Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
GPaulussen
Level 4

Samenwonen en samenvoegen email accounts

Hallo,

Mijn partner en ik gaan binnenkort samen en hebben nu nog allebei een eigen ziggo-abonnement met allebei dus ook een eigen emailadres als hoofdaccount. Omdat ik al zolang klant ben is mijn adres : naam@home.nl  mijn partner heeft naam@ziggo.nl  Inmiddels heeft mijn partner haar abonnement bij Ziggo opgezegd en heb ik een verhuizing van mijn abonnement naar haar adres opgegeven, zodat ik mijn hoofdaccount (@home.nl) behoud. Voor mijn partner heb ik onder mijn hoofdaccount een emailadres voor haar aangemaakt, zodat haar emails de komende 6 maanden (zolang bestaat haar huidige hoofdmailadres nog) automatisch worden doorgestuurd naar het emailadres dat ik onder mijn abonnement voor haar heb aangemaakt (naam2@ziggo.nl) Ik kan uiteraard niet exact hetzelfde emaildres wat zij nu als hoofdaccount gebruikt onder mijn account aanmaken.

Aangezien we allebei bij ziggo klant zijn, willen we graag dat mijn partner haar huidige emailadres ook na die 6 maanden (als subadres on der mijn hoofdaccount) kan gebruiken. Een technische omzetting 'onder water' (voor ict-ers onder ons 😉 Elders op dit forum heb ik gelezen dat ziggo dit al vaker voor klanten heeft uitgevoerd. 

Hoe kan ziggo ervoor zorgen dat het emailadres van mijn partner in elk geval na verstrijken van de 6 maanden of (liever nog) eerder , onder mijn hoofdaccount wordt gehangen. 

Geen rare vraag, zo te lezen op het forum.

Nu het antwoord nog, in afwachting van,

Dank voor de moeite alvast

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen
24 Reacties 24
RoWi.
Level 20

Wat de de AVG hiermee van doen heeft ontgaat mij volledig. Wel bij het opnieuw vrijgeven van dat adres.

Naar aanleiding van een latere vraag van de topic starter mag ik hopen dat een gebruikt emailadres langer dan 6 maanden in de ijskast blijft. 

Er zit uiteraard wel een verschil tussen twee  accounts samenvoegen of een gebruikt email adres als alias of twee mailbox toevoegen.

Het zal wel verbandhouden met het nieuwe mailsysteem wat nu wordt gebruikt door Ziggo dat zal minder mogelijkheden hebben.

Roos59
Level 8

Ik stelde de volgende vraag eerder in dit topic

Interessant is om te vernemen wat de onderliggende reden is - speelt hier de AVG een rol (risico op misbruik ofschoon hier wenselijk), een andere juridische reden, een technische onmogelijkheid of een combinatie wellicht van het bovenstaande.

@Lotte antwoordde dat het inderdaad een AVG gerelateerde wijziging betrof.
Over een technische oorzaak of relatie met een nieuw mailsysteem werd geen mededeling gedaan.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Roos59 heb je het bewuste artikel 17 gelezen waarnaar wordt verwezen? Ik lees daar niks wat op deze situatie van toepassing is. Lees ik iets verkeerd, dan hoor ik dit graag.

Ik interpreteer die reactie als naar iets acceptabels verwijzen, niet zozeer als een echt antwoord.

0 Kudos
Roos59
Level 8

@RoWi. @Het artikel is zeer algemeen. Een verwijzing naar AVG is er inderdaad niet.

0 Kudos
GPaulussen
Level 4
Topicstarter

Wat een enorme **bleep** bij Ziggo! Eigenlijk totaal geen (klanten) service. Ze zijn er als de kippen bij als je iets moet betalen of terugsturen… maar een dienst of service bieden …hoh maar. Ik ben diep teleurgesteld en ja ik weet dat ik een ander emailadres kan nemen maar administratief heb ik daar zo mijn redenen voor. 

0 Kudos