1
Vraag
2
Reacties
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Skyshowtime via Ziggo factuur?

Klopt het dat Ziggo een samenwerking heeft met Skyshowtime maar deze nog niet heeft aangekondigd?

 

Ik kwam bij de help pagina's van Skyshowtime dit tegen.

https://www.skyshowtime.com/nl/help/article/are-you-a-ziggo-customer-needing-support

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi all, 

Het statement vanuit Ziggo is als volgt: 
Wij streven ernaar onze klanten een zo breed en sterk mogelijk content aanbod te leveren op het gebied van sport, nieuws en entertainment. Hiervoor zijn wij continu in gesprek met diverse contentpartijen in de markt. Over de inhoud van deze gesprekken doen wij geen uitspraken. Als ons aanbod verandert, zullen wij onze klanten hier vanzelfsprekend over informeren. 

 

Voor vragen over waarom deze Ziggo-pagina live stond, raden we je aan contact op te nemen met Skyshowtime.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Nee @RoWi. dit is alleen een pagina voor als je Ziggo hebt en je niet weet wat te doen, met Film1, Netflix en Videoland hebben dit ook met als je Klant bent van Ziggo en een uitleg hier van.

 

Tot heden is er niks bekend of SkyShowtime samenwerking heeft met Ziggo, anders hadden we het wel geweten in een topic door een moderator.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan lezen wij die pagina heel anders, want waarom is er dan geen pagina voor de klanten van de andere providers. 

 

Lees de begin regel eens heel goed : Ben je een Ziggo-klant en heb je via je provider toegang tot SkyShowtime? Zo ja, welkom!

 

En vooral dit stukje :

Account en facturering 

Omdat je account wordt beheerd door Ziggo, kun je rechtstreeks contact met hen opnemen voor al je vragen over je account en facturering: 

 

 

Juist vanwege dit stukje stel ik deze vraag, de informatie die hier staat is echt anders dan hoe jij dit leest uitlegt. Hier wordt toch echt de suggestie gewekt dat de Ziggo klanten via Ziggo toegang krijgen tot SkyShowtime dus rechtstreeks via Ziggo een abonnement afsluiten zoals nu kan met Netflix en Viaplay.

Omdat Ziggo al een samenwerking met Paramount voorheen ViacomCBS heeft is een volgende stap niet ondenkbaar.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Misschien kan via Ziggo bestellen omdat kanaal 15 al Paramount is en kanaal 101 Filmbox en wie weet zitten die in dat pakket. ViacomCBS bestaat nog steeds en Paramount ook alleen de onderdelen zijn gescheiden, want op de Media Box is alle Films via ViacomCBS en Paramount kanaal 15 gewoon de film zender.

 

Schermafbeelding 2022-10-29 om 07.33.01.png

 

 

Schermafbeelding 2022-10-29 om 07.35.36.png

 

Film1 heeft zelfde. 

 

Maar wie weet is er Maandag topic van Ziggo en Sky Showtime

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Beste Dave het bedrijf ViacomCBS heet nu Paramount Global. 

 

Filmbox is van SPI daar staat Paramount Global volledig buiten.

 

Als je zelf het antwoord niet weet, of nog niet bekend mag maken leg dit dan neer bij een moderator. Dan kan deze hier het standaard riedeltje mededelen dat we worden geïnformeerd zodra er meer bekend is. 

 

Voor mij is deze pagina van Skyshowtime duidelijk genoeg.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik weet eerlijk het antwoord niet, dus ik ga het navragen, 

 

We komen er op terug.😊

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

(Bron:) Door Jessica Dijkhof 

 

 

 

 
Het jaar 2022 barst van de nieuwe streamingdiensten. Na Viaplay en HBO Max komt er nóg een nieuw video on demand-platform onze kant op: SkyShowtime. Maar wanneer kun je hier in Nederland gebruik van maken? Wat gaat het abonnement kosten? En wat kun je allemaal kijken op de nieuwe streamingdienst? In dit artikel zetten we alles wat we tot nu toe weten voor je op een rijtje.
 

Korte uitleg: dit is de nieuwe streamingdienst SkyShowtime

SkyShowtime is een nieuwe streamingdienst die ontstaan is als joint venture van Comcast Corporation en Paramount Global (ViacomCBS). Deze twee enorme bedrijven hebben de handen ineen geslagen om een nieuw video on demand-platform te creëren dat de strijd moet aangaan met grote concurrenten als Netflix en Disney+.

Gezamenlijk bezitten de twee bedrijven een groot aantal Amerikaanse tv-zenders en kleinere streamingdiensten. Iconische merken als Universal Pictures, DreamWorks, Sky Studios, Peacock, Paramount+, Showtime, Paramount Pictures en Nickelodeon vallen hieronder. Door al deze content te bundelen in één streamingdienst zou het mogelijk zijn dat SkyShowtime, van de drie nieuwe streamingdiensten die in 2022 gelanceerd worden, het meest brede aanbod van films en series krijgt.

Aanbod van films en series bij SkyShowtime

Comcast Corporation en Paramount Global bezitten gezamenlijk dus acht grote studio’s. Hier vallen Amerikaanse tv-zenders als NBC, MSNBC, E!, Bravo, Syfy, MTV en Comedy Central onder, maar ook grote filmproductiemaatschappijen als Paramount Pictures en Universal Pictures.

Nog niet elke serie of film in het aanbod van de nieuwe streamingdienst SkyShowtime is al bekendgemaakt, maar we hebben al behoorlijk wat titels te horen gekregen. We hebben in ons artikel met het aanbod van SkyShowtime een compleet lijstje gepubliceerd, waar echt veel grote titels onder vallen. Het gaat om een range van exclusieve nieuwe producties tot de echte klassiekers, samen in ieder geval goed voor 10.000 uur aan content. Onder de titels die direct op 25 oktober online komen vallen Halo, 1883, Yellowstone, Super Pumped: The Battle for Uber, The First Lady, The Offer, The Lost City, Sonic the Hedgehog 2 en nog veel meer. Later zullen ook Pitch Perfect: Bumper in Berlin, Top Gun: Maverick, Jurassic World Dominion, The Northman, Downton Abbey: A New Era en nog veel meer films en series gepubliceerd worden.

 
 

Releasedatum en -tijd van nieuwe streamingdienst SkyShowtime in Nederland

Recentelijk werd na lang wachten eindelijk de Nederlandse lanceerdatum voor SkyShowtime bekendgemaakt: 25 oktober 2022. Ben je daarnaast ook benieuwd of je laat op kunt blijven of vroeg de wekker moet zetten? Veel film- en serieliefhebbers vragen zich namelijk af hoe laat je een lidmaatschap af kunt sluiten. Dat zal vanaf 07:00 uur ‘s ochtends mogelijk zijn, want op die tijd gaat de videodienst live in Nederland.

In maart liet SkyShowtime voor het eerst van zich horen en werd de komst van het nieuwe platform aangekondigd, waarna online veelvuldig incorrecte berichtgeving rondging over een verwachte releasedatum in mei 2022. Navraag van de redactie van Streamwijzer bij de streamingdienst maakte duidelijk dat het hier om nepnieuws ging. Vervolgens sprak men door interne miscommunicatie bij Paramount over september 2022, maar dit werd later gerectificeerd.

Een kleine voorbode van SkyShowtime werd overigens wel recentelijk gelanceerd in Nederland, in de vorm van de nieuwe tv-zender Paramount Network. Deze tv-zender is namelijk sinds dinsdag 24 mei 2022 al onderdeel van het basispakket van alle grote aanbieders (zoals Ziggo, KPN en Telfort) en vervangt de tv-zender Spike. Grote Hollywood-films en -series zijn nu dan 24/7 te bekijken op je televisie. Naar verwachting kijk je hier naar dezelfde content die later ook op SkyShowtime zal verschijnen; Paramount Netwerk valt immers onder dezelfde mediabedrijven die ook de nieuwe streamingdienst bezitten.

 

Prijs van een abonnement op SkyShowtime

Inmiddels weten we door goed speurwerk van onze volgers wat de prijs van een abonnement in Nederland zal zijn. We gaan hier namelijk €6,99 per maand betalen voor een lidmaatschap bij SkyShowtime. Eerder maakten we exact deze prijsinschatting al door te kijken naar andere Europese landen. In Finland betalen abonnees namelijk €6,99 per maand en ook de kosten in Zweden (± €7,34), Noorwegen (± €7,92) en Denemarken (± €9,27) liggen daar allemaal dicht bij in de buurt. Aangezien de prijzen van concurrerende streamingdiensten als Netflix en Disney+ daar niet ver van onze Nederlandse kosten af liggen, was het ook al een logische verwachting dat we hier ongeveer €7 per maand zouden gaan betalen voor een lidmaatschap. Mogelijk zullen er verder, net als in Amerika, ook goedkopere of zelfs gratis versies gelanceerd worden met reclame. Echter blijft dit slechts een verwachting, en meer informatie hierover zal op een later tijdstip bekendgemaakt worden.

 

Daarnaast is er een levenslange kortingsactie van 50% georganiseerd door de streamingdienst voor de snelle beslissers, net zoals HBO Max dat eerder dit jaar al deed. Je kunt deze deal tot 6 december 2022 claimen in Nederland. De streamingoorlog in Europa is nu in ieder geval echt losgebarsten, waardoor videodiensten naast aanbod van films & series ook de prijs van het abonnement inzetten om zich te onderscheiden van de concurrentie.

Account delen is mogelijk: drie gelijktijdige streams toegestaan in Europa

Goed nieuws voor mensen die graag met het hele gezin naar een streamingdienst kijken, want bij de Europese introductie van SkyShowtime is duidelijk geworden dat het mogelijk zal zijn om op meerdere schermen tegelijkertijd te kijken naar de films en series van de streamingdienst. In Finland is het video on demand-platform namelijk al live sinds 20 september en daar wordt geschreven dat de maar al te bekende strijd om de afstandsbediening voorbij is. Je kunt namelijk op maximaal drie apparaten tegelijkertijd streamen, zodat iedereen in het huishouden kan genieten van hun favoriete films en series wanneer ze maar willen.

 

Sleutelwoord is hier natuurlijk huishouden. Het is vaker zo dat streamingdiensten laten weten dat abonnementen enkel binnen een huishouden mogen worden gedeeld. In de praktijk wordt deze eis echter nog niet echt gehandhaafd, waardoor streamers nog vaak accounts met vrienden en familie delen.

 

Verder is het goed om te weten dat de beperking van drie schermen niet van toepassing is op inhoud die gedownload wordt naar een apparaat, dus in dit geval kun je nog met meer gebruikers tegelijkertijd streamen. Het downloaden van films en series kan met maximaal 30 titels tegelijkertijd en deze downloads worden ofwel 48 uur na de eerste keer spelen, ofwel 30 dagen na de download verwijderd als je niet hebt bekeken. Er wordt geen limiet gesteld aan het aantal downloads van films en series.

 

Brede beschikbaarheid van betalingsmethoden verwacht

Op de eerdergenoemde Finse website is ook al een artikel gewijd aan de betalingsmethoden van SkyShowtime per land. Voor elke locatie wordt genoteerd of bepaalde manieren van betalingssystemen worden geaccepteerd. Bij Nederland staat bijna elke vorm van betaling op ‘ondersteund’: VISA, Mastercard, PayPal, American Express en iDeal. Alleen Visa/Dankort en Diners Club Card zijn bij ons geen geldige mogelijkheden om je abonnement af te rekenen.

 

SkyShowtime is te ontvangen op meerdere soorten apparaten

Een laatste stukje nuttige informatie dat we kunnen vinden op de website van SkyShowtime in Finland is de beschikbaarheid van apparaten. De streamingdienst noemt op welke webbrowsers, besturingssystemen, Smart TV’s en streaming-apparaten momenteel compatibel zijn met het video on demand-platform. Onder het kopje webbrowsers worden Edge Chromium 80+, Chrome 75+, Firefox 88+ en Safari 12+ genoemd, terwijl ze bij de besturingssystemen Android 7.0+ en iOS 13+ accepteren. Je kunt ook streamen met een Smart TV van Apple TV HD (4e generatie+), Android 6.0+ of LG webOS 3.5+ en als extra streaming-apparaat is de Chromecast (1e generatie+) geschikt. Opvallend: voorlopig ontbreekt de populaire Samsung TV nog in dit rijtje.

 

Samenwerking met providers als T-Mobile, KPN, Vodafone, Ziggo en Tele2

Eerder in dit artikel schreven we al over een trailer van SkyShowtime die in mei dit jaar uitlekte. Slechts enkele uren na het lekken waren de beelden alweer offline gehaald door de streamingdienst, maar in de tussentijd hebben wij wel kunnen zien wat voor informatie hierin allemaal vertoond werd. Na de eerdergenoemde selectie van 21 grote films en series werd het beeld namelijk zwart en zagen we de tekst “SkyShowtime: now on…”, aangevuld met een steeds veranderend logo van allerlei internationale providers. Hieronder vallen ook vijf grote aanbieders van internet, televisie en bellen die in Nederland actief zijn: T-Mobile, KPN, Vodafone, Ziggo en Tele2. Deze bekendmaking leek erop te duiden dat er een samenwerking tussen de providers en de nieuwe streamingdienst zal komen.

 

Dit vermoeden wordt kracht bijgezet in een artikel hier op de officiële website van VodafoneZiggo, waarin de Director Content & Programming spreekt over het streven naar een sleutelrol van het bedrijf in het samenbrengen van streamingdiensten voor hun klanten. Hoe zo’n samenwerking er precies uit zou kunnen zien, is tot de lancering van SkyShowtime in Nederland echter nog gissen. Zo kan er een kosteloos of goedkoper abonnement worden aangeboden voor een bepaalde periode, zoals eerdere acties van een gratis jaarabonnement op Netflix + Videoland bij Ziggodrie maanden gratis HBO Max bij KPN en een gratis Film1 abonnement via Online.nl. Het is echter ook mogelijk dat er zoals bij de première van Viaplay een lineair kanaal wordt gelanceerd of dat er andere kortingsacties rondom de release wordt aangeboden aan klanten van aangesloten providers. Niets is hierover echter nog officieel bevestigd op het moment van schrijven.

 

Meer informatie over deze nieuwe streamingdienst volgt nog

We weten nu dus al best veel over de nieuwe streamingdienst en tellen alvast af naar de daadwerkelijke release op 25 oktober. Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rondom dit nieuwe platform? Houd dan onze nieuwspagina in de gaten en check regelmatig onze social media-kanalen. Verder volg je de laatste nieuwtjes rondom deze nieuwe streamingdienst ook in de Facebook-groep met Nederlandse SkyShowtime kijkers.

 

(Bron:) Door Jessica Dijkhof 

 

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik wacht een reactie van een moderator af deze info is mij allemaal al bekend.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Prima. 

 

De dienst bevalt mij prima sinds gister.  We kunnen weer lekker genieten van er nog 1 bij.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dave!  schreef:

Prima. 

 

De dienst bevalt mij prima sinds gister.  We kunnen weer lekker genieten van er nog 1 bij.


Enkel de sterk van plek variërende ondertiteling is vervelend bij een paar series boven in beeld.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Klopt dat wel, maar ze zijn net begonnen en op zich best goed draaiende dienst. Soms effe hakke op me bekabelde AppelTV want Samsung 4K komt de App voorlopig nog niet. Maar vind het best verrassend aanbod.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Inderdaad kinderziektes mag best, Viaplay wat ik gratis had is eruit en Skyshowtime ervoor terug. 

 

Inderdaad jammer dat er nog geen app voor Samsung is, en 4K aanbod is er helaas ook nog niet.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Dit is natuurlijk interessant, want een SkyShowTime abonnement is nu 50% korting te krijgen ( zolang je klant blijft ). En ik sta echt op het punt om een abo te nemen. Deze actie geldt tot begin december, maar gaat Ziggo ook korting geven en hoeveel?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@RoWi.  Ik denk na december dat er meer wordt aangevuld en de 4K content wel komt, dat ze het opbouwen rustig aan, zelfde nu als nieuwe Videoland V2 zelfde platform als SkyShotime.

 

@Pasi  wij hebben Viaplay eruit gegooit omdat we alleen de F1 keken en maandbedrag 10,99 augustus 13,99 en november 17,95 en in januari 18,99 we hebben eind augustus F1 Pro TV genomen en je ziet meer en krijgt meer, enige nadeel kan niet delen maar wel 3 streams dat is vet gaaf TV de F1 op de tablet achter de schermen via me Macbook in de auto van coureurs kijken. Met Olav en Jack er onder de race.

 

Maar SkyShowtime

86607369-4D93-471B-A80E-8B03379CEFF3.png


Leid je naar de link 😊😉

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi eerst maar afwachten waar Ziggo mee naar buiten komt want dit is nu natuurlijk koffiedik kijken. Ziggo zal het Skyshowtime aanbod nooit kunnen evenaren, wat betreft de prijs. Althans dat verwacht ik niet.

 

Wat betreft de content of dat in een betere resolutie/kwaliteit komt is afwachten net als het aanbod aan titels neem de laatste Dexter die ontbreekt nog en diverse andere titels die bij Netflix zijn weggehaald ook. Zoals Star Trek Discovery dus toch wel kleine tegenvallers.

 

Ps Videoland V2 heeft zijn eigen achterliggende software/platform die wordt niet gedeeld met peacock de kern van de Skyshowtime app.

 

Meneer Kriek heeft dezelfde pagina gevonden waar ik naar verwijs, hoewel ik verwacht eerder dat zijn stukje proza op dit topic is gebaseerd.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dave!  schreef:

....

@Pasi  wij hebben Viaplay eruit gegooit omdat we alleen de F1 keken en maandbedrag 10,99 augustus 13,99 en november 17,95 en in januari 18,99 we hebben eind augustus F1 Pro TV genomen en je ziet meer en krijgt meer, enige nadeel kan niet delen maar wel 3 streams dat is vet gaaf TV de F1 op de tablet achter de schermen via me Macbook in de auto van coureurs kijken. Met Olav en Jack er onder de race.....😉


Viaplay gaat na de laatste race dit jaar ( dus na 20 nov. ) bij ons ook de deur uit en komt niet meer terug. Het enige voordeel wat ViaPLay heeft, is dat deze 'native' via de tv is te bekijken ( kanaal 200 ).
Een 'F1 Pro TV' abonnement hebben we al 2 jaar en dat bevalt ons prima. Vooral ( inderdaad ) om dan meerdere schermen/vensters te openen, zodat je ook alle andere live data kan bekijken, maakt het race-kijken nog beter. Hieronder een ( oude ) screenshot van mijn laptop, zoals ik vaak een F1 race bekijk.
Het Engelse commentaar vind ik prima, dus laat ik Olav en Jack weg. Overigens zijn er bij 'F1 Pro Tv' 2 audio streams, waartussen men kan kiezen.

Race Control-1-F1 ProTv.png



On-Topic : Ik ga niet wachten totdat Ziggo 'het bevalt' om meer informatie te geven m.b.t. SkyShowTime. Ik verwacht dat Ziggo pas na 6 dec actief reclame gaat maken en een SkyShowTime abonnement gaat aanbieden. Want dan kunnen ze gratis 'meezeilen' op de dan misschien ontstane hype, terwijl ze ( waarschijnlijk ) een hogere prijs daarvoor gaan vragen, dan wat nu bij SkyShowTime de aanbieding is.

Ik ga, ergens de komende dagen, zelf een SkyShowTime abonnement afsluiten. Want voor €3,49 per maand, heb je dan werkelijk heel veel kijk plezier.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@RoWi. Jarco kan van alles schrijven maar of Ziggo de samenwerking aangaat is nog niet zeker, dat het op factuur staat, hoeft nog niet te zeggen dat ze het ondersteunen, ik heb op de Media Box nog niks gezien. We wachten het af.

 

@Pasi  wij hadden het ook 2 jaar van Ziggo maar ze hebben dat account nog niet verwijderd, waardoor ik dacht me account staat op slot, blijkt het op me andere mail te staan, maar de eerste 2 jaar hadden wel nog Ziggo Sport en af en toe in de App kijkend, maar super en zekers de moeite waard, we betalen hem in 1 keer tot 20 augustus de volgende factuur weer 2023, Engelse commentaar is zekers leuk gierend, en die 2 Hepie en Hepies van ik noem het Baggerplay het ligt nooit aan ons maar aan de kijker slogan, nee die moeten WK Knikkeren gaan verslaan of Kickdammen met doperwten. Jack en Olav blijven mij optiek nog de beste, of de NOS.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Feitelijk wordt in dat artikel dezelfde vraag gesteld die ik heb. Waarom wordt via de Skyshowtime pagina iets genoemd wat door beide bedrijven nog niet is bevestigd.

 

Het is gewoon vreemd, die service pagina had in mijn ogen nog niet actief moeten zijn.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@RoWi.  het blijft Jarco he 😂

 

Mooie pagina 😂🤣

 

Schermafbeelding 2022-10-31 om 10.58.53.png

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In dit geval is het een volstrekt goed artikel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic