Hallo,
Mijn partner en ik gaan binnenkort samen en hebben nu nog allebei een eigen ziggo-abonnement met allebei dus ook een eigen emailadres als hoofdaccount. Omdat ik al zolang klant ben is mijn adres : naam@home.nl mijn partner heeft naam@ziggo.nl Inmiddels heeft mijn partner haar abonnement bij Ziggo opgezegd en heb ik een verhuizing van mijn abonnement naar haar adres opgegeven, zodat ik mijn hoofdaccount (@home.nl) behoud. Voor mijn partner heb ik onder mijn hoofdaccount een emailadres voor haar aangemaakt, zodat haar emails de komende 6 maanden (zolang bestaat haar huidige hoofdmailadres nog) automatisch worden doorgestuurd naar het emailadres dat ik onder mijn abonnement voor haar heb aangemaakt (naam2@ziggo.nl) Ik kan uiteraard niet exact hetzelfde emaildres wat zij nu als hoofdaccount gebruikt onder mijn account aanmaken.
Aangezien we allebei bij ziggo klant zijn, willen we graag dat mijn partner haar huidige emailadres ook na die 6 maanden (als subadres on der mijn hoofdaccount) kan gebruiken. Een technische omzetting 'onder water' (voor ict-ers onder ons 😉 Elders op dit forum heb ik gelezen dat ziggo dit al vaker voor klanten heeft uitgevoerd.
Hoe kan ziggo ervoor zorgen dat het emailadres van mijn partner in elk geval na verstrijken van de 6 maanden of (liever nog) eerder , onder mijn hoofdaccount wordt gehangen.
Geen rare vraag, zo te lezen op het forum.
Nu het antwoord nog, in afwachting van,
Dank voor de moeite alvast
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat de de AVG hiermee van doen heeft ontgaat mij volledig. Wel bij het opnieuw vrijgeven van dat adres.
Naar aanleiding van een latere vraag van de topic starter mag ik hopen dat een gebruikt emailadres langer dan 6 maanden in de ijskast blijft.
Er zit uiteraard wel een verschil tussen twee accounts samenvoegen of een gebruikt email adres als alias of twee mailbox toevoegen.
Het zal wel verbandhouden met het nieuwe mailsysteem wat nu wordt gebruikt door Ziggo dat zal minder mogelijkheden hebben.
Ik stelde de volgende vraag eerder in dit topic
Interessant is om te vernemen wat de onderliggende reden is - speelt hier de AVG een rol (risico op misbruik ofschoon hier wenselijk), een andere juridische reden, een technische onmogelijkheid of een combinatie wellicht van het bovenstaande.
@Lotte antwoordde dat het inderdaad een AVG gerelateerde wijziging betrof.
Over een technische oorzaak of relatie met een nieuw mailsysteem werd geen mededeling gedaan.
@Roos59 heb je het bewuste artikel 17 gelezen waarnaar wordt verwezen? Ik lees daar niks wat op deze situatie van toepassing is. Lees ik iets verkeerd, dan hoor ik dit graag.
Ik interpreteer die reactie als naar iets acceptabels verwijzen, niet zozeer als een echt antwoord.
@RoWi. @Het artikel is zeer algemeen. Een verwijzing naar AVG is er inderdaad niet.
Wat een enorme **bleep** bij Ziggo! Eigenlijk totaal geen (klanten) service. Ze zijn er als de kippen bij als je iets moet betalen of terugsturen… maar een dienst of service bieden …hoh maar. Ik ben diep teleurgesteld en ja ik weet dat ik een ander emailadres kan nemen maar administratief heb ik daar zo mijn redenen voor.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.