Vraag
Reacties
Gerard19681005
Level 4

SkyShowtime activeren lukt niet: Helaas, we kunnen je promo niet inwisselen

Goedemiddag,

Vandaag ons abonnement geupgrade en daar zit dan ook Skyshowtime bij.
Helaas krijgen we een foutmelding als we willen activeren. Zowel via de app als via internet of ziggo box.

De melding is dat ze de promo niet kunnen inwisselen

Enig idee wat er niet goed gaat?

Mvg

Gerard

e-mail meldingen
Aan Uit
439 Reacties 439
Garihd
Level 18

@teunbrouwers  schreef:

Jawel. Gebruik gewoon mijn gmail adres voor zowel ziggo als de nieuw aangemaakte bij skyshowtime. Hij accepteert de promo niet van ziggo niet op de skyshowtime site.

Als ik in dat andere topic kijk, dan klopt de oplossing niet voor mij.

Hmm, dan is hier verder onderzoek nodig.

0 Kudos
Gerard19681005
Level 4
Topicstarter

snap ik niet helemaal. Soort van ctrl-alt-delete op mijn account wat al ruim 10 jaar zonder problemen werkt? 

klinkt als een IT antwoord van een non-skilled servicedesk. Sorry. Het ligt aan uw account. Gooi het even weg. 

is er ook iemand van Ziggo op dit forum aanwezig want krijg wel het gevoel dat je als klant alles zelf maar moet oplossen. 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Gerard19681005 Dit is een klant helpt forum en Ziggo medewerkers die reageren op werkdagen als zijn iets toe kunnen voegen, zoals afgelopen vrijdag Judith van Ziggo hier langs is geweest, zij hebben Ziggo voor hun naam staan.

Renata
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Het spijt me dat het upgraden van je abonnement voor frustratie en issues zorgt bij het aanmelden op Sky Showtime @Gerard19681005 😞
Als je de Home knop van je afstandsbediening gebruikt zie je bovenin een aantal opties die je kunt kiezen. Als je drukt op entertainment zie je daar sowieso de optie gratis Sky Showtime titels voor iedereen deze maand. Je registreren voor de account is mogelijk via MijnZiggo.

teunbrouwers
Level 3

Toevallig kreeg ik afdeling abbo aan de lijn over verlenging. En die wist het antwoord wel, de app is nog niet beschikbaar van skyshowtime. Vandaar de promo foutmeldingen. Via ziggo menu is het wel al te zien. Is nog niet gecommuniceerd naar alle helpdesk medewerkers. 

0 Kudos
Garihd
Level 18

@teunbrouwers  schreef:

Toevallig kreeg ik afdeling abbo aan de lijn over verlenging. En die wist het antwoord wel, de app is nog niet beschikbaar van skyshowtime. Vandaar de promo foutmeldingen. Via ziggo menu is het wel al te zien. Is nog niet gecommuniceerd naar alle helpdesk medewerkers. 

@teunbrouwers 

Dat is geen goed antwoord de app is wel degelijk beschikbaar dat staat op de mediaboxen en kan met een eigen Skyshowtimeaccount al sinds 14 juni 2023 worden gebruikt. Vanaf die tijd kunnen Ziggo klanten ook een abonnement bij Skyshowtime bestellen die door Ziggo wordt gefactureerd.

Het 'gratis' account kan dan niet door iedereen worden geactiveerd dat zijn twee verschillende zaken.   Verder heeft Ziggo "Het beste van Skyshowtime" opengesteld voor alle klanten maar dat is niet het volledige aanbod. Daarom is dit via de mediaboxen en de Ziggo Go app voor alle klanten tijdelijk te zien. 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Misschien is het handiger weet niet hoe @Renata @Bert  en @Garihd  er over denken, omdat jullie 2 actief zijn met SkyShowtime hulp, dat er een Apart topic voor dit soort vragen. issue's problemen komt. Nu zitten we topic van een Topic Starter volledig vol te gooien die door de berichten het overzicht kwijt raakt.

Het is maar een idee, men mag Nee zeggen.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@teunbrouwers Hier ook vanaf 14 juni SkyShowtime app en sinds een week SkyShowtime kunnen activeren in Mijn Ziggo vanwege TV Max.

borry52
Level 15

Ik heb ook TV Max en heb gisteren, 6-11, SkyShowtime kunnen activeren in Mijn Ziggo met mijn Ziggo inlogcode.

Problemen gehad met F-Secure maar gebruik nu weer Windows Defender Firewall net als vroeger.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Bert  schreef:

@teunbrouwers Hier ook vanaf 14 juni SkyShowtime app en sinds een week SkyShowtime kunnen activeren in Mijn Ziggo vanwege TV Max.

Same hier, alleen ik kon wegens migratie niet in Mijn Ziggo 😂 maar hij stond er al wel in.

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Dave  schreef:

Misschien is het handiger weet niet hoe @Renata @Bert  en @Garihd  er over denken, omdat jullie 2 actief zijn met SkyShowtime hulp, dat er een Apart topic voor dit soort vragen. issue's problemen komt. Nu zitten we topic van een Topic Starter volledig vol te gooien die door de berichten het overzicht kwijt raakt.

Het is maar een idee, men mag Nee zeggen.

Men kan  hier ook een verzamel topic van maken of inderdaad door een  Moderator of Community manager zelf een Sticky topic maken. 

Het probleem met deze 'Promo' activatie lijkt zich toch te beperken een specifieke groep klanten. De vraag is welke groep wat is de overeenkomst.

Ik snap de reactie van de topic starter wel dat het heel vreemd is als men inderdaad een nieuw Mijn Ziggo account zou moeten aanmaken. Zoals genoemd in het topic waar ik naar verwijs in een  eerdere reactie.

0 Kudos
Gerard19681005
Level 4
Topicstarter

Ondertussen heel veel reacties gekregen en goedbedoelde hulp maar ondertussen werkt het nog steeds niet en we zijn alweer bijna een week verder.
Klantenservice is niet bereikbaar en verwijst naar de community. Is downgraden van abonnemet dan de enige oplossing? Denk wel dat ik gewoon een factuur krijg einde van de maand.

0 Kudos
Gerard19681005
Level 4
Topicstarter

@Renata Dat werkt dus juist niet en daar krijg ik die melding. Ik probeer te registreren via MijnZiggo. Op meerdere devices geprobeerd. PC, iPad etc.

0 Kudos
Garihd
Level 18

Ik weet niet welk TV abonnement u eerder had, als ik kijk wat TV Max meer kost tegenover TV Compleet dan is mijn advies meteen downgraden en neem zelf een abonnement op Skyshowtime  u verliest dan ook Ziggo Sport Totaal en ongeveer 40 kanalen die had u eerder ook niet dus mogelijk zult u dat niet missen.

Het blijft heel vreemd.

0 Kudos
teunbrouwers
Level 3

T blijft een vreemde situatie.

Ik wacht wel af..tot het vanzelf weer gaat werken.

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Ik moet zeggen dat ik door alle verschillende berichten in dit topic, ik de draad een beetje kwijt ben. @Gerard19681005 jij krijgt een foutmelding over dat je de promo niet kunt inwisselen bij SkyShowtime. Ik zie dat SkyShowtime wel actief staat onder je abonnement. In Mijn Ziggo staat het ook goed actief. Kun je via jouw Mediabox Next wel genieten van de content van SkyShowtime of werkt dat ook niet? 

Ik zie hier ook meerdere meldingen verschijnen van mensen die een melding krijgen van een beveiligingsprogramma. Dat probleem is bekend als incident. Een workaround hiervoor is: 

1. Laat de klant Safe Online of de andere virusscanner uitzetten - SkyShowtime activeren - Safe Online of andere scanner weer aanzetten.

2. Laat de klant registeren via mobiel (als daar geen beveiligingssoftware op staat).

Dit advies deelde Judith eerder ook al. Als die workaround je niet helpt, is het helaas afwachten tot dit probleem is verholpen. Er is op dit moment nog geen verwachte oplosdatum hiervoor. 

0 Kudos
Gerard19681005
Level 4
Topicstarter

@Marije Klopt helemaal. Ondertussen is er een interne case van gemaakt en ben gisteren gebeld door de Helpdesk. De medewerker heeft hetzelfde probleem. Even wat zaken geprobeerd maar werkte niet. 
Hij is er dus nog mee bezig en komt erop terug.

Dus ik wacht de techneut even af want zoals hij aangaf is dat het toch iets bij Showtime lijkt te zijn.

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Super dat er ook via een andere kant bij Ziggo aan gewerkt wordt. Wil je ons op de hoogte houden van wat daar uit komt, @Gerard19681005 ? Dan kunnen we daar andere mensen wellicht ook mee helpen die hetzelfde probleem ervaren 🙂

TusconDave
Level 3

Ook ik heb problemen, maar schijnbaar net iets anders......

Ik kreeg een email met instructies hoe te activeren (omdat ik Movies en Series XL had). Ik heb alles 1 nov keurig gevolgd en een account aangemaakt bij Skyshowtime (op kanaal 157) en alles stond op "groen". Profielen aangemaakt en lekker naar 2 afleveringen van Lioness gekeken. Nieuwe afleveringen vanaf maandag dus daarop gewacht. Dinsdag 7 nov wilde ik verder kijken maar toen kon het niet, ik moest maar een betaalde dienst nemen.

Alles gecheckt in mijn account (TV Complete met Skyshowtime en TV Plus (40 extra kanalen), en weer naar Streamingsdiensten in Mijn Ziggo. Skyshowtime staat keurig achter beheren maar is niet volledig geactiveerd.

Dus nog een keer activeren, en nog een  keer, en nog een keer........... Elke keer "Sorry, er is iets fout gegaan".

Ziggo gebeld (1ste keer)...... de mevrouw had duidelijk betere dagen gehad want echt veel hulp kwam er niet want Ziggo deed er niets aan en ik moest Skyshowtime maar contacteren. Dus, okay..... wel vreemd, maar toch Skyshowtime geprobeerd. Het kan alleen via een chatbot, dus snel onbegrijpelijke vragen stellen en dan komt een medewerker in de chat. Volgens hun was mijn account 1 november aangemaakt en 5 november opgezegd (echt niet door mij !!!!). Zij kon geen gegevens van mij zien behalve dat een account had (waar ik op dat moment op ingelogd was). Ik kon het best maar even Ziggo weer bellen/mailen/chatten want er was duidelijk iets fout gegaan bij Ziggo (haar strekking).

Vandaag Ziggo gebeld na een periode van bezinning en berusting en op mijn meest vrolijke toon het probleem nog een keer uitgelegd. 25 minuten bij een medewerker (eerstelijns) en daarna opgeschaald en 15 minuten bij een tweedelijns medewerker. 

Uiteindelijk bleek er een storing met onbekende oplostijd te zijn. Ik moest maar blijven kijken op kanaal 157 en op een gegeven moment zal het probleem verdwijnen en zak ik kunnen kijken.

Ondertussen betaal ik voor een dienst die ik niet heb (ook al is het "gratis").

Oh ja, ik gebruik Microsoft Defender 🙂

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @TusconDave

Als je probleem niet volledig overeenkomt met wat hier in dit topic besproken wordt, maak dan alsjeblieft een nieuw, eigen topic aan hiervoor. Het wordt anders onmogelijk om overzichtelijkheid in een topic te bewaren voor zowel alle users in het topic, als voor moderators, als voor mensen die meelezen en zelf op zoek zijn naar een oplossing. 

Bij je nieuwe topic komt de Community en haar moderators je dan zo snel mogelijk helpen 🙂 

0 Kudos