1
Vraag
2
Reacties
PieterBoes

Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Signaal op nieuwe adres

Ik heb een tijdje terug een verhuizing doorgegeven van mijn ouders.
Toen werd gemeld dat het signaal op een bepaalde dag in de nieuwe woning aanwezig zou zijn.

Dat heb ik toen gecheckt maar het signaal was er niet).

Opnieuw gebeld met Ziggo en toen wist men me te vertellen dat dat signaal wordt geactiveerd door op het nieuwe adres de modem aan te sluiten en in te schakelen, dan zouden we beeld moeten hebben.

Ik had van deze werkwijze niet eerder gehoord, maar klopt het wel wat men zei?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PieterBoes
Topicstarter
Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Het zat allemaal totaal anders dan verwacht: de aansluiting waarvan werd verondersteld dat het de Ziggo-aansluiting was bleek helemaal niet te werken en er kwam ook geen groene kabel uit maar een grijze.
De feitelijke aansluiting zat weggemetseld achter de muur en kon pas na twee dagen zoeken opgespoord worden.

 

Wat ik met terugwerkende kracht nu denk is dat de veronderstelde Ziggo-aansluiting een oud centraal antennesysteem moet zijn geweest, dat er in die woning tot ergens halverwege de jaren '80 is geweest.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Dat heb ik toen gecheckt maar het signaal was er niet."

Hoe heb je dat toen gecheckt?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@PieterBoes of het inderdaad klopt is alleen achter te komen door de modem aan te sluiten. Klinkt wel logisch; als je de modem aansluit dan herkent Ziggo de modem en dan zou je verbindingen kunnen/moeten hebben.

Tegelijkertijd zou ik op het nieuwe adres even een foto maken van de eerste aansluiting (AOP) waar Ziggo de woning binnenkomt, dan kunnen we gelijk meekijken of het allemaal een beetje klopt.

PieterBoes
Topicstarter
Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Door een tv aan te sluiten en af te stemmen op NPO 1.

PieterBoes
Topicstarter
Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Maar als er geen signaal is, hoe weet Ziggo dan dat er een modem is aangesloten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@PieterBoes Heb je wel de digitale zenders binnen kunnen halen?

Want op NPO 1 zetten zegt nog niet zoveel.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @PieterBoes 

Tijden veranderen: er zit al een tijdje geen een analoog signaal meer op de aansluiting. Met het aansluiten van een TV kun je dat dus niet testen. 
Er is dus wèl een signaal, maar dat is (om het simpel uit te leggen) digitaal en als je daar een modem op aansluit dan ziet Ziggo dat en zal ’m activeren.

Maar dan hebben we het alleen over het modem. Weet je al hoe je de TV gaat aansluiten?

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Nee, dat klopt niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C. Een TV aansluiten is nog steeds sneller en zekerder dan een modem daar staat analoge TV volledig buiten.

Dat modem verhaal is klinklare onzin, elke nieuwere TV met een DVB-C tuner kan de ongecodeerde kanalen weergeven dus NPO1 hoort gewoon te werken. Coax kabel direct in de TV zender zoek procedure doorlopen klaar. 

 

Geen TV geen internet signaal zo simpel is het.

PieterBoes
Topicstarter
Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Nou, het komt er nu gewoon op neer dat het signaal op het nieuwe adres niet aanwezig is.

De medewerker van Ziggo heeft dus klinklare onzin verteld.

Gelukkig heb ik direct een afspraak gemaakt om een monter te laten komen en als die zijn afspraak nakomt is die er vanmiddag.

PieterBoes
Topicstarter
Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Met het aansluiten van een tv kun je wèl testen. Ik heb het niet over een analoog signaal gehad, uiteraard heeft de tv een digitale tuner.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@PieterBoes  schreef:

Nou, het komt er nu gewoon op neer dat het signaal op het nieuwe adres niet aanwezig is.

De medewerker van Ziggo heeft dus klinklare onzin verteld.

Gelukkig heb ik direct een afspraak gemaakt om een monter te laten komen en als die zijn afspraak nakomt is die er vanmiddag.


Ziggo lijkt weer iets actiever bezig, op het gebied van loskoppelen, de 'nieuwe' woning is echt nieuwbouw waarmee ik bedoel net opgeleverd? 

Zo niet, dan kan het kloppen dat er geen signaal aanwezig is.

PieterBoes
Topicstarter
Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Het zat allemaal totaal anders dan verwacht: de aansluiting waarvan werd verondersteld dat het de Ziggo-aansluiting was bleek helemaal niet te werken en er kwam ook geen groene kabel uit maar een grijze.
De feitelijke aansluiting zat weggemetseld achter de muur en kon pas na twee dagen zoeken opgespoord worden.

 

Wat ik met terugwerkende kracht nu denk is dat de veronderstelde Ziggo-aansluiting een oud centraal antennesysteem moet zijn geweest, dat er in die woning tot ergens halverwege de jaren '80 is geweest.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic