1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
marcveen

Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes

Smartcard "verdwenen" na overzetten TV abonnement van Max naar Compleet.

Gisteravond heb ik mijn TV abonnement omgezet van "TV Max Next" naar "TV Complete Next".

Op zich ging dat prima.

Echter na het overzetten is één van mijn smartcards uit de lijst op "Mijn Ziggo" verdwenen.

Hoe krijg ik deze weer geactiveerd?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@marcveen Helaas is dit momenteel niet meer het geval. Er kunnen momenteel maximaal 4 eigen ontvangers actief staan, de wijziging heeft er voor gezorgd dat een smartcard is komen te vervallen. Mijn collega heeft dit geprobeerd terug te draaien maar dit is helaas niet mogelijk vanwege de nieuwe regels. Mocht je een andere smartcard willen laten vervallen in ruil voor deze smartcard dan regel ik dat graag voor je! Helaas kan ik de vervallen smartcard niet meer heractiveren. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78831Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23555Likes

Een Ziggo moderator kan eens kijken in de diepte of die iets kan zien en hem mogelijk weer terugzetten.

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes

@Monica 

@Lotte 

Weet één van jullie hoe dit op te lossen?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @marcveen, excuses ik was vorige week niet aanwezig. Wat vreemd dat de smartcard verdwenen is. Ik zie dat er een case is aangemaakt door een collega en dat deze inmiddels gesloten is. Werkt de smartcard weer naar behoren? Ik hoor het graag van je. 

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes

Goedemiddag @Lotte ,
Ik heb net de Humax, waar de betreffende kaart in zit, een kwartier op RTL4 aan gezet.
Maar ik blijf een E16-4 foutcode houden.
Hij komt ook niet voor in mijn overzicht bij "Producten - Digitale ontvanger en smartcards" op Mijn-Ziggo.
Misschien dat jij aan jou kant eens kan kijken wat er aan de hand is.
Alvast bedankt.
Gr, Marc

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@marcveen Ik zie het desbetreffende nummer nog niet naar voren komen. Ik vermoed dat er iets misgaat in het maximaal aantal digitale tv producten. Klopt het dat je 5 koop kaarten in gebruik hebt? Zo ja, is er dan een nummer wat eruit kan (graag alleen de laatste 3 cijfers van dit nummer)?

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes

@Lotte Alle 6 de smartcards waren hier gewoon in gebruik. 1x Next, 3x TV en 2x Humax. En dat is/was al jaren zo. Voordat ik met een mediabox begon in 2016 had ik al 5 smartcards actief in gebruik. De mediabox is daar als 6e bij gekomen. Dat heb ik toen der tijd nog speciaal nagevraagd zodat ik niet voor verrassingen kwam te staan. Zie bijgevoegde screenprint uit 2016.

Ziggo smartcard.jpg

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@marcveen Helaas is dit momenteel niet meer het geval. Er kunnen momenteel maximaal 4 eigen ontvangers actief staan, de wijziging heeft er voor gezorgd dat een smartcard is komen te vervallen. Mijn collega heeft dit geprobeerd terug te draaien maar dit is helaas niet mogelijk vanwege de nieuwe regels. Mocht je een andere smartcard willen laten vervallen in ruil voor deze smartcard dan regel ik dat graag voor je! Helaas kan ik de vervallen smartcard niet meer heractiveren. 

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes

Thanks voor het uitzoeken @Lotte .

Ik ga even kijken hoe ik het thuis oplos.

Is de nu niet geactiveerde smartcard nog wel te gebruiken als reserve voor het geval een andere stuk gaat?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@marcveen Geen dank! Yes, we kunnen deze tot 4 maanden na de-activatie opnieuw activeren. Daarna is het niet meer mogelijk om hem opnieuw toe te voegen. Kijk er gerust even naar, wij staan voor je klaar!