Gisteravond heb ik mijn TV abonnement omgezet van "TV Max Next" naar "TV Complete Next".
Op zich ging dat prima.
Echter na het overzetten is één van mijn smartcards uit de lijst op "Mijn Ziggo" verdwenen.
Hoe krijg ik deze weer geactiveerd?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@marcveen Helaas is dit momenteel niet meer het geval. Er kunnen momenteel maximaal 4 eigen ontvangers actief staan, de wijziging heeft er voor gezorgd dat een smartcard is komen te vervallen. Mijn collega heeft dit geprobeerd terug te draaien maar dit is helaas niet mogelijk vanwege de nieuwe regels. Mocht je een andere smartcard willen laten vervallen in ruil voor deze smartcard dan regel ik dat graag voor je! Helaas kan ik de vervallen smartcard niet meer heractiveren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo moderator kan eens kijken in de diepte of die iets kan zien en hem mogelijk weer terugzetten.
Goedemorgen @marcveen, excuses ik was vorige week niet aanwezig. Wat vreemd dat de smartcard verdwenen is. Ik zie dat er een case is aangemaakt door een collega en dat deze inmiddels gesloten is. Werkt de smartcard weer naar behoren? Ik hoor het graag van je.
Goedemiddag @Lotte ,
Ik heb net de Humax, waar de betreffende kaart in zit, een kwartier op RTL4 aan gezet.
Maar ik blijf een E16-4 foutcode houden.
Hij komt ook niet voor in mijn overzicht bij "Producten - Digitale ontvanger en smartcards" op Mijn-Ziggo.
Misschien dat jij aan jou kant eens kan kijken wat er aan de hand is.
Alvast bedankt.
Gr, Marc
@marcveen Ik zie het desbetreffende nummer nog niet naar voren komen. Ik vermoed dat er iets misgaat in het maximaal aantal digitale tv producten. Klopt het dat je 5 koop kaarten in gebruik hebt? Zo ja, is er dan een nummer wat eruit kan (graag alleen de laatste 3 cijfers van dit nummer)?
@Lotte Alle 6 de smartcards waren hier gewoon in gebruik. 1x Next, 3x TV en 2x Humax. En dat is/was al jaren zo. Voordat ik met een mediabox begon in 2016 had ik al 5 smartcards actief in gebruik. De mediabox is daar als 6e bij gekomen. Dat heb ik toen der tijd nog speciaal nagevraagd zodat ik niet voor verrassingen kwam te staan. Zie bijgevoegde screenprint uit 2016.
@marcveen Helaas is dit momenteel niet meer het geval. Er kunnen momenteel maximaal 4 eigen ontvangers actief staan, de wijziging heeft er voor gezorgd dat een smartcard is komen te vervallen. Mijn collega heeft dit geprobeerd terug te draaien maar dit is helaas niet mogelijk vanwege de nieuwe regels. Mocht je een andere smartcard willen laten vervallen in ruil voor deze smartcard dan regel ik dat graag voor je! Helaas kan ik de vervallen smartcard niet meer heractiveren.
Thanks voor het uitzoeken @Lotte .
Ik ga even kijken hoe ik het thuis oplos.
Is de nu niet geactiveerde smartcard nog wel te gebruiken als reserve voor het geval een andere stuk gaat?
@marcveen Geen dank! Yes, we kunnen deze tot 4 maanden na de-activatie opnieuw activeren. Daarna is het niet meer mogelijk om hem opnieuw toe te voegen. Kijk er gerust even naar, wij staan voor je klaar!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.