onze sonos werkt voor geen meter met ons huidige modem, muziek valt steeds weg en springt dan weer aan -om gek van te worden
klantenservice heeft alles bekeken en een nieuw modem aangeraden
klantenservice kan daar alleen niet in voorzien
blijkbaar alleen hier via de ziggo community
aldus, bij deze: ziggo stuur aub zsm een modem dat wel met sonos werkt deze kant op en doe iets aan de bevoegdheden van de klantenservice (het is toch te zot dat de klantenservice dat niet telefoninsch met ons kan regelen en ik daarom moet bedelen in een open online chat?!)
Opgelost! Ga naar oplossing.
In reactie op het door mij opgestarte vraagstuk: Ik heb de tips van @Arjan25 en Vincent mbt het renamen van het 5ghz netwerk opgevolgd en voilà, airplay en Sonos werken allebei top. Het lijkt erop dat dit inderdaad de oplossing is. Wellicht handig voor mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen: 5ghz een andere netwerknaam geven, en de Sonos opnieuw verbinding laten maken met het 2.4ghz netwerk. Thanks all voor het meedenken en de tips!!
Ik had vergelijkbaar probleem met Sonos en Ziggo. Bij mij lijkt de truc te zijn geweest om de modem in BRIDGE te zetten en op de router die achter de modem hangt de MTU te verlagen van 1500 naar 1472. Daarna werd 't systeem een stuk stabieler.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
in aanvulling op voorgaande:
een Compal modem is geadviseerd -dus graag zo ééntje
dank
Hi @bartmuller,
Door de verhuizing van de Community is deze reactie iets later, sorry. Heb je inmiddels al contact gehad of iets geregeld? Een wissel van je modem kan elke collega doen, tenzij het een heel specifiek modem moet zijn. Maar dat gebeurt dan weer in hele uitzonderlijke situaties. De reden dat je naar de Community bent verwezen is vermoedelijk omdat het alleen specifiek met één eigen product misgaat, zoals Sonos. Klopt dat, of ervaar je nog meer problemen?
In een redelijk ver verleden zijn er problemen geweest met Sonos in combinatie met bepaalde modems, maar dat is al enige tijd opgelost. Ik herken dit dus niet direct, een analyse lijkt me in ieder geval een goed begin.
Mocht er nog hulp nodig zijn, wil je dan je profiel aanvullen met je adresgegevens? Kun je tevens aangeven wat je precies ervaart en wat er bijvoorbeeld al is geprobeerd? Dan duiken we er in!
Hallo Alex Z,
Ik ben al enige tijd klant bij ziggo, en het een compal modem, ik probeer hier echt al heel lang 2 Sonos Play 1 speakers op aan te sluiten, tot op heden nog steeds niet gelukt, nu lees ik hierboven dat het enige tijd geleden opgelost zou moeten zijn, waarom krijg ik het dan nog steeds niet voor elkaar ? Hulp zou fijn zijn.. Bedankt alvast..
Hallo Erik,
Ik heb beide namen veranderd zodat ze verschillend zijn en volgens mij heb ik al IPv4, dat kan ik niet zelf wijzigen toch ?
Als ik de sonos wil connecten, dan maakt de sonos een wifi aan maar deze zie ik dus niet, ik heb er nu een extra router tussen staan, maar als ik de sonos wil gebruiken moet er steeds veranderd worden van wifi omdat het anders niet werkt, best wel vervelend, zou toch ook anders moeten kunnen neem ik aan.
De sonos maakt een wifi aan? Is de Sonos dan wel of niet verbonden met de wifi van de Ziggo modem?
Hoe de Sonos precies werkt, dat weet ik niet. Ik heb dit zelf niet in gebruik. Maar er is geen probleem tussen onze modems en Sonos apparatuur, dus ik denk dat er iets anders fout gaat.
Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren kreeg ik ook te horen dat het probleem zou zijn opgelost. Via de hulplijn van Sonos kreeg ik te horen dd de Arris en Compal modems niet compatibel zijn met Sonos.
Om gek van te worden.
Beste Alex Z
Ik heb hetzelfde probleem.
@ChelBrid heb je de extra router wel correct ingesteld? Het lijkt erop dat deze een eigen IP pool uitgeeft, dat komt omdat zoals dat heet DHCP aanstaat, dat wil je niet, een router gebruiken als wifi accespunt vraagt wat extra instellingen.
Met wifi aanmaken zal je stap 6 bedoelen van deze handleiding
@RoWi. Wat zou de juiste procedure dan moeten zijn?
Zie de link klik op de oranje tekst.
Ik heb mijn speakers al 4 jaar. Nooit problemen gehad. Sinds ik de Arris heb gaat het mis. En sinds twee maanden heb ik deze stappen al een paar keer moeten herhalen. Maar ik zal het nog eens doen.
@RoWi. Op de mobile app werkt de link niet. Nu dus even via de laptop. Ik heb deze stappen al herhaaldelijk gedaan de afgelopen maand. Wellicht moet ik kiezen voor nieuw ipv bestaand netwerk. Hoe dan ook ik heb het Sonos-systeem ongeveer 4 jaar en nooit problemen gehad en ook toen gewoon via Ziggo. Nu met de Arris wel. Mijn vorige modem van Ubee was geen probleem.
Duidelijk, zowel de Arris als de Compal laten links en rechts de nodige steken vallen in combinatie met diverse apparaten.
Inderdaad kiezen voor compleet nieuwe setup lijkt mij het beste, is dat gedaan toen de Arris er net was?
Heb jij die Compal modem inmiddels ontvangen of niets meer gehoord?
Hoi RoWi, stap 6 zie ik dus niet tussen alle wifi-accespunten via de Compal modem! Het werkt alleen met de extra router ertussen, maar zou het heel graag zonder deze willen laten werken, dus op de compal die ik van ziggo heb.. Ik heb de Sonos speakers al een paar jaar, diverse keren geprobeerd, nu zag ik staan dat de problemen tussen ziggo en sonos opgelost zouden moeten zijn, daardoor nogmaals geprobeerd maar helaas weer zonder succes..
De sonos maakt idd een wifi aan, deze zie ik er alleen niet tussen staan
@ChelBrid hoe staat die router ingesteld, dat veranderen van wifi zou niet nodig moeten zijn, daarvoor moet op de gebruikte router de DHCP uit. Dan zijn naar ik vermoed je problemen opgelost.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.