Kloosterholtje

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spam berichten Ziggo

Het blijkt  dat mijn instellingen rond om het ontvangen van reclame  ( op mijn mobile telefoon ) zijn verandert.
Dat is echter niet door mij gebuurt .  Omdat dit de tweede keer is vroeg ik hun om mijn mobiele telefoon nummer uit hun gegeven te verwijderden . Ik heb geen mobiel abonnement want ik maak heel erg weging gebruik van een GSM .   En dat nummer is blijkbaar niet in goede handen bij Ziggo . Want de instellingen zijn ten tweede malen veranderd  . En ontvang weer spam berichten .   Of dat samen valt met andere ongewenste berichtjes en telefoontjes  laat ik in het midden .  Maar wil graag mijn mobiele nummer verwijdert hebben uit hun contact gegeven .. Ze kunnen me bellen op mijn vaste telefoon ( van Ziggo ) 

Krijg ik te horen dat dit niet mogelijk is .. want dan ben ik voor hun onbereikbaar als er iets aan de hand is .. 
Nou keek ik in mijn contract ,  maar vind nergens dat het verplicht is om een mobile telefoon te hebben , om bij Ziggo klant te zijn ??? 
Er is voor de 3de keer geknoeid in mijn instellingen en of abonnement . 
Moet ik mij zorgen maken om mijn privé gegeven die op geslagen zijn bij Ziggo  ?
Ik heb mijn zorgen als eens gedeeld met de juiste instanties ..  en werd er beterschap belooft . 
Maar op eens zijn die zorgen er weer 2022 . 


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Er is inderdaad veel contact geweest over veel uiteenlopende zaken, maar de problemen met telefonie spannen wel de kroon in negatief opzicht.
Ik kan helaas niets vinden over aanpassingen in jouw contactvoorkeuren. Hoe dit heeft kunnen veranderen, kan ik dan ook niet achterhalen 😞

Het zou nu in ieder geval niet meer mogen wijzigen. Wanneer dit wel het geval is, dan hoor ik dit graag en laat ik het verder onderzoeken. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Wat voor spamberichten krijg je te zien?

Kun je hier een schermafbeelding van laten zien?

 

Als het om berichten van Ziggo zelf gaat, kijk dan in Mijn Ziggo hoe je instellingen voor contactmogelijkheden staan -> Gegevens -> Naar beneden scrollen -> Contactvoorkeuren -> Wijzig contactvoorkeuren.

 

Of zijn het spam berichten van anderen?

Kloosterholtje
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongewenste aanbiedingen  en reclame van Ziggo zelf . 
En die gegevens daar maak ik mij dus zorgen over  ..
Mijn voorkeuren  veranderen zonder dat ik mij mee bemoeit heb . 
Van af 2014 heb ik Ziggo en direct duidelijk gemaakt dat  ik niet benaderd wil worden voor aanbiedingen enz enz . Alleen als het noodzakelijk is .. dan konden ze uiteraard  contact op nemen .  


Maar nu blijk dat voor de 3de keer ... mijn instellingen zijn veranderd . 
En krijg meer rotzooi op mijn GSM .. 
DUS men heeft mijn vaste nummer .. dat is immers via hun . 
En men heeft mijn GSM nummer niet nodig .. en  omdat die weer misbruikt  werd door hun !
Wil ik dat ze mijn GSM nummer verwijderen uit hun bestand .. 

Dit is hun antwoord : We hebben dit voor je uitgeschakeld. Je 06-nummer helemaal verwijderen uit je contactinformatie is niet mogelijk, omdat dit een verplicht veld is wanneer je bij ons een abonnement hebt .....

Maar ik moet dus wel verplicht mijn 06 nr  aan houden om lid te mogen zijn bij Ziggo ??? 
Wat is dat voor raars .. ?


Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Vreemd, want ik krijg nooit aanbiedingen en reclame op mijn telefoon.

Zijn die via SMS of op een andere wijze?

Kun je een schermafbeelding hiervan hier plaatsen?

 

"En krijg meer rotzooi op mijn GSM .. "

Wat voor meer rotzooi?

Kun je een schermafbeelding hiervan hier plaatsen?

Kloosterholtje
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoontjes van het buiteland ..  SMS berichtjes ,  van zo genaamd je bank ..
Jij nooit gehad ?  Ik wel wel net als zo veel meer in Nederland . 
En dat viel nu toevallig te samen met de reclame berichtjes van Ziggo .. 
Zal vast niet door hun komen maar  toch ..  

Want waar het mij dus om gaat is ... hoe kunnen mijn  instellingen zo maar veranderen ?  
Daar begon ik ook mee " Het blijkt  dat mijn instellingen rond om het ontvangen van reclame  ( op mijn mobile telefoon ) zijn verandert. Dat is echter niet door mij gebuurt . " 


Ik vind dat zelf nog al zorgelijk !  En dat was niet de eerste  keer ! 
Het uit en of aan  vinken van .. mij alle maal bekend . 
Hoe dat zo maar weer verandert ?   Wie heeft er meer toegang tot mijn instellingen en privé gegevens ?

En dan het verplicht moeten zijn je  06 nummer te geven ...??
En dat bleek ook een fout te zijn .. Ze hebben mijn 06 nummer uit hun gegevens gehaald . 
Dus  vermoed ik dat ik nu bespaart word van reclame SMSjes  en telefoontjes van af Ziggo .

Hoe het nou kan dat op eens weer alle reclame ontvangen  aan stonden ? 
Zal wel een raadsel blijven .. !   Hoop dat er niet weer in mijn gegevens word geknoeid .. 
Want dan ga ik toch echt aangifte  doen ! 

We kunnen het heel makkelijk  afschuiven aan de onwetendheid van de personen achter de PC of telefoon . 
Maar  die handelen naar de kennis die men heeft . Als je  door weet te dringen naar een laag daar boven .. Zo op gelost .  
 


Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Kloosterholtje welkom hier op de Ziggo Community!

Wat vreemd dat jouw instellingen zomaar veranderen zonder dat je hiervoor opdracht geeft.
Ik zoek graag voor je uit hoe dit kan. Kun je jouw postcode en huisnummer eens invullen op jouw profielpagina? 

Kloosterholtje
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Daar is echt eens iets heel raars gebeurd ...  gaat  ( zou nu echt ging zijn)  helaas veel meer mis .  
Dat is toen wel netjes op gelost .  
Ik zelf hoop dat gewoon heel eenvoudig is ... ze hebben daar heel diep moeten graven , Hulde aan de monteurs in de Ziggo busjes .   Maar heeft men wellicht een paar keer mijn account gereset ?  En niet alles weer goed neer gezet zo als het stond ?    Mijn TV aansluiting was ook zo maar een uit gezet ... en  leek zo maar een heel andere TV contract te hebben . Heeft  paar uur geduurd eer ze der achter kwamen dat het toch echt niet zo was .  

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Er is inderdaad veel contact geweest over veel uiteenlopende zaken, maar de problemen met telefonie spannen wel de kroon in negatief opzicht.
Ik kan helaas niets vinden over aanpassingen in jouw contactvoorkeuren. Hoe dit heeft kunnen veranderen, kan ik dan ook niet achterhalen 😞

Het zou nu in ieder geval niet meer mogen wijzigen. Wanneer dit wel het geval is, dan hoor ik dit graag en laat ik het verder onderzoeken. 

Kloosterholtje
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hel veel contact geweest   helaas .. een van de problemen die je las dreunt nu jaren later nog steeds door .  
Maar dat is zeer netjes afgehandeld . Werd ook veroorzaakt door in gehuurde kracht .  En als je maar iemand van Ziggo zelf aan de lijn krijgt , geen tussen personen of in gehuurde krachten .    Dan is het  zo klaar .  En dan was ook de telefoon probleem sneller  en beter op gelost .  Ik deed precies wat de monteurs van mij vroegen . Als de telefoon  lijn weer eens uit viel , door geven  wanneer en hoe laat .   En ook hoe ik de telefoon lijn weer aan de praat kreeg .  Dan konden zei kijken wat er allemaal gebuurd was  ( op afstand )  . Maar die informatie  kwam nooit daar terecht waar het moest terecht komen .   

Ook met de klachten lijn gebeld en waren ze alleen bezig met een  06  contract .. voor 2 jaar . Wat ik niet wil . 
3 dagen later wist niemand ergens  van .. 


Kreeg een installateur over de vloer .. die niet wist waar om hij gestuurd werd. Maar der zou ook een monteur komen ..  2X ....  Al dat soort dingen .    Zo onnodig ,, 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Kloosterholtje "Telefoontjes van het buiteland ..  SMS berichtjes ,  van zo genaamd je bank ..
Jij nooit gehad ?  Ik wel wel net als zo veel meer in Nederland . 
En dat viel nu toevallig te samen met de reclame berichtjes van Ziggo .. 
Zal vast niet door hun komen maar  toch ..  "

 

Dat is spam in het algemeen waar de naam Ziggo ook nogal eens gebruikt wordt door spammers.

Je had het over spam/reclame die door Ziggo gestuurd zou zijn.

Ik heb nog nooit reclame van Ziggo zelf gehad.

 

Waren je contactvoorkeuren gewijzigd in Mijn Ziggo?

 

Kun je hier een schermafbeelding van die Ziggo reclame laten zien?

Uitgelicht topic