Vraag
Reacties
Aankondigingen
amk69
Level 2

Smarthome Ziggo webshop accepteert gewijzigd rekeningnummer niet

2 maanden geleden ziggo abonnement afgesloten; voucher van 450eur voor de smarthome webshop gekregen; deze vandaag ingewisseld, maar ik moest met 1 cent ideal betaling verifieren. gelijk een email gekregen dat de bestelling was geannulleerd omdat rekeningnummer niet klopte.

ik was van abn amro naar ing overgestapt; had ook mn rekeningnummer veranderd in mijn ziggo omgeving 2 weken geleden, maar blijkbaar is deze verandering niet aangekomen bij tplink. ja, ik zeg tplink want blijkbaar is de ziggo smarthome webshop niet van ziggo zelf, want klantenservice van de webshop kon mijn geannuleerde bestelling alsmede mijn oude of nieuwe rekeningnummer niet inzien. waarom deze onnodige verificatie flauwekul? ik ben tig keer geverifieerd anders was ik geen abonnee geweest en had ik ook geen voucher gekregen.

0 Kudos
21 Reacties 21
Meldingen
Aan Uit
amvih
Level 11

Dat komt omdat het voucher persoonlijk is en niet overdraagbaar bijvb aan andere familieleden of buren. Als verificatie via het eerder opgegeven banknummer gaat en dat dus nu veranderd is, dan is er een probleem. Hoop dat tplink het kan oplossen, Ziggo zal hier denk ik zelf niet veel aan kunnen doen, maar wie weet, laat een moderator maar kijken.

0 Kudos
amk69
Level 2
Topicstarter

ik stap elk jaar over, kpn hiervoor, tmobile, budgetthuis, ziggo (voor een tv destijds) soms voor een grote cashkorting, soms voor vouchers.

"persoonlijk, niet overdraagbaar"; of "rekeningnummer aub niet veranderen tot u de voucher gebruikt"

dit stond nergens in de actievoorwaarden toen ik een abonnement afsloot. maargoed mocht tplink mij ook niet kunnen helpen, dan zal ik mijn abonnement per direct ontbinden. ik ben namelijk abonnee geworden mede voor die voucher; als ik het niet kan gebruiken dan is het einde verhaal.

en gelukkig sta je als consument heel sterk.

0 Kudos
amk69
Level 2
Topicstarter

ij hebben echter helemaal niks te maken met de Ziggo voucher of bestellingen.
Dit gaat geheel via Ziggo.

Met vriendelijke groet,

TP-Link Customer care
TP-Link Enterprises Netherlands B.V.
Archimedesbaan 18e
3439ME Nieuwegein, NL

Telefoon: +31-(0)30-6038735 (Nederlands/English)

dit is het antwoord van tplink; dus wat zal ik doen?

0 Kudos
amk69
Level 2
Topicstarter

Je betaalt nu éénmalig 1 cent met iDeal om je IBAN-rekeningnummer te controleren. Voor het bestellen van producten moet hetzelfde rekeningnummer worden gebruikt als voor de betaling van het Ziggo abonnement (IBAN NL## #### ### ### 2210).

Dus dit nummer dat reeds gewijzigd is wordt niet gewijzigd in de smartwebshop; klantenservice van de smartwebwebshop heeft me naar tplink gestuurd; en tp link zegt wij hebben niks met de webshop te maken. Dus graag een oplossing van jullie ziggo moderators of zal ik maar gelijk een ingebrekestelling of ontbinding van contract brief opstellen?

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

Dit staat duidelijk in de actie voorwaarden:  Voor het bestellen van producten in de Smarthome shop moet hetzelfde rekeningnummer worden gebruikt als voor
de betaling van het Ziggo abonnement. Om uw bankrekeningnummer te verifiëren vragen we om betaling van 1 cent via
iDeal. In geval van besteding boven het voucher bedrag betaalt u het resterende bedrag via iDeal. Ook in dat geval dient
de betaling te gebeuren met hetzelfde rekeningnummer als is verstrekt bij het bestellen van het Ziggo abonnement. 

zie algemene actie voorwaarden: Voorwaarden | Klantenservice | Ziggo 

0 Kudos
amk69
Level 2
Topicstarter

nee, zoiets stond niet in de pdf van de aanvraag email bevestiging; anders had ik gewacht met de overstap van abn amro naar ing.

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

Tjeerd85_0-1733236894873.png

Dat staat er wel als je wil bestellen, actievoorwaarden van toepassing. 

0 Kudos
amk69
Level 2
Topicstarter

over het hoofd gezien, maar de ui van de ziggo webshop is om het zacht te zeggen niet optimaal naar mening. in ieder geval in de emails van de bevestiging en samenvatting met mijn contract stond er alleen het volgende
"Zodra je het Ziggo installatiepakket in huis hebt ontvang je binnen 5 weken je Smarthome voucher per e-mail."

maargoed, ik ga niet discussieren dat deze 1 cent met oorspronkelijke bankrekening nergens op slaat. ik ben op zoek naar een oplossing.

mocht er geen oplossing worden aangeboden binnen een week, dan mag ziggo dit hier als een eenzijdige ontbinding beschouwen. Ben namelijk een week bezig met deze flauwekul.

voor later wanneer ik mijn actie moet verdedigen voor een kantonrechter ivm een afkoopsom.

mijn klantnummer is 518548147

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @amk69 

Zet uw klantnummer bij uw persoonlijke gegevens. U kunt binnen één uur na plaatsing van een bericht uw bericht aanpassen en uw klantnummer verwijderen. Dit kunt u doen door linksonder uw bericht op ••• te klikken.

0 Kudos
amk69
Level 2
Topicstarter

ik zie geen edit optie wanneer ik op die ... klik

0 Kudos
BackAgain22
Level 10

Logisch, dat moet binnen 1 uur zoals @Wim C. schrijft en inmiddels zijn we 2 dagen verder.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @amk69 

Ik haak hier even op in 🙂 Het klopt dat we geen gewijzigd rekeningnummer accepteren, dit vermelden we wel in de actievoorwaarden.

Het is daardoor niet mogelijk de voucher te verzilveren als het rekeningnummer is gewijzigd.

0 Kudos
amk69
Level 2
Topicstarter

vorig jaar rond deze tijd een ipad kado gekregen bij een kpn abonnement; het werd opgestuurd naar mijn huisadres; ook persoonsgebonden kan je zeggen; geen 1 cent nonsense verificatie. bij de ziggo smart webshop vul ik ook gewoon mijn naam en adres in die gekoppeld staan aan het abonnement.
ik ben van mijn abn amro hypotheek af, daarom had ik destijds ook abn amro rekening geopend, voor die extra 10% korting op mijn rente termijnbedrag. iig bij het aanvragen van dit ziggo abonnement autofill met het abn amro nummer gedaan; ik had een paar weken later die met een 100euro bonus kado ing bankrekening aangevraagd. overigens is die abn amro rekening nog actief maar omdat de app van mn telefoon is verwijderd kan ik geen betalingen doen en ze sturen me geen nieuwe edentifier. en zoals ik eerder zei, als die actievoorwaarden ook als pdf waren toegevoegd aan de bevestigings email van het abonnement, dan had ik het gezien.
dus het feit dat je je rekeningnummer niet kunt veranderen (nou wel voor je ziggo abo, maar niet voor de smartshop); dat verwacht je niet, omdat het nergens op slaat. waarom? geef me een goede reden. Ik betaal mijn abonnement met mijn nieuwe rekening en ik ben niet verhuisd, dus wat is het probleem? waarom deze betutteling?

0 Kudos
Karel.
Level 17

Het rekening nummer te gebruiken voor het verifiëren hoeft alleen maar overeen te komen met het rekeningnummer waar het abonnement nu mee wordt betaald. Dat staat letterlijk in artikel 9 van de actie voorwaarden. Het rekeningnummer waarmee het het abonnement oorspronkelijk mee is afgesloten is dus irrelevant. Dus Ziggo moet gewoon leveren, aangezien de tekst van het artikel niet deugd om dat het verwarrend is bij de eisen van de bankrekening. Bij een resterend bedrag moet ineens het rekening gebruikt worden die gebruikt is bij het bestellen van het abonnement. Een beetje jurist maakt hier gehakt van.

In de actie voorwaarden van 22 april 2024:

Gedeelte van de tekst in artikel 9 van de actievoorwaarden

"Voor het bestellen van producten in de Smarthome shop moet hetzelfde rekeningnummer worden gebruikt als voor
de betaling van het Ziggo abonnement. Om uw bankrekeningnummer te verifiëren vragen we om betaling van 1 cent via
iDeal. In geval van besteding boven het voucher bedrag betaalt u het resterende bedrag via iDeal. Ook in dat geval dient
de betaling te gebeuren met hetzelfde rekeningnummer als is verstrekt bij het bestellen van het Ziggo abonnement."

0 Kudos
Karel.
Level 17

@amk69  Je hebt de topic als opgelost aangemerkt. Heb je de voucher alsnog kunnen besteden?

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Karel. 

Ik heb het topic als zijnde opgelost aangemerk hoor 🙂 De reden hiervan is dat jij het enige correcte antwoord hebt gegeven refererend naar de voorwaarden.

Helaas kunnen wij daar niet om heen of van afwijken, dus is dit het sluitende antwoord.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Dus als Ziggo aan de voorwaarden wil voldoen, zal de voucher alsnog geaccepteerd moeten worden. Immers het rekeningnummer voor de verificatie en betaling van het abonnement zijn hetzelfde. @amk69 Als mij dit zou overkomen dat Ziggo de voucher weigert zou ik rechtsbijstand zoeken. 

0 Kudos
amk69
Level 2
Topicstarter

ja karel dank je wel, maar het is niet opgelost, omdat de voucher nog steeds niet bruikbaar is; de smartshop ziet nog steeds mijn oude rekeningnummer. waarom deze moderator het als opgelost heeft gezet? maar ziggo is dol is statistieken; ik vind het bijdehand. maargoed ze willen mij niet als klant behouden denk ik.

amk69
Level 2
Topicstarter

nee, help me met het bereiken van de onbereikbare mensen van de smartwebshop klantenservice; of nog een mogelijk optie; geef me 450eur korting op mn abonnementskosten.