Mduijm

Gedreven Raadgever
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Spam telefoontjes namens Ziggo

Hoi,

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet, maar wellicht is hier iemand die er wat mee kan. 

Ik werd gebeld door iemand van een bedrijf uit Rotterdam welke mij vertelde dat er nu gigabit internet in een bepaalde plaats was. Dat is niet mijn woonplaats, maar een adres van een vriend van me. We hebben samen een wijn handel gehad waarbij dit adres stond als zakelijk adres. En ergens heeft ook mijn mobiele nummer gestaan als 1 van de eigenaren. 

Ik ben hier niet van gediend en na onderzoek zijn er nog een aantal mensen gebeld over hetzelfde en elke keer wordt Ziggo genoemd als bedrijf waarvoor men werkt. 

Ik weet niet hoe zij of Ziggo aan mijn gegevens zijn gekomen (denk via KVK) maar aangezien het bedrijf niet meer bestaat en deze gegevens zijn afgeschermd door de KVK snap ik dit niet. 

Ziggo krijgt hierdoor een slechte naam en ik denk dat de AVG hier ook niet klopt. 

Ik hoop dat er iemand van Ziggo dit leest die dit kan oppakken.

Bedankt!

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mduijm
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hey Jacob,

dank je wel, en was het ondertussen alweer vergeten. Wilde Ziggo laten weten dat ze hierdoor een slechte naam krijgen, terwijl dit niet hoeft. 

Ik heb wel eens andere tijden gehad, maar mijn internet is tegenwoordig snel, stabiel en beschikbaar. Dus ben tevreden (mag alleen wat meer upload ;)). 

Laten we de case maar sluiten en verder gaan. Het nummer is bij mij nu geblokkeerd, dus klaar ermee 😉

bedankt iedereen voor de reacties!

Bekijk in context

3 Reacties 3
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7348Posts
  • 324Oplossingen
  • 3568Likes

Heb je al gekeken in je Mijn Ziggo  > gegevens >  contact voorkeuren > wijzig contact voorkeuren > privacy wijzigen ?

Daar kun je de diverse zaken, zoals o.a. telefonisch contact, uitvinken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1210Posts
  • 73Oplossingen
  • 226Likes

@Mduijm ik snap je punt hoor. Het is soms ook wel lastig één en ander goed dicht te timmeren. Sorry voor het gedoe. 

Mijn advies als eerste is dat je altijd even vraagt vanuit welke firma of welk extern bedrijf er precies wordt gebeld. Daarnaast zijn de tips van @KBX458 erg handig.

Ook kan je deze stappen nog eens uitvoeren. 

Mduijm
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hey Jacob,

dank je wel, en was het ondertussen alweer vergeten. Wilde Ziggo laten weten dat ze hierdoor een slechte naam krijgen, terwijl dit niet hoeft. 

Ik heb wel eens andere tijden gehad, maar mijn internet is tegenwoordig snel, stabiel en beschikbaar. Dus ben tevreden (mag alleen wat meer upload ;)). 

Laten we de case maar sluiten en verder gaan. Het nummer is bij mij nu geblokkeerd, dus klaar ermee 😉

bedankt iedereen voor de reacties!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Ziggo Updates