Vraag
Reacties
I Am Groot
Level 9

Smart wifi pod 5 ontvangen ipv 6

Ik ben na een jaartje kpn te hebben geprobeerd weer terug bij ziggo.
Bij mijn vorige abonnement had ik een smart wifi pod 6.

Bij het plaatsen van de order heb ik om een next gevraagd met een wifi pod 6.

Ik heb mijn installatie pakket zojuist ontvangen. Er ontbrak de ophangbeugel voor het modem. Deze is inmiddels besteld via de ziggo webshop. 

Echter heb ik twee gratis smartwifi pod 5 ontvangen terwijl ik een gratis smart wifi pod 6 gevraagd heb tijdens het plaatsen van mijn bestelling. Ook zat hier een next mini in ipv next. Nou kan ik hier nog wel mee akkoord gaan, maar de gratis wifi pod zie ik toch graag omgeruild worden voor een gratis wifi pod 6.

Hoe kan dit opgelost worden?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
28 Reacties 28
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.
@I Am Groot schreef:
Ook zat hier een next mini in ipv next.”

Dat klopt wel: de Mediabox Next wordt alleen geleverd als een Next defect raakt. Nieuwe klanten krijgen standaard de Mini.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

wel vreemd dat je als nieuwe klant (nieuw klantnummer) een wifi 5 pod krijgt,

heb je wel een Sagemcom modem ?

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@I Am Groot 
Terzijde: wat is de reden dat u na een jaartje KPN tóch weer teruggaat naar Ziggo; de korting?

0 Kudos
I Am Groot
Level 9
Topicstarter

@Ziggo helaas constateren wij vannacht ook dat er in de geleverde wifi pod een hoge piep / fluittoon zit of ventilatortje wat constant draait en erg storend is nu deze in de slaapkamer is geplaatst.

De pod een andere locatie geven is niet mogelijk.

0 Kudos
Thermo
Level 4

Jammer dat Ziggo nieuwe klanten welkom heet met verouderde Wifi 5 pods. Wifi 6 is toch echt de standaard vandaag de dag. 
Ik hoop voor jou dat Ziggo dit voor je oplost. 

Roland
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @I Am Groot

Allereerst welkom terug bij Ziggo 🙂 

Zo te lezen zijn er wat onduidelijkheden omtrent het ontvangen en versturen van de Wifipod 6. Om eerlijk te zijn gaat er inderdaad ergens iets mis aangezien je 2 wifipods 5 hebt ontvangen wat er eigenlijk maar 1 had moeten zijn. Ik ga dit meteen voor je uitzetten om uit te zoeken wat hier achter de schermen aan de hand is, uiteraard ook wat betreft de wifipod 6.

Wordt vervolgt, en zodra ik meer weet laten we het je weten. 

Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @I Am Groot, er is een wijziging aangebracht in het beleid.

Waar eerst alle nieuwe abonnementen een wifipod 6 kregen, is er met de nieuwe portfolio voor gekozen om bij een Wifi Start abonnement enkel nog een pod5 te leveren. Wifi Start heeft een downloadsnelheid van 100mbit, en een uploadsnelheid van 25mbit. De pod5 kan deze snelheid leveren.

0 Kudos
I Am Groot
Level 9
Topicstarter

@Marco Tijdens het gesprek is er aangegeven dat er een wifi pod 6 geleverd gaat worden. Hier heb ik specifiek naar gevraagd. Ik verwacht dan ook dat deze geleverd gaat worden.

Dat er nu achteraf een wijziging in het beleid vermeld wordt kan mij niet aangerekend worden. 
Hoe gaat Ziggo mij de juiste apparatuur toe sturen?

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

IMG_1671.jpegVoor zover ik het heb begrepen heeft @I Am Groot vorige week een bestelling gedaan vóórdat deze wijziging in het beleid is doorgevoerd. De afwikkeling van deze bestelling (het toesturen van de pods) is overduidelijk gedaan vóór het wijzigen van dit nieuwe beleid. Misschien begrijp ik het verkeerd, maar dit lijkt erop dat tijdens het spel de spelregels zijn veranderd.

En blijkbaar is deze aangebrachte wijziging in het beleid óók nog niet aangebracht op de pagina waar je als nieuwe abonnee een abonnement kunt kiezen.

Als ik een Wifi Start-abonnement zou willen afsluiten dan krijg ik (inderdaad) geen gratis SmartWifi Pod 6 geleverd, maar kan ik wèl kiezen uit 1 of 2 extra Smart Wifi 6 Pods.

I Am Groot
Level 9
Topicstarter

Bedankt voor de uitleg @Wim C. 

En ik heb om 1 gratis wifi pod 6 gevraagd tijdens de bestelling. Ik heb verwezen naar mijn vorige periode als klant en ik van ziggo deze ook gratis ter beschikking had ivm geen goed bereik door beton / glas buiten de woning op het terras.

De medewerker zou dit regelen en nu krijg ik 2 gratis wifi pods 5 geleverd ipv 1 gratis wifi pod 6.

0 Kudos
Thermo
Level 4

Misschien is de voorraad WIFI 6 pods krap?

0 Kudos
I Am Groot
Level 9
Topicstarter

@Thermo Dit heb ik wel gehoord toen ik telefonisch contact opnam dat ik de verkeerde ontvangen heb.
Maar dan zou deze omruil in de backorder gezet kunnen worden en neem ik aan dat een moderator dit dan hier ook zou toelichten.

Maar voor nu klopt het al niet wat er tussen bestellen, leveren en tussendoor spelregels wijzigen gebeurt zoals wim ook al opmerkt.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@I Am Groot even voor de duidelijkheid: ik weet niet wat de klantenservice u heeft beloofd en ik kan alleen ingaan op wat ik hier lees: als u een abonnement op Wifi-Start afsluit dan heeft u geen recht op een gratis SmartWifi Pod. Maar volgens deze pagina kunt u wèl extra SmartWifi Pods 6 bestellen.

0 Kudos
I Am Groot
Level 9
Topicstarter

@Wim C. Dat klopt dat dit er staat op de website. Echter heeft de klantenservice mij een gratis pod 6 belooft ivm met mijn uitleg waarom ik deze nodig heb in mijn situatie.

Dit is ook bevestigd in mijn orderbevestiging. Er staat dus ook gratis wifi pods in. Ik had er maar een nodig. Waarom er twee ingezet zijn is mij een raadsel. 
Ik zou alleen dus de juiste willen ontvangen en dat hoeft dus maar 1x gratis pod 6 te zijn.

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Wim C.  schreef:

@I Am Groot even voor de duidelijkheid: ik weet niet wat de klantenservice u heeft beloofd en ik kan alleen ingaan op wat ik hier lees: als u een abonnement op Wifi-Start afsluit dan heeft u geen recht op een gratis SmartWifi Pod.

Jazeker wel als het bereik van de in de Ziggo modem/router ingebouwde wifipunt niet genoeg dekking  geeft heb je via de Wifi garantie wel degelijk recht op 1 extra pod.

1000006743.png

 Door de koppeling van Wifi Start met een kleinere woning wordt er van uitgegaan dat alleen de modem router genoeg dekking moet geven. Deels klopt die redenatie wel echter woonde wij een jaar geleden in een woning van 112 vierkante meter maar zou voor ons even goed wat nu Wifi Start heet voldoen echter door de bouw van de woning waren er 3 extra Wifi punten nodig.

@I Am Groot 

als het om de dekking gaat zijn 2 wifi punten beter dan 1. Ik snap jouw punt belofte maakt schuld. Ook een mondelinge toezegging moet worden nagekomen zo eenvoudig is het.

Toch een vraag waarom speciaal de pod6 ? 

Is het vanwege de ondersteuning van Wifi 6 802.11 ax of puur omdat dit is beloofd?

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Garihd zoals ik ook al schreef, maar misschien tóch nog wat duidelijker: ik ben alleen uitgegaan van wat ik lees in dit topic en wat ik las op de Ziggo-pagina met de te kiezen abonnementen. Wat ik opmaak uit de Wifi Garantie wordt hier niet expliciet gesproken over SmartWifi Pods 5 of 6. Hieruit zou je kunnen opmaken dat je gegarandeerde wifi óók wordt bereikt met één SmartWifi Pod 5. 
Maar begrijp me niet verkeerd; als de klantenservice een SmartWifi Pod 6 heeft beloofd, dan moet deze belofte ook worden nagekomen.

@I Am Groot schreef:Dit is ook bevestigd in mijn orderbevestiging. Er staat dus ook gratis wifi pods in.”

En deze gratis pod is in de bevestiging ook genoemd als SmartWifi Pod 6?

0 Kudos
I Am Groot
Level 9
Topicstarter

@Garihd 

Ondersteuning van wifi 6 inderdaad. Maar ook is de pod6 stil. Deze pods zit een ventilator in en stijgen op als er veel verkeer over gaat met camera’s etc.

0 Kudos
I Am Groot
Level 9
Topicstarter

@Wim C. dat is het hem weer zoals je zelf hierboven ook al opmerkte. Aan de voorkant overal wifi pod 6 vermelden en zodra je akkoord bent gegaan met de order krijg je een bevestiging waar dan ineens gratis wifipod vermeld wordt.

Spelregel achteraf wijzigen ??

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Wim C. Waar het mij omging dat jouw reactie lijkt te impliceren dat er helemaal geen recht is op een gratis pod. Dat klopt dus niet welk type is van minder belang.  Ze zullen schappen vol hebben met de wifi 5 pods, want ook voor de Wifi Start klant zijn er genoeg redenen dat de Wifi 6 Pods de voorkeur hebben 

@I Am Groot 

Dank voor je toelichting.

Ook de wifi 6 pods van zullen een koeling moeten hebben. Maar mogelijk geen actieve ventilator die het andere model vanwege de compacte behuizing nodig heeft.

0 Kudos