wooddie

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Standaard TV + Internet: Nieuw modem en mediabox?

Sinds het jaar 2000 ben ik bij Ziggo en heb ik Standaard TV + Internet, TV werkt met een Smartcard en het modem is een oude ubee EVW321B. De internet snelheid is niet erg stabiel soms is het 40 Mbps en dan weer bijna 100 Mbps. Ik vraag me af of ik in aanmerking kom voor een nieuw wifi modem en een interactieve media box voor dezelfde abbo prijs. Zelf vind ik de smartcard in de tv goed omdat je gewoon 1 afstandsbediening kan gebruiken en niet een 2de nodig hebt. Maar als ik er recht op heb  en een mediabox met niet bevalt, wil ik ook gewoon weer de smartcard in de tv kunnen gebruiken. Hoop op wat informatie.

 

PS Ze zeggen dat oudere apparatuur meer stroom verbruiken, de ubee EVW321B word aardig warm, dus meer stroomverbruik?

 

Groeten,

 

Marko

37 Reacties 37
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

in dat geval behoud je de eigen gekochte smartcard gewoon naast de next mini.

 

momenteel levert ziggo standaard de smartwifi modem (connectbox) aan particulieren 

er is wel een alternatief zakelijk modem zonder wifi maar die leveren ze alleen bij uitzondering aan particuliere.

 

het aop kan verouderd zijn en dus niet geschikte voor nieuwe type modems vandaar dat bij vervanging van een modem ook altijd om een foto van het aop gevraagt wordt om te kunnen beoordelen of die aan vervanging toe is

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ik heb zelf 4 jaar een connectbox gehad en kon zonder moeite vpn gebruiken en torrents downloaden, geen idee waarom dat bij de ene persoon wel kan en bij de ander niet. het feit dat je een nieuwe smartcard krijgt is omdat de huidige door jou gekocht is en het abo word aangepast, dan krijg je dus auto een nieuwe kaart (als hoofdkaart, naast de door jou gekochte kaart). hieraan zitten geen extra kosten van 2 euro per maand (dit is alleen voor een 2e/3e kaart die je HUURT). aan jou de keus of je tv start met ci+ of next mini neemt, dat modem ga je dit jaar sws krijgen, dit geldt voor elke klant

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @wooddie, ik zal even toelichten waarom deze smartcard komt te vervallen. In jouw geval is deze koopkaart nog jouw hoofd tv product. Wanneer ik het abonnement aanpas komt iets anders daarvoor in de plaats. Op dit moment activeren wij geen koopkaarten meer waardoor ik geen heractivatie door kan voeren voor deze kaart. Je kunt er om deze reden voor kiezen om het pakket te houden zoals hij is. 


** Moderator edit: Zie deze reactie voor de juiste info **

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Lotte Dat is vreemd?

Eigen smartcards blijven toch altijd werken tot totaal 3 digitale producten?

Of is er iets veranderd in de loop van de tijd?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@wooddie Het zit net iets anders dan dat Lotte verteld in haar laatste 2 reacties maar de verwarring is zeker de begrijpen. Op het moment dat we je pakket omzetten dan vervalt je hoofd smartcard omdat je een Next mini ontvangt als hoofdproduct. Ons systeem is zo ingeregeld dat de smartcard wel opnieuw wordt toegevoegd aan je abonnement als een extra product gezien je deze gekocht hebt. Je kunt de smartcard dus na de omzetting van je abonnement blijven begrijpen. 

Wat je zegt klopt helemaal @Bert

Wolthaus

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen ik zoek ook hulp in een soortgelijk probleem.

Mijn vader is (bijna) 95 jaar oud. Heeft TV standaard en internet basic (gebruikt hij niet) met vollop bellen.
Hij geniet erg van voetbal dus wilde ESPN met 1 zender uitbreiden naar Sport Compleet (ziggo sport en ESPN alle zender)
Kon niet via de app aangepast worden dus gebeld.
Was geen probleem zei de medewerker, ging alleen 48 uur duren.
Inmiddels 2 paketten ontvangen met nieuw modem en Next mini.
Mini next wil hij (ik) helemaal niet want er ligt geen intenetkabel in zijn huis (gebruikt helemaal geen internet)

Gebeld met ziggo, daar werd mij verteld dat de eerste medewerker mij had moeten informeren dat er minimaal TV start nodig is om Sport compleet te ontvangen en dat daarom de nieuwe apparatuur is verzonden.
Ik ben nu eigenlijk spoor kwijt wat ik moet doen. Moet ik nieuwe modem nu wel of niet installeren? Moet ik de Next mini bewaren of terugsturen? Moet ik alles terug sturen?
Of moet ik modem installeren om TV start te kunnen ontvangen.?

Nogmaals vader is bijna 95 jaar en wilde alleen maar een extra zenderpakket erbij. Verder aub geen aanpassingen. TV bedienen met 1 remote via de CI+ module is een vereiste.

Wie kan mij informeren/helpen?

Dank, Marcel

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Wolthaus van harte welkom en lief dat je dit met/voor je vader wil oplossen. Sorry ook voor de verwarring, daar zit niemand op te wachten.

Sowieso had, bij een aanpassing, duidelijk aangegeven moeten worden dat er in dit geval sprake zou zijn van nieuwe apparatuur. Dat dit niet gedaan is, zoals het lijkt, is kwalijk.

Waar het nu even om gaat: mocht je bij hem thuis zijn, om Sport Compleet te bestellen heb je digitale tv van Ziggo nodig. Weet je niet zeker of hij dat heeft, ga dan naar kanaal 22 op je vaders tv. Zie je BBC First, dan zit je goed. Zie je wat anders, dan is een aanpassing van het pakket nodig zoals kennelijk is doorgevoerd en dan is het net wat hij wil: wil hij dit nieuwe pakket niet, dan kan het retour. Doe dit aub via deze weg. Dan zal de oude situatie worden hersteld.

Kan je ons een update sturen nav deze handvaten? Alvast dank! 

Wolthaus

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je voor je snelle reactie Jacob.

Weet bijna zeker dat hij al digitale tv heeft.
Maar als ik de apparatuur terugstuur en de oude situatie wordt hersteld dan heeft hij nog geen Sport compleet. Moet en/of kan Sport compleet dan wel aangeschaft worden of gaat men dan weer apparatuur opsturen? 
Met andere woorden; moet of kan ik TV start aanschaffen zonder apparatuur? Of is TV Standaard ook voldoende?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Wolthaus altijd tot je dienst.

Dat hangt er dus vanaf, als je de stappen aldaar even uitvoert wat kanaal 22 aangaat. Wel beeld, dan is het mogelijk. Geen beeld, dan kan Sport Compleet dus niet worden toegekend helaas, en is een aanpassing van het abonnement nodig.

In dat geval wordt het dus TV Start erbij. 

Wolthaus

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gelijk even gecheckt bij m'n vader.
Heeft digitale tv. Sterker nog. Sport compleet is al geactiveerd.

Ik ga maar contact opnemen met ziggo om de Next mini en modem retour te sturen. En dan maar duidelijk proberen te maken dat het contract zo moet blijven ( met extra zenders) en niet teruggezet moet worden naar het oude contract.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

mogelijk werkt Sport compleet al omdat het nieuwe contact al is ingegaan,

bij het herstellen van de vorige contract (nieuwe contract annuleren) komt mogelijk ook de extra zenders Sport compleet te vervallen,

wel zou je bij tv start met ci+ module Sport compleet als extra pakket kunnen bestellen

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Wolthaus Hopelijk is alles gelukt en is het nieuwe pakket wat je vader niet wenst ongedaan gemaakt. Mochten we nog ergens bij kunnen assisteren, zet dan de postcode + huisnummer tussen haakjes in je profiel achter je eigen gegevens. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Wolthaus Heb je contact opnemen wel via onderstaande weg gedaan, zoals Jacob van Ziggo je vroeg?

Anders kan het goed fout gaan.

"Doe dit aub via deze weg. Dan zal de oude situatie worden hersteld."

Wolthaus

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zal even een update geven.
Geprobeerd de situatie uit te leggen op het telefoonnummer die Jacob noemde. Daar konden ze mij niet helpen. Of zo blijven of alles annuleren.
Toen het normale klantenservice nummer gebeld. Hele aardige meneer gesproken die het prima begreep. Kon extra zender erbij "prikken" zei hij. Heeft mij daarna doorverbonden met de administratie ivm de apparatuur. Zij zeiden dat als het nu zo goed stond, ik de apparatuur retour kon sturen. 

Dus nu even afwachten of het daadwerkelijk goed blijft staan.

 

Zal het hier blijven melden of het goed gaat. In iedergeval bedankt voor jullie hulp en advies.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de apparatuur retour sturen kan voor zorgen dat het abonnement automatische beëindigd wordt als de apparaat nog aan het abonnement is gekoppeld 

Wolthaus

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Weer een update.

Is en gaat dus niet goed. Apparatuur retour gestuurd maar de wijzigingen (activatie nieuw modem) toch doorgezet.

 

Dit weekend deed dus telefoon het niet. Oude man helemaal in paniek. Eerst kerstdag gebeld naar ziggo en keurig geholpen.

Oude  modem weer geactiveerd  en binnen 2 uur kon hij weer bellen . Nu steeds de melding van RTL 5 : deze zender maakt geen onderdeel uit van uw pakket.

Ellende. Morgen maar weer bellen....

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Wolthaus De activatie van de tv box staat inderdaad nog open, waardoor er geen toegang is tot bijvoorbeeld RTL5. Bijzonder kwalijk dat dit rond de feestdagen gebeurt. Het spijt me! Wanneer het precies is hersteld, durf ik niet te zeggen. Een mogelijke tussenoplossing is het aansluiten van de coax kabel in de tv en de tv in te stellen op digitale kabel tv

Wolthaus

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels oude instellingen hersteld. Kon toch tv kijken vanaf afgelopen vrijdag.

Alleen Sport compleet moet er nu nog bij. Dat zit er nu niet meer bij. Express nog niet gebeld, maar weet nu wat te zeggen zodat het niet opnieuw gebeurd.

 

Dank allen voor jullie input. En een mooi 2023!

Uitgelicht topic