Sonos valt steeds weg

onze sonos werkt voor geen meter met ons huidige modem, muziek valt steeds weg en springt dan weer aan -om gek van te worden

klantenservice heeft alles bekeken en een nieuw modem aangeraden

klantenservice kan daar alleen niet in voorzien

blijkbaar alleen hier via de ziggo community

aldus, bij deze: ziggo stuur aub zsm een modem dat wel met sonos werkt deze kant op en doe iets aan de bevoegdheden van de klantenservice  (het is toch te zot dat de klantenservice dat niet telefoninsch met ons kan regelen en ik daarom moet bedelen in een open online chat?!)

 

bartmuller
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
1 Geaccepteerde oplossing

in aanvulling op voorgaande:

 

een Compal modem is geadviseerd -dus graag zo ééntje

 

dank

Bekijk in context

bartmuller
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
35 Reacties 35

in aanvulling op voorgaande:

 

een Compal modem is geadviseerd -dus graag zo ééntje

 

dank

Bekijk in context

bartmuller
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb jij die Compal modem inmiddels ontvangen of niets meer gehoord?

Robtop1
Meedenker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @bartmuller,

 

Door de verhuizing van de Community is deze reactie iets later, sorry. Heb je inmiddels al contact gehad of iets geregeld? Een wissel van je modem kan elke collega doen, tenzij het een heel specifiek modem moet zijn. Maar dat gebeurt dan weer in hele uitzonderlijke situaties. De reden dat je naar de Community bent verwezen is vermoedelijk omdat het alleen specifiek met één eigen product misgaat, zoals Sonos. Klopt dat, of ervaar je nog meer problemen?

 

In een redelijk ver verleden zijn er problemen geweest met Sonos in combinatie met bepaalde modems, maar dat is al enige tijd opgelost. Ik herken dit dus niet direct, een analyse lijkt me in ieder geval een goed begin. 

 

Mocht er nog hulp nodig zijn, wil je dan je profiel aanvullen met je adresgegevens? Kun je tevens aangeven wat je precies ervaart en wat er bijvoorbeeld al is geprobeerd? Dan duiken we er in!

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4211Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1178Likes

Hallo Alex Z, 

 

Ik ben al enige tijd klant bij ziggo, en het een compal modem, ik probeer hier echt al heel lang 2 Sonos Play 1 speakers op aan te sluiten, tot op heden nog steeds niet gelukt, nu lees ik hierboven dat het enige tijd geleden opgelost zou moeten zijn, waarom krijg ik het dan nog steeds niet voor elkaar ? Hulp zou fijn zijn.. Bedankt alvast..

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen @ChelBrid


Dat is een goede vraag, vervelend dat je het nog niet voor elkaar hebt gekregen.
Ik zie dat je in het verleden in dit topic tips hebt gekregen van @Arjan25.

Als ik het goed zie, zijn die tips ter harte genomen.
Waar loop je (op) vast?

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1429Reacties
  • 235Oplossingen
  • 221Likes

Hallo Erik,

 

Ik heb beide namen veranderd zodat ze verschillend zijn en volgens mij heb ik al IPv4, dat kan ik niet zelf wijzigen toch ?

 

Als ik de sonos wil connecten, dan maakt de sonos een wifi aan maar deze zie ik dus niet, ik heb er nu een extra router tussen staan, maar als ik de sonos wil gebruiken moet er steeds veranderd worden van wifi omdat het anders niet werkt, best wel vervelend, zou toch ook anders moeten kunnen neem ik aan.

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De sonos maakt een wifi aan? Is de Sonos dan wel of niet verbonden met de wifi van de Ziggo modem? 

Hoe de Sonos precies werkt, dat weet ik niet. Ik heb dit zelf niet in gebruik. Maar er is geen probleem tussen onze modems en Sonos apparatuur, dus ik denk dat er iets anders fout gaat. 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11132Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3915Likes

De sonos maakt idd een wifi aan, deze zie ik er alleen niet tussen staan

 

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@ChelBrid heb je de extra router wel correct ingesteld?  Het lijkt erop dat deze een eigen IP pool uitgeeft, dat komt omdat zoals dat heet DHCP aanstaat, dat wil je niet, een router gebruiken als wifi accespunt vraagt wat extra instellingen.

Met wifi aanmaken zal je stap 6 bedoelen van deze handleiding

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Hoi RoWi, stap 6 zie ik dus niet tussen alle wifi-accespunten via de Compal modem! Het werkt alleen met de extra router ertussen, maar zou het heel graag zonder deze willen laten werken, dus op de compal die ik van ziggo heb.. Ik heb de Sonos speakers al een paar jaar, diverse keren geprobeerd, nu zag ik staan dat de problemen tussen ziggo en sonos opgelost zouden moeten zijn, daardoor nogmaals geprobeerd maar helaas weer zonder succes..

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@ChelBrid hoe staat die router ingesteld, dat veranderen van wifi zou niet nodig moeten zijn, daarvoor moet op de gebruikte router de DHCP uit. Dan zijn naar ik vermoed je problemen opgelost.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Geld dat ook voor de compal modem dat de DHCP uit moet staan ?

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, de bedoeling is dat alles binnen hetzelfde IP bereik zit  192.168.178.xxx het standaard bereik van de Connectbox, een andere router heeft zijn eigen bereik bijvoorbeeld 192.168.2.xxx zonder kunst en vliegwerk houd je problemen als deze verschillend zijn. Alle adressen moeten uit de connectbox komen.

In mijn eigen ervaring maakt 2,4 en 5 ghz andere namen geven weinig verschil.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Ik heb de DHCP nu uit gezet, maar nu geeft de sonos app dat hij geen verbinding kan maken, wat moet ik dan nog meer veranderen ?

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb vandaag om een servicemonteur gevraagd. Volgende week weten we meer hopelijk 

Robtop1
Meedenker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ben benieuwd..

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De router uit en aan zetten. De Sonos kan geen verbinding maken met het internet bedoel je?

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

De compal connectbox staat de DHCP aan, en op de tp-link heb ik hem nu uitgezet, de app zegt nu dat hij geen verbinding kan maken met de sonos, die staat nl aangesloten op de tp-link

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb je de TP link opnieuw opgestart, bij elke verandering altijd opnieuw opstarten.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Ja, even uitgezet en na 30 seconden weer opgestart

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maakt het apparaat waar je app op staat wel verbinding met de TP link en het internet?

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Nee nadat ik de DHCP heb uitgezet kan ik met mijn mobiel waar de app op staat ook geen verbinden meer maken met de tp-link

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is raar welk model TP link is het, is deze wel bedraad gekoppeld aan de Connectbox? Zie je wel het ssid de netwerknaam van de TP link?

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

De Archer C50 via ethernet kabel gekoppeld aan de connectbox,

heb inmiddels de DHCP weer aan gezet, anders kan ik de sonos niet meer bedienen 

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 Ik zal hier nog eens over nadenken. 

In principe kan en zal het zo ook werken dan moeten de Sonos en de app met hetzelfde toegangspunt zijn verbonden.

PS @ChelBrid is zonder de C50 het wifi bereik van de Connectbox te laag?

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Nee volgens mijn niet, maar zonder de C50 werkt mijn sonos niet.. dat is de enige reden dat ik die ertussen heb moeten plaatsen.. geniet van je zaterdag avond ga ik nu ook doen, mocht je nog op een oplossing komen dan die ik het wel verschijnen.. prettig weekend

ChelBrid
Gedreven Meedenker
  • 15Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Alex Z

Ik heb hetzelfde probleem.

Robtop1
Meedenker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren kreeg ik ook te horen dat het probleem zou zijn opgelost. Via de hulplijn van Sonos kreeg ik te horen dd de Arris en Compal modems niet compatibel zijn met Sonos.

Om gek van te worden. 

Robtop1
Meedenker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Robtop1 

Heb je de juiste procedure  gevolgd?

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

@RoWi. Wat zou de juiste procedure dan moeten zijn?

Robtop1
Meedenker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zie de link klik op de oranje tekst.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

@RoWi. Op de mobile app werkt de link niet. Nu dus even via de laptop. Ik heb deze stappen al herhaaldelijk gedaan de afgelopen maand. Wellicht moet ik kiezen voor nieuw ipv bestaand netwerk. Hoe dan ook ik heb het Sonos-systeem ongeveer 4 jaar en nooit problemen gehad en ook toen gewoon via Ziggo. Nu met de Arris wel. Mijn vorige modem van Ubee was geen probleem.

Robtop1
Meedenker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb mijn speakers al 4 jaar. Nooit problemen gehad. Sinds ik de Arris heb gaat het mis. En sinds twee maanden heb ik deze stappen al een paar keer moeten herhalen. Maar ik zal het nog eens doen.

Robtop1
Meedenker
  • 12Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Duidelijk, zowel de Arris als de Compal laten links en rechts de nodige steken vallen in combinatie met diverse apparaten.

Inderdaad kiezen voor compleet nieuwe setup lijkt mij het beste, is dat gedaan toen de Arris er net was?

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

@ChelBrid @Robtop1 

Lees dit eens door. https://bsteiner.info/articles/disabling-sonos-wifi

En aan beiden de vraag is de sonos helemaal niet bedraad gekoppeld.

En hier nog een ouder topic met wat achtergrond info wat hier meespeelt.

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Sonos-werkt-niet-in-combinatie-met-Arris-Connectbox/td-p/5012...

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4529Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Uitgelicht topic