Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Gerard19681005
Level 4

SkyShowtime activeren lukt niet: Helaas, we kunnen je promo niet inwisselen

Goedemiddag,

Vandaag ons abonnement geupgrade en daar zit dan ook Skyshowtime bij.
Helaas krijgen we een foutmelding als we willen activeren. Zowel via de app als via internet of ziggo box.

 

De melding is dat ze de promo niet kunnen inwisselen

 

Enig idee wat er niet goed gaat?

 

Mvg

Gerard

e-mail meldingen
Aan Uit
Oorzaak bekend

Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Paul
Community Testspecialist

Goedemiddag allemaal,

 

Helaas staat het onderzoeksticket op dit moment nog open. De nieuwe meldingen die hier doorgegeven zijn heb ik toegevoegd aan het onderzoeksticket wat hiervoor openstaat.

 

Ervaar je problemen met het inwisselen van je promo, laat dit dan weten in een reactie op dit topic. Wij zetten dit dan door naar onze collega's voor nader onderzoek. 

 

Achter de schermen wordt hard gewerkt aan een oplossing. Mijn oprechte excuses voor het ongemak!

 

**update 20-01-2025: Helaas is dit probleem nog niet opgelost. Er vinden synchronisaties plaats tussen Ziggo en SkyShowtime. Op dit moment wachten we vanuit de betrokken partijen om een update.

0 Kudos
436 Reacties 436
HBO Fan
Level 15

@Garihd  schreef:

@wewanl  schreef:

Ziggo weet drommels goed dat de activatie van een jaar gratis kijken naar,… zeer vaak fout gaat.

Als je als bedrijf weet dat deze problemen langdurig zijn en nog niet opgelost zijn maar toch  klanten blijft werven met een belofte van een jaar gratis kijken naar….. dan misleidt je moedwillig klanten. 

Deze community en elders op internet staat bol van de voorbeelden en het houdt maar aan !


 

....

Rest de nieuwe klanten die dit kiezen als 12 maanden gratis optie bij TV Start of Compleet dan is het zoals ik eerder schreef als je uiteindelijk die beloofde 12 maanden maar krijgt. Zelfs als dat pas een jaar later of nog langer duurt voor dit ingaat. 

 


Niet geheel mee eens, je gaat een jaar abonnement aan incl. 12 maanden een bepaald pakket of korting of wat Ziggo je ook aanbied. Dat is de overeenkomst en deze wordt, in een aantal gevallen, duidelijk niet geleverd.

Foutje kan, maar moet binnen redelijke termijn worden opgelost. Dit kan niet maanden en maanden later zijn.

Je ging namelijk een jaarcontract aan en daarna weet je niet wat klant wil doen.

 

Dus nee Ziggo moet zich gewoon aan de afspraak houden en anders komen met een passend alternatief, anders wordt er niet volgens de afspraken geleverd. Zou de kleine letters er even op na moeten lezen, maar verwacht zelfs dat er bij uitblijven van een passend alternatief van contact afgezien kan worden. Maar zoals gezegd ken ik de voorwaarde van deze acties niet, maar .... 

De vraag is of je zoveel moeite wilt doen, maar dat is een ander verhaal. 😁

0 Kudos
Garihd
Level 17

Uiteraard is het niet de meest nette methode dat klopt. Ik ga hier ook niet uit van de jaarlijkse provider hoppers. 

 

Er zijn geen passende alternatieven elke streamingdienst heeft eigen aanbod waarom je ervoor kiest. Dan blijft de optie een betaald abonnement op de betreffende dienst vergoeden over.

 

Ik heb ruim een halfjaar geleden ook geschreven dat Ziggo beter met deze actie kan stoppen tot het is opgelost want nu nog in onderzoek is wel diep triest. 

 

 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@wewanl 

Wat niet klopt, waar het fout gaat is als je al Skyshowtime hebt, je niet eens hoeft te activeren, je kan gewoon door kijken in TV Max.

 

Waarom mij  gaat als je nou iets vriendelijker tegen klanten bent in andere topic's en steeds de klant naar beneden haalt. Er wordt gewerkt aan het probleem, bij de een werkt het en bij de ander niet, hier heeft het ook niet gewerkt, maar konden evengoed doorkijken.

 

Zijn gewoon teveel omzettingen die er gedaan moet worden en dat is grootste probleem. Heb niks met valse voorwenselijken beloftes te maken, je krijgt het gratis in TV Max de andere pakketten weet ik niet.

 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Garihd  schreef:

@wewanl  schreef:

Ziggo weet drommels goed dat de activatie van een jaar gratis kijken naar,… zeer vaak fout gaat.

Als je als bedrijf weet dat deze problemen langdurig zijn en nog niet opgelost zijn maar toch  klanten blijft werven met een belofte van een jaar gratis kijken naar….. dan misleidt je moedwillig klanten. 

Deze community en elders op internet staat bol van de voorbeelden en het houdt maar aan !


Dat klopt, maar dan nog, zolang je uiteindelijk die 12 maanden toegang maar krijgt. Want belofte maakt schuld, behalve geen toegang tot een gratis aangeboden dienst kost het de meeste klanten niets extra.

 

Inderdaad ben ik ook van mening dat deze extra actie beter tijdelijk gestopt kan worden. Verder weten we absoluut niet hoe groot die groep is die dit treft. En iedereen die klant wil worden bij Ziggo kan, zal, of moet vooronderzoek doen en dan bij voorbaat dat vinkje bij de streamingdiensten uitlaten. 

 

Het is veel erger als je een betaald abonnement via Ziggo afneemt en deze kan niet worden geactiveerd maar wordt wel gefactureerd.

 

Skyshowtime waar het hier overgaat is uiteraard een geval apart vanwege de nauwere samenwerking tussen beide partijen.

 

Bij een TV Max klant is het onderdeel van het abonnement dus dan moet het gewoon werken punt. Als keuzepakket in combinatie met Vodafone ook want er is geen andere vergelijkbare keuze. 

 

Rest de nieuwe klanten die dit kiezen als 12 maanden gratis optie bij TV Start of Compleet dan is het zoals ik eerder schreef als je uiteindelijk die beloofde 12 maanden maar krijgt. Zelfs als dat pas een jaar later of nog langer duurt voor dit ingaat. 

 

 


Wij hebben door de niet activatie gewoon 12 maanden kunnen kijken op kosten van Ziggo maar wij hadden Skyshowtime al voor dat Ziggo de boel overnam, dat is punt denk ik waar het fout gaat. Maar de waarheid zullen we nooit weten, als het maar wordt opgelost.

0 Kudos
Garihd
Level 17

Ziggo heeft helemaal niets over genomen eerder afgestoten. Want je krijgt toegang tot de Skyshowtime app dat staat volledig buiten Ziggo behalve dat het account via Ziggo loopt. 

 Het stukje content via de Mediabox onder Movies & Series gaat zover ik weet wel goed. 

Maar dat staat los van het werkelijke probleem.

 

Zoals in de laatste update staat te lezen is er een synchronisatie probleem tussen de twee administratie systemen. Dat was vanaf het begin in eind 2023 al duidelijk. Dus nu nog wachten op partijen komt bij mij niet over als met man en macht werken.

 

 

0 Kudos
HaJee83
Level 11

@Dave schreef:

Wij hebben door de niet activatie gewoon 12 maanden kunnen kijken op kosten van Ziggo maar wij hadden Skyshowtime al voor dat Ziggo de boel overnam, dat is punt denk ik waar het fout gaat. Maar de waarheid zullen we nooit weten, als het maar wordt opgelost.

 

Kunnen kijken op kosten van Ziggo? Maar daar vroegen toch veel mensen om, maar dat was niet mogelijk. Ze konden alleen iets anders aanbieden.

Waarom kon het dan bij jou wel en bij de anderen niet?

Garihd
Level 17

@HaJee83  schreef:

@

  

Kunnen kijken op kosten van Ziggo? Maar daar vroegen toch veel mensen om, maar dat was niet mogelijk. Ze konden alleen iets anders aanbieden.

Waarom kon het dan bij jou wel en bij de anderen niet?


Die oplossing is bij meerdere klanten aangeboden, ook bij klanten met problemen met HBO Max toen Ziggo dat ging verkopen.

 

Het zal simpelweg te veel klanten betreffen dus teveel vergoedingen kosten om dit zo redelijk eenvoudig op te lossen.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Omdat ik al een Skyshowtime abonnement had afgesloten voor Ziggo en al 3 jaar had lopen, dus Ziggo heeft mijn contract gewoon overgenomen, vandaar dat de activatie hier in het begin ook nooit is gelukt, maar ik keek laatst op de rekening en zag de betaling voor laast December 2023 en ergens in Maart of April kon ik pas activeren, maar ook gewoon los kijken.

 

Waar het fout gaat @HaJee83  geen idee, mensen die voordat Movies en Series werd opgedoekt Skyshowtime hadden, die mensen nog in een oude regeling vallen. Nieuwe klanten via Ziggo in een nieuwe regeling.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Garihd  en @HaJee83 

 

Klopt, wij hadden HBO al voor dat Ziggo die overnam, en zo ook weer een muntje geslagen, de App nooit opgezegd.

 

Enige 2 Apps die we hebben mee laten nemen toen het in het begin onder Ziggo viel Netflix en Videoland tot die werd overgenomen door de platformen zelf, zijn we mee gegaan, en dit bleek een hele goede set geweest te zijn. Nu is Netflix de deel functie bij Ziggo eruit gehaald, wij kunnen voor € 3,99 account bijzetten, Videoland heeft nu beter en vernieuwd platform wat voor de Media Box toen zwaar was, maar nu iets beter werkt als voorheen, maar goed die problemen zijn er ook nog steeds, en die hebben wij niet.

0 Kudos
Garihd
Level 17

Dat is natuurlijk onzin gelijke monniken gelijke kappen.

 

Het is toch overduidelijk waar het mis gaat de communicatie van de Ziggo systemen met die van de streamingdiensten. En binnen de eigen systemen gaat het al mis dat laten de topics wel zien waar het activeren van dienst A wijst naar het activeren van dienst B die al actief is en werkt.

 

Ergo het hele administratie systeem van Ziggo is niet op orde.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Garihd  schreef:

Dat is natuurlijk onzin gelijke monniken gelijke kappen.

 

Het is toch overduidelijk waar het mis gaat de communicatie van de Ziggo systemen met die van de streamingdiensten. En binnen de eigen systemen gaat het al mis dat laten de topics wel zien waar het activeren van dienst A wijst naar het activeren van dienst B die al actief is en werkt.

 

Ergo het hele administratie systeem van Ziggo is niet op orde.


@Garihd  ik ben geheel met je eens 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Dave  schreef:

@Garihd  schreef:

Dat is natuurlijk onzin gelijke monniken gelijke kappen.

 

Het is toch overduidelijk waar het mis gaat de communicatie van de Ziggo systemen met die van de streamingdiensten. En binnen de eigen systemen gaat het al mis dat laten de topics wel zien waar het activeren van dienst A wijst naar het activeren van dienst B die al actief is en werkt.

 

Ergo het hele administratie systeem van Ziggo is niet op orde.


@Garihd  ik ben geheel met je eens 


Mijn Skyshowtime staat zo in mijn Ziggo Producten

 

Scherm­afbeelding 2025-02-01 om 19.07.40.png

 

Hij is geactiveerd maar omdat ie ook actief is in TV Max en we los abonnement hebben krijg je dit

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Dave  schreef:

@Dave  schreef:

@Garihd  schreef:

Dat is natuurlijk onzin gelijke monniken gelijke kappen.

 

Het is toch overduidelijk waar het mis gaat de communicatie van de Ziggo systemen met die van de streamingdiensten. En binnen de eigen systemen gaat het al mis dat laten de topics wel zien waar het activeren van dienst A wijst naar het activeren van dienst B die al actief is en werkt.

 

Ergo het hele administratie systeem van Ziggo is niet op orde.


@Garihd  ik ben geheel met je eens 


Mijn Skyshowtime staat zo in mijn Ziggo Producten

 

Scherm­afbeelding 2025-02-01 om 19.07.40.png

 

Hij is geactiveerd maar omdat ie ook actief is in TV Max en we los abonnement hebben krijg je dit


Ehm, je had toch juist het eigen abonnement afgezegd?

Ik interpreteer wat ik hier zie anders. Vooral door de toevoeging TV zenders Plus. Dat is de benaming van het oude Movies& Series XL.

Zover ik weet kreeg je met TV Max niet automatisch een Skyshowtime account ook die moest worden geactiveerd bij jouw lijkt dat niet te zijn gebeurd.

 

0 Kudos
Teunis10
Level 4

Hallo,

 

 

Hier ben ik weer.

Inmiddels al 15 maanden bezig om SST geactiveerd te krijgen.

Promo inwisselen lukt nog steeds niet.

In Mijn Ziggo vind ik jouw weergave nu ook terug.  

Dat was niet zo.

Bij Ander pakket kiezen staat SST actief.

Bij de eerste keer inloggen vandaag (Mijn Ziggo) zag ik bij TV producten " ..L series i.v.m. Ziggo/Vodafone abo " staan.

Bij de tweede keer inloggen was deze mededeling weg.

Ergens zit het dus niet goed in administratie van Ziggo.

Maar ja.....die indruk had ik al langere tijd.

Afijn .....op naar de 16 maanden!!

wewanl
Level 17

Voel jij je niet enorm bedrogen door Ziggo? 16 maanden een belofte niet nakomen is toch te schandalig voor woorden? 
Krijg je wel extra compensatie voor deze schandalige vertoning van hutseflutsie? 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Garihd 

Hier is hij wel geactiveerd, dit komt doordat ik voor Movies en Series al SkyShowtime had, ik heb al reeds paar keer geactiveerd maar dit blijft ie steeds doen. Ik zag het ook weer dat weer is terug geschoten, maar we kunnen gewoon kijken en gebruik maken van alle platformen, ik denk dat dit gewoon te maken heeft dat mijn abonnement nog onder de oude regeling valt waar Ziggo apart iets mee doet, wel van Ziggo maar klein beetje van Skyshowtime.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Teunis10 

 

Ik heb nooit een Promo hoeven invoeren, mijn pakket is zelf meegegaan naar TV Max ik al meer dan 10 jaar alles Max staan 

en ik zag dit ook weer voor eerst in mij  account terwijl hij gewoon actief is, en we via TV Settopbox en Mobiel of App kunnen kijken. Omdat we voordat Ziggo Skyshowtime overnam wij het al hadden. Andere regeling.

0 Kudos