Vraag
Reacties
Oplossing
Casper67
Level 8

Service Ziggo om te huilen

Ik heb 1/2 mei mijn abonnement uitgebreid naar WiFi groot omdat dat goedkoper was dan het huidige abonnement wat ik had, dat zal Ziggo uiteraard niet melden.

Omdat ik ook wat problemen heb met mijn WiFi dekking (TP-link Deco M4) Heb ik gevraagd om mijn modem te wisselen naar een smartWiFi modem met daarbij de WiFipod 6. Dit ging op dat moment helaas niet omdat eerst de ene afdeling iets gedaan moest hebben voor deze wat kon regelen en andersom (kastje / muur verhaal)

Na een uur heb ik aangegeven om eerst maar mijn abonnement om te zetten en een nieuw modem te sturen en dat ik daarna dan wel verder zou gaan voor de WiFi.

Abonnement netjes omgezet, maar geen nieuw modem gekregen, na een week nogmaals gebeld en weer ruim een uur aan de telefoon gezeten om uit te leggen wat de situatie is. En aangegeven dat bij het eerste contact de collega's notities achter zouden laten in mijn dossier. (helaas, niets is minder waar). Uiteindelijk dan wel een nieuw modem gekregen en deze geïnstalleerd.

Hierna vandaag maar weer eens contact opgenomen met Ziggo om de WiFipod 6 te regelen.... en wat denken jullie!!!!! Ik ben te lang klant bij Ziggo en kom NIET in aanmerking voor de WiFipod 6. Overigens toen ik mijn verbazing uitte, werd de verbinding ineens zomaar verbroken....

Ziggo, Ziggo, Ziggo, ik snap niet waarom jullie zo verbaasd zijn dat er zoveel klanten weglopen.

Ik ga maar eens starten met overal mijn emailadres te wijzigen om ook over te kunnen stappen naar een andere provider. Wat een klantenservice is dit geworden zeg! Zeer, maar dan zeer teleurstellend zoals Ziggo tegenwoordig zijn klanten behandeld. En dan ook nog hoog van de toren blazen dat er WiFi garantie is, alleen als je daarvoor contact opneemt met Ziggo, ben je TE LANG KLANT!

Inmiddels weer een uur aan de lijn gehangen en wat blijkt klanten van voor 2023 krijgen sowieso geen Wifipod 6. De ene afdeling kent de andere niet, want de afdeling met WiFi experts die ik aan de lijn heb gehad half mei, blijkt niet te bestaan :-). 

Ik ga voorlopig maar eens de eerste voorbereidingen treffen, voor mijn overstap!

Kleine voorzichtige update, na mijn vraag voor een officieel mail- of postadres waar ik een brief naar kan sturen, blijkt er ineens wel een afdeling te zijn. Hier is naar toe gemaild en ik heb nu een terugbelafspraak voor woensdag tussen 10:15 en 10:30 uur. ik ga voor nu heel even in de wacht.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Casper67
Level 8
Topicstarter

Inmiddels vandaag gebeld door Ziggo en na uitleg, naar tevredenheid opgelost. 

Topic mag gesloten worden.

Bekijk in context

0 Kudos
11 Reacties 11
SRF
Level 15

Het is te gek voor woorden. 

Goed dat je zaken aangeeft. Kunnen anderen dan ook weer gebruiken. 

Hopelijk gaat Ziggo Intern dit op rij zetten en gaat zorgen voor Klantvriendelijk beleid, waar Oude Klanten als vol behandeld worden. 

Over je E-mail adres.

Ik heb ooit het mail adres van Zonnet naar G-Mail, ....@gmail.com, overgezet. 

Als je wisseld, dan moet alleen Koppeling naar Provider maken.  

Casper67
Level 8
Topicstarter

@SRF, dank je wel voor de tip, ik ga eens kijken om al mijn registratie met de Ziggo-mail inzichtelijk te maken en overzetten naar een Gmail-adres, zodat ik dat vast geregeld heb. 

SRF
Level 15

Dat is niet zomaar gebeurd. 

Denk hier ook aan eventueel Partner. Die kan dan met eiegen E-mail verder gaan. 

Ik werk nu veel  met G-Mail vanuit Google.  

Jeff
Level 9

Wifi-garantie betekent helaas niet dat je altijd recht hebt op het nieuwste van het nieuwste. Dat zou ook erg kostbaar zijn en zorgen voor een enorme berg e-waste omdat iedereen zijn bestaande apparatuur wil inruilen voor het nieuwste van het nieuwste. De teleurstelling is begrijpelijk maar als je logisch nadenkt ook wel weer begrijpelijk dat het niet zo werkt. Wel lijkt het me iets om over na te denken. Ziggo wil meer doen voor bestaande laangzittende klanten. Een mogelijkheid kan zijn om langzittende klanten de mogelijkheid te geven om nieuwe apparatuur te krijgen. Daarmee los je deze telleurstelling op. Of dit praktisch haalbaar is zal moeten blijken.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Welk modem heb je nu dan ?

0 Kudos
Casper67
Level 8
Topicstarter

Op zich helemaal mee eens Jeff, echter heb ik mijn WiFi problemen uitgelegd en besproken met 2 afdelingen, voor ik over stapte op een ander pakket. Op dat moment was alles duidelijk en begreep Ziggo de noodzaak en kon ik overstappen op het nieuwe modem en de wifipod 6. Dit ook omdat deze een mesh netwerk maakt i.s.m. met het modem en de TP-link Deco M4 kan dit niet, die maakt een eigen netwerk, zonder het modem. Alles was in orde en nu alles stap voor stap geregeld moet worden zijn alle mogelijkheden weg.

Als iets volledig is doorgesproken met 2 afdelingen en later wordt daar op teruggekomen en is het ineens een probleem en dan kan het niet meer, dan geeft dat bij mij inderdaad een teleurstelling.

En je hoort mij niet zeggen dat Ziggo iedereen maar de laatste nieuwste apparatuur moet leveren, maar er is een WiFi garantie die in dit geval in goed overleg doorgesproken is.

0 Kudos
Casper67
Level 8
Topicstarter

Gisteren het Smart WiFi modem V2 geïnstalleerd.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

modem + TP-link Deco M4 in router mode (dubbele Nat) is niet aanbevolen,

de TP-link Deco M4 kun je het beste in access point mode zetten,

als je de TP-link Deco M4 in router mode wilt gebruiken kun je het modem beter in bridge mode zetten

0 Kudos
SRF
Level 15

Als je dat goede manier aansluit en insteld gaat het goed. Let op hierbij dat je Internetkabel aansluit op Deco M4 en dan naar een Link.

Gio2903
Level 17

klanten van voor 1 oktober 2023 hebben geen recht op wifi6 pods, wil niet zeggen dat je geen wifi5 pods kunt krijgen. bij wifi groot zijn dat er maximaal 3 gratis in bruikleen. die zijn sowieso sneller dan de deco's en zou ik dus lekker proberen (het liefst bekabeld). bij de normale klantenservice beloven ze soms de grootste onzin en de afdeling die het vervolgens moet bestellen moet dan helaas nee verkopen. dat gebeurd niet alleen bij ziggo helaas

Casper67
Level 8
Topicstarter

Inmiddels vandaag gebeld door Ziggo en na uitleg, naar tevredenheid opgelost. 

Topic mag gesloten worden.

0 Kudos