaan…. zou jij ook niet doen als ondernemer.

Ik ken Ziggo goed genoeg om te weten dat het een zeer groot grootschalig ding zou zijn ze het zouden communiceren , on hold te zetten of iets in die geest.

En als 65 + er heb ik wel wat meer tijd……..  vanuit mijn + 40 jaar ervaring vind ik het leuk om mensen proberen te helpen !

De klant is het zelf schuld. Niet de provider, het kan altijd mis gaan. De provider hoeft je niet van te voren in te lichten hierover.

Dit is eigen verantwoordelijkheid van de eind gebruiker niet de provider. 

Sowieso in deze tijd, als het goed werkt, is het onverschilligheid van de consument zelf als deze overstapt en/of wijzigingen aanbrengt. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronihd laten we wel eerlijk zijn de klanten service medewerkers ongeacht de provider hebben ook een verkoop taak.

Daar is het bij deze klant mis gegaan!! 

Je belt voor een probleem en voor je het weet zeg je ja tegen iets wat je feitelijk niet eens nodig hebt. En dat soort acties zijn in mijn boek fout. Uiteraard ben je als klant verantwoordelijk je kan nee zeggen, dat kan soms heel moeilijk zijn met een overtuigende verkoper.

 

Laten we even de reden van contact met Ziggo er bij pakken.

@rone67 schreef:

Overigens heb ik telefonisch contact gezocht ivm internet problemen en aanschaf 4K TV en boden ze mij deze dienst aan. En heb vervolgens besloten te veranderen. Hoe durven ze iets aan te bieden waarvan bekend is dat het problemen kan geven?

Er is blijkbaar niet eens een oplossing of monteur geboden.

Ps het eigenlijke issue staat bij Ziggo op de radar.

 

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

@Ronihd 

Dank je wel voor het voorstel

Maar heb vanochtend telefonisch contact gehad met medewerkster die een escalatie in gang heeft gezet. En nu is @Alex Ziggo er ook al mee bezig. Dus ik heb het idee dat er nu van meerdere kanten aan wordt gewerkt en heb er vertrouwen in. 

Ik moet het nu ook wel even los laten er zit nu al teveel tijd energie en werk in. En heb nog veel nadere zaken te doen.

Nogmaals dank  

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
rone67 wrote:

@Ronihd 

Dank je wel voor het voorstel

Maar heb vanochtend telefonisch contact gehad met medewerkster die een escalatie in gang heeft gezet. En nu is @Alex Ziggo er ook al mee bezig. Dus ik heb het idee dat er nu van meerdere kanten aan wordt gewerkt en heb er vertrouwen in. 

Ik moet het nu ook wel even los laten er zit nu al teveel tijd energie en werk in. En heb nog veel nadere zaken te doen.

Nogmaals dank  

 

Pff veel reacties zo vlak na elkaar , je bent het aan het tikken en mist daarom wat een ander schreef.

@Alex Ziggo  pakt dit soort zaken meestal wel op , maar of hij het kan oplossen voor je ??? 

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
RoWi. wrote:

@Ronihd laten we wel eerlijk zijn de klanten service medewerkers ongeacht de provider hebben ook een verkoop taak.

Daar is het bij deze klant mis gegaan!! 

Je belt voor een probleem en voor je het weet zeg je ja tegen iets wat je feitelijk niet eens nodig hebt. En dat soort acties zijn in mijn boek fout. Uiteraard ben je als klant verantwoordelijk je kan nee zeggen, dat kan soms heel moeilijk zijn met een overtuigende verkoper.

 

Laten we even de reden van contact met Ziggo er bij pakken.

@rone67 schreef:

Overigens heb ik telefonisch contact gezocht ivm internet problemen en aanschaf 4K TV en boden ze mij deze dienst aan. En heb vervolgens besloten te veranderen. Hoe durven ze iets aan te bieden waarvan bekend is dat het problemen kan geven?

Er is blijkbaar niet eens een oplossing of monteur geboden.

@RoWi. 

 Ik heb zelf uiteindelijk besloten om ook ivm 4K TV dit nieuwe abonnement te nemen omdat mijn oude media box dat niet doorgaf. Een monteur was dus niet nodig. Maar al met al ga je ervan uit dat als men je een product aanbied waarvoor een nieuwe aansluiting/activatie nodig is het gewoon werkt. 24 uur vertraging…ok maar nu 4 dagen en een vooruitzicht van weken vindt ik onacceptabel, Ook al zou het maar een klein deel kunnen overkomen, wat ik betwijfel, dan nog kun je het niet maken in deze tijd mensen het risico te laten lopen zonder internet te komen zitten. Op z’n minst kun je als verkoper, ook als de klant zelf wil veranderen, ze erop te wijzen dat er een heel kleine kans is dat dit kan gebeuren. Maar je hoort er niets van. Ja nu het is gebeurd lees ik het overal op diversen forums en review sites. Had ik dat maar geweten dan was er u in deze tijd nóóit aan begonnen ivm werk!

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Ronihd wrote:
rone67 wrote:

@Ronihd 

Dank je wel voor het voorstel

Maar heb vanochtend telefonisch contact gehad met medewerkster die een escalatie in gang heeft gezet. En nu is @Alex Ziggo er ook al mee bezig. Dus ik heb het idee dat er nu van meerdere kanten aan wordt gewerkt en heb er vertrouwen in. 

Ik moet het nu ook wel even los laten er zit nu al teveel tijd energie en werk in. En heb nog veel nadere zaken te doen.

Nogmaals dank  

 

Pff veel reacties zo vlak na elkaar , je bent het aan het tikken en mist daarom wat een ander schreef.

@Alex Ziggo  pakt dit soort zaken meestal wel op , maar of hij het kan oplossen voor je ??? 

@Ronihd  De informatie heb ik in mijn profiel gezet. Dus als je iets voor mij kan betekenen alle dank daarvoor

Mooie dag gewenst

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dank je voor deze opheldering.

Dat bedoel ik wel met iets verkopen wat mogelijk niet nodig is.

De Next heeft wel 4k mogelijkheden echter heb je daar in hoofdzaak  alleen voor Netflix iets aan. Behalve TV heb je ook een hogere snelheid afgenomen het Giga abonnement?

Even geen TV is een ding daarnaast geen internet is echt onhandig.

 

Hoe zeggen ze dat, laat het los en vertrouw er op dat het goed komt.

rone67
Topicstarter
Level 1
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

@Ronihd

Alex van Ziggo verteld mij oa het volgende:

“Helaas zijn er nu door verschillende oorzaken meer opdrachten dan gebruikelijk die ontsporen en waar handmatig naar gekeken moet worden. Dat kost helaas ontzettend veel tijd, want er moet dus naar elke individuele situatie gekeken worden.” 

Dus ik vraag me af wat een klein percentage is die dit overkomt? Het ziet er naar uit best wel veel. En in mijn optiek iedere nieuwe klacht is er een teveel. Daarom loopt het systeem bij Ziggo vast. Dus ik zou zeggen Ziggo stop nu dan even met die nieuwe abonnementen totdat probleem is opgelost, zometeen zitten er mensen maanden zonder internet!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic