Hallo,
Mijn partner en ik gaan binnenkort samen en hebben nu nog allebei een eigen ziggo-abonnement met allebei dus ook een eigen emailadres als hoofdaccount. Omdat ik al zolang klant ben is mijn adres : naam@home.nl mijn partner heeft naam@ziggo.nl Inmiddels heeft mijn partner haar abonnement bij Ziggo opgezegd en heb ik een verhuizing van mijn abonnement naar haar adres opgegeven, zodat ik mijn hoofdaccount (@home.nl) behoud. Voor mijn partner heb ik onder mijn hoofdaccount een emailadres voor haar aangemaakt, zodat haar emails de komende 6 maanden (zolang bestaat haar huidige hoofdmailadres nog) automatisch worden doorgestuurd naar het emailadres dat ik onder mijn abonnement voor haar heb aangemaakt (naam2@ziggo.nl) Ik kan uiteraard niet exact hetzelfde emaildres wat zij nu als hoofdaccount gebruikt onder mijn account aanmaken.
Aangezien we allebei bij ziggo klant zijn, willen we graag dat mijn partner haar huidige emailadres ook na die 6 maanden (als subadres on der mijn hoofdaccount) kan gebruiken. Een technische omzetting 'onder water' (voor ict-ers onder ons 😉 Elders op dit forum heb ik gelezen dat ziggo dit al vaker voor klanten heeft uitgevoerd.
Hoe kan ziggo ervoor zorgen dat het emailadres van mijn partner in elk geval na verstrijken van de 6 maanden of (liever nog) eerder , onder mijn hoofdaccount wordt gehangen.
Geen rare vraag, zo te lezen op het forum.
Nu het antwoord nog, in afwachting van,
Dank voor de moeite alvast
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @GPaulussen, wat leuk dat jullie gaan samenwonen, gefeliciteerd! Het verzoek is zeker geen onlogische en zeer begrijpelijk. Helaas is de procedure omtrent het overzetten van e-mailadressen enorm veranderd. Voorheen was het mogelijk om een e-mailadres over te zetten naar een ander account maar zoals hier al is aangegeven is dat op dit moment niet meer het geval. Het is voor ons (hoe graag we dat ook zouden willen) niet mogelijk om dit waar te maken, dit verzoek wordt door de verantwoordelijke afdeling afgewezen.
@Roos95 Duidelijke vraag! Dit heeft, zoals je zelf al aangeeft inderdaad te maken met de AVG. Er zijn verschillende wijzigingen doorgevoerd in verband met de AVG en dit is er een van. We hebben dit ook benoemt in onze algemene voorwaarden: https://www.ziggo.nl/voorwaarden (artikel 17).
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Toch hoop ik dat er een service gerichte Ziggo-operator met dit topic meeleest. Iedereen kan toch snappen dat dit een heel legitiem verzoek is van twee trouwe ziggo-klanten die jarenlang abonnementskosten betalen en dat het wel erg simpel geredeneerd is door te zeggen dat dit niet (meer) mogelijk is. Op verschillende plekken binnen deze comunity lees ik dat Ziggo dit wél heeft geregeld. Maar ook gevallen dat dit niet geregeld is. @Ziggo: dat is toch niet van deze tijd??!! Op zijn minst wil ik dan het emailadres dat mijn partner nu in gebruik heeft claimen zodat dit na 6 maanden als 'nieuw' onder mijn hoofdaccount gehangen kan worden.
zoals @Steefb aangeeft is dit niet meer mogelijk , alleen nog bij overlijden volgens mij. claimen van een mailadres is ook niet mogelijk.
Ik hoop dat Ziggo de moeite neemt mij uit te leggen waarom zij dit niet meer mogelijk maken. Voor mij/ons een reden om abonnement op te zeggen bij Ziggo.
Snap ik, in het topic wat hier eerder gepost was is dat deze week door een moderator van Ziggo nog uitgelegd.
@Cecilia , ik kwam jouw naam tegen op dit forum en je hebt al aardig wat ziggo klanten goed geholpen. Zou je mijn verzoek eens willen bekijken. Ik ben niet tevreden over hoe makkelijk dit wordt afgedaan. Een heel normale vraag waar ik niet de enige in ben. Bovendien heb ik gelezen dat er wel degelijk ziggo klanten zijn waarvoor wel mogelijk is wat ik vraag
waar lees je dat het wel mogelijk is
deze verzoeken worden niet meer gehonoreerd of je het nu blijf vragen maakt daarin niet uit dit is het beleid wat nu gehandhaafd wordt
precies om de reden die je zelf noemt (bij opzegging abo verdwijnt email acc na 6 maanden), waarom zou je dit nog willen? lekker een gmail acc maken oid en in die 6 maanden heb je genoeg tijd om overal je mail adres te veranderen.
Ik kan het beleid van Ziggo hierin ook niet volgen... Eenvoudig een alias aanmaken oid moet toch mogelijk zijn?
Goedemiddag @GPaulussen, wat leuk dat jullie gaan samenwonen, gefeliciteerd! Het verzoek is zeker geen onlogische en zeer begrijpelijk. Helaas is de procedure omtrent het overzetten van e-mailadressen enorm veranderd. Voorheen was het mogelijk om een e-mailadres over te zetten naar een ander account maar zoals hier al is aangegeven is dat op dit moment niet meer het geval. Het is voor ons (hoe graag we dat ook zouden willen) niet mogelijk om dit waar te maken, dit verzoek wordt door de verantwoordelijke afdeling afgewezen.
@Lotte schreef:Het verzoek is zeker geen onlogische en zeer begrijpelijk. Helaas is de procedure omtrent het overzetten van e-mailadressen enorm veranderd. Voorheen was het mogelijk om een e-mailadres over te zetten naar een ander account maar zoals hier al is aangegeven is dat op dit moment niet meer het geval. Het is voor ons (hoe graag we dat ook zouden willen) niet mogelijk om dit waar te maken, dit verzoek wordt door de verantwoordelijke afdeling afgewezen.
Ik denk dat het TS inmiddels duidelijk is geworden dat het in het verleden mogelijk was, maar tegenwoordig niet meer kan.
Interessant is om te vernemen wat de onderliggende reden is - speelt hier de AVG een rol (risico op misbruik ofschoon hier wenselijk), een andere juridische reden, een technische onmogelijkheid of een combinatie wellicht van het bovenstaande.
Uitleg over waarom er is sprake is van een nieuw/gewijzigd beleid leidt in de regel tot meer begrip dan met te volstaan dat het niet (meer) kan, want dat was TS inmiddels al duidelijk geworden.
Al zou je er tekst en uitleg over krijgen, dit verandert niets aan het beleid wat hierin is toegepast. Het wordt simpelweg gewoon niet meer gedaan. Is voor mij al een reden om geen gebruik te maken van een provider e-mailadres.
@Roos95 Duidelijke vraag! Dit heeft, zoals je zelf al aangeeft inderdaad te maken met de AVG. Er zijn verschillende wijzigingen doorgevoerd in verband met de AVG en dit is er een van. We hebben dit ook benoemt in onze algemene voorwaarden: https://www.ziggo.nl/voorwaarden (artikel 17).
Ik denk dat er voor @GPaulussen wellicht twee oplossingen zijn:
Als het oude e-mailadres is nog zes maanden actief is, dan zou je op dat (oude en huidige) e-mailadres eventueel een afwezigheidsassistent kunnen instellen met een verwijzing naar het nieuw aangemaakte e-mailadres.
Wat eerder is genoemd om geen e-mailadres via Ziggo aan te maken, maar bijvoorbeeld via Gmail. Je bent dan provider-onafhankelijk. Want stel dat jullie over bijvoorbeeld twee jaar (ik noem ook maar wat) weer gaan verhuizen maar dan naar een plek waar ze nog nooit van Ziggo hebben gehoord en moet verkassen naar een andere provider dan zit je weer met hetzelfde probleem.
Het is niet de oplossing waar je op had gehoopt, maar wellicht wèl een toekomstbestendige work around.
Dank voro je behulpzame reactie, maar deze oplossing had ik uiteraard ook zelf al wel bedacht. Het gaat er juist om hoe ik zonder aanpassing van emailadres toch gebruik kan blijven maken van een bestaand ziggo-account. Ik/we blijven immers klant en dan zou je toch wel iets meer service verwachten. Alle goede bedoelingen en reacties ten spijt, het blijft een principe kwestie.
Helemaal eens met je reactie!
Uitleg over waarom er is sprake is van een nieuw/gewijzigd beleid leidt in de regel tot meer begrip dan met te volstaan dat het niet (meer) kan, want dat was TS inmiddels al duidelijk geworden.
Oh ja! En ervoor zorgen dat servicedesk medewerkers de juiste informatie verstrekken aan de telefoon. Geen toezeggingen doen die niet kunnen worden nagekomen!!!!!
Nog even een vraag die voortkomt uit mijn eerder geplaatste topic.
Als wij straks het oude emailadres van mijn partner weer willen gaan gebruiken. Hoelang duurt het voordat na opzegging (6mnd) van dit abonnement het adres weer wordt vrijgegeven?
Volgens onderstaande (zie afbeelding) post, kunnen we dat tzt op verzoek eerder laten doen?
Wie heeft ervaring hiermee??
daar valt geen zinnig woord over te zeggen, normaal gesproken is dat 6 maanden, maar dit kan je niet vervroegen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.