onze sonos werkt voor geen meter met ons huidige modem, muziek valt steeds weg en springt dan weer aan -om gek van te worden
klantenservice heeft alles bekeken en een nieuw modem aangeraden
klantenservice kan daar alleen niet in voorzien
blijkbaar alleen hier via de ziggo community
aldus, bij deze: ziggo stuur aub zsm een modem dat wel met sonos werkt deze kant op en doe iets aan de bevoegdheden van de klantenservice (het is toch te zot dat de klantenservice dat niet telefoninsch met ons kan regelen en ik daarom moet bedelen in een open online chat?!)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Geld dat ook voor de compal modem dat de DHCP uit moet staan ?
Nee, de bedoeling is dat alles binnen hetzelfde IP bereik zit 192.168.178.xxx het standaard bereik van de Connectbox, een andere router heeft zijn eigen bereik bijvoorbeeld 192.168.2.xxx zonder kunst en vliegwerk houd je problemen als deze verschillend zijn. Alle adressen moeten uit de connectbox komen.
In mijn eigen ervaring maakt 2,4 en 5 ghz andere namen geven weinig verschil.
Ik heb de DHCP nu uit gezet, maar nu geeft de sonos app dat hij geen verbinding kan maken, wat moet ik dan nog meer veranderen ?
Ik heb vandaag om een servicemonteur gevraagd. Volgende week weten we meer hopelijk
Ben benieuwd..
De router uit en aan zetten. De Sonos kan geen verbinding maken met het internet bedoel je?
De compal connectbox staat de DHCP aan, en op de tp-link heb ik hem nu uitgezet, de app zegt nu dat hij geen verbinding kan maken met de sonos, die staat nl aangesloten op de tp-link
Heb je de TP link opnieuw opgestart, bij elke verandering altijd opnieuw opstarten.
Ja, even uitgezet en na 30 seconden weer opgestart
Maakt het apparaat waar je app op staat wel verbinding met de TP link en het internet?
Nee nadat ik de DHCP heb uitgezet kan ik met mijn mobiel waar de app op staat ook geen verbinden meer maken met de tp-link
Dat is raar welk model TP link is het, is deze wel bedraad gekoppeld aan de Connectbox? Zie je wel het ssid de netwerknaam van de TP link?
De Archer C50 via ethernet kabel gekoppeld aan de connectbox,
heb inmiddels de DHCP weer aan gezet, anders kan ik de sonos niet meer bedienen
Ik zal hier nog eens over nadenken.
In principe kan en zal het zo ook werken dan moeten de Sonos en de app met hetzelfde toegangspunt zijn verbonden.
PS @ChelBrid is zonder de C50 het wifi bereik van de Connectbox te laag?
Nee volgens mijn niet, maar zonder de C50 werkt mijn sonos niet.. dat is de enige reden dat ik die ertussen heb moeten plaatsen.. geniet van je zaterdag avond ga ik nu ook doen, mocht je nog op een oplossing komen dan die ik het wel verschijnen.. prettig weekend
Lees dit eens door. https://bsteiner.info/articles/disabling-sonos-wifi
En aan beiden de vraag is de sonos helemaal niet bedraad gekoppeld.
En hier nog een ouder topic met wat achtergrond info wat hier meespeelt.
Hallo,
sinds kort een Sonos systeem en helaas ook de Arris modem. Sonos geeft aan dat het probleem nog steeds niet opgelost is, en me doorverwijst naar ziggo, om mijn modem om te laten wisselen voor een Compal. De helpdesk heeft me een nieuwe modem opgestuurd, helaas is het weer een Arris, om gek van te worden!
Is er iemand binnen Ziggo die wel een Compal modem op kan sturen?
Hier hetzelfde graag. Is er iemand van Ziggo die dit wel kan regelen ipv de klantenservice die alleen op de gok modems op kan sturen?
Ik heb ook meerdere Sonos boxen en een Arris box.
Bij mij heeft het lang geduurd voor dat het goed werkte, na veel contact met Ziggo en Sonos, werkt het bij mij nu al langere tijd zonder problemen.
Gebruik jij ipv4 of ipv6?
Want na de update en alle stappen die ik moest volgen, bleek dat ipv6 niet goed met Sonos overweg kon. Ook moet je de 2,4 en 5 ghz een andere netwerknaam geven, want Sonos kan niet met 5 ghz overweg. Dus als jij dit aanpast gaat het als het als het goed is ook goed komen.
Hi Arjan,
Goed te horen dat het bij jou wel werkt. Ik heb inmiddels ook een dagje klantenservice Ziggo erop zitten, en ben nog niet verder. Ik gebruik ipv4, dit zou volgens Sonos inderdaad nog een optie kunnen zijn.
Sonos heeft vorige week aangeven nog steeds geen oplossing vanuit Ziggo gezien te hebben voor de Arris box. Op dit moment raden ze met klem aan, om Ziggo/Sonos klanten om een Compal modem te laten vragen, o.a. het protocol van Airplay niet zou blokkeren (dit is bij mij het voornaamste probleem).
Probleem bij Ziggo is, dat niemand van de klantenservice deze modemwissel kan doen, en ik vanuit de klantenservice proactief wordt doorverwezen naar dit forum. Ik ben dus benieuwd of een mod dit oppakt en dit voor mij kan regelen...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.