Ik stel deze vraag voor mijn vader van 81. Vrijdag 30 april heeft er in gorinchem een stroomstoring plaats gevonden daarbij zaten 17000 klanten zonder stroom. Nadat de stroom terug was werkte er niks meer van ziggo. Ondanks dat er gezegd werd door de klantenservice dat het een blokstoring betrof en deze verholpen zou zijn zitten er nu nog steeds 50 woningen zonder signaal (internet/bellen/televisie) Bij de meeste van deze mensen staat een personenalarmering die van levensbelang is in geval van nood. Wat mij tegen de borst stuit is dat er door de klantenservice word gezegd dat er eerst minimaal 5 klanten moeten bellen en dat er 50 euro betaald moet worden voor de monteur die dan op zijn vroegst vrijdag 7 mei zou kunnen komen. Moeten er eerst mensen doodgaan omdat de personenalarmering niet werkt omdat ziggo te laks is om het op te lossen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Sinds vanmiddag 2 uur werkt alles weer, de overige bewoners zijn ook blij.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@headhunnter46 Is er op de postcode van uw vader een storing bekend? Wat is de postcode? Want zonder postcode is het zoeken naar de bekende naald in de hooiberg. Immers Gorinchem heeft meer dan een straat.
4205DG is de postcode
Er wordt aan gewerkt:
Ik zag het net ook, hopelijk is het morgen opgelost
hoe kom jij aan het huisnummer van mijn vader ?
Ik heb een willekeurig nummer uit de nummers van de postcode ingevoerd.
Wat na een stroomstoring nog wel eens wil helpen is de modem/router herstarten.
De herstart knop zolang ingedrukt houden tot alle lampjes knipperen.
Televisie zou nagenoeg meteen weer moeten werken als de blokstoring is opgelost. Echter de personenalarmering is uiteraard van groter belang.
Dit zou eigenlijk via een afzonderlijk of een dubbeluitgevoerd systeem moeten gaan, daarmee bedoel ik een gewone telefoonlijn.
Zijn de bewoners zoals uw vader zelf klant of is het een zorgwoning, en regelt de zorg organisatie de voorzieningen?
@RoWi. Op zich een goed idee, een herstart lost heel veel problemen op. Maar in dit geval is er ook geen TV, dus is het zeer waarschijnlijk een signaalprobleem.
Als er geen signaal analoog/digitaal binnenkomt heeft een herstart geen nut controle gedaan in de box van ziggo. Ik ben geen Noob heb een ict achtergrond
ja het zijn zorgwoningen en de zorgorganisatie is afhankelijk van een werkend telefoonsignaal
@Jan F. schreef:@RoWi. Op zich een goed idee, een herstart lost heel veel problemen op. Maar in dit geval is er ook geen TV, dus is het zeer waarschijnlijk een signaalprobleem.
Mee eens het Ziggo systeem zal ook last hebben gehad van deze stroomstoring en blijkbaar nog steeds, dat is dus mijn grote probleem om alles bij één leverancier onder te brengen. Dat zegt niet dat een kpn telefoon lijn geen last van een stroomstoring kan krijgen.
Alle overige bewoners die kpn hebben kijken vrolijk tv en kunnen bellen en internetten
@headhunnter46 schreef:Alle overige bewoners die kpn hebben kijken vrolijk tv en kunnen bellen en internetten
Dat is zuur, maar bevestigd wel mijn punt om niet alles bij één provider onder te brengen.
Hopelijk is het dan over een uur of anderhalf opgelost. Zeker voor de zorgwoningen en de persoonlijke alarmeringen is dit te lang.
Ben ik helemaal met je een RoWi stroom was vrijdag om 12:30 terug dus zou je hopen dat na een uurtje alles weer werkt
@headhunnter46 schreef:Ben ik helemaal met je een RoWi stroom was vrijdag om 12:30 terug dus zou je hopen dat na een uurtje alles weer werkt
We weten uiteraard niet wat er defect is geraakt, een accute stroomstoring kan veel schade veroorzaken. Er vanuit gaan dat alles na een uur werkt is te rooskleurig.
Omdat TV er ook uit ligt is de storing redelijk complex TV zou ik het eerste terug verwachten.
Hi @headhunnter46,
Wat een ongelooflijke situatie waar je (vader) in terecht is gekomen. Ik schrik ook een beetje van het kastje/muur-verhaal waar je in eerste instantie in terecht kwam.
Laat ik direct even wat positiefs melden: Het modem lijkt op dit moment online en de storing lijkt nu echt opgelost.
De storing die speelde bestond uit twee 'delen'. In eerste instantie was inderdaad alles offline, maar de stroomstoring was snel verholpen. Een groot deel kwam daarna weer online, maar niet alles. Details moet ik je schuldig blijven, maar er was een klein gedeelte dat inderdaad een beetje tussen wal en schip leek te blijven. Ik stond al op het punt een monteur je kant op te sturen, maar krijg zojuist contact met het modem. Alles in de wijk ziet er ook goed uit. Wil je me laten weten of alles weer werkt?
Sinds vanmiddag 2 uur werkt alles weer, de overige bewoners zijn ook blij.
De 01:00 was dus eerder 13:00. Belangrijkste is dat alles werkt.
Dat is inderdaad heel fijn! Heel erg bedankt voor de bevestiging hiervan @headhunnter46!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.