1
Vraag
2
Reageer en help mee
Severd

Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Safe online op een andere computer gebruiken

Beste communityleden, Omdat ik een andere computer heb met Windows 11 is de oude PC met pensioen. Ik wens nu Ziggo Safe online op de nieuwe PC over te zetten. Ik heb getracht dit in 'Mijn Ziggo' te doen maar daar heeft een dermate reorganisatie plaatsgevonden dat de producten en licenties er niet meer te vinden zijn. Wie kan mij vertellen hoe ik deze beveiligingstool op mijn nieuwe computer krijg? Alvast dank, Severd

34 Reacties 34
Steefb

Level 20
  • 16421Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7695Likes

Ga naar ''mijn ziggo'' ''producten'' ''beveiliging  instellen'' ''Safe online instellen'' ''my device'' ''Licentie vrijgeven'' en dan installeren .

Ziggo Safe Online licentie vrijgeven | Klantenservice | Ziggo

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Beste @Steefb, Ik heb getracht dit in 'Mijn Ziggo' te doen maar daar heeft een dermate reorganisatie plaatsgevonden dat de producten en licenties er niet meer te vinden zijn.

Graag een betere oplossing, Bedankt voor het meedenken, Severd.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4536Posts
  • 597Oplossingen
  • 2274Likes

Hallo @Severd! Hopelijk kan je oude pc terugkijken op een mooi aantal dienstjaren en is het een welverdiend pensioen. Nu nog een kwestie van de licentie vrijgeven, zodat je nieuwe pc weer beveiligd is met Safe Online. 

Nu ben ik benieuwd waar je precies spaak loopt? Met het stappenplan wat @Steefb heeft gedeeld, moet het namelijk lukken om de licentie vrij te geven. Dat is conform je abonnement ook mogelijk, Safe Online staat nog altijd actief met 1 licentie. 

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Vincent, Wanneer ik inlog op Mijn Ziggo dan heb ik de volgende opties: Login veranderen; Je wachtwoord veranderen; je account uitbreiden; veiligheid; mijn ziggo en vodafone samenvoegen; actieve sessies en bericht bij een nieuwe login. De route welke @Steefb voorstelt gaat mij niet lukken.

Ik krijg de indruk dat 'mijn ziggo' kort geleden is geupgrade en dat dit binnen de organisatie niet bekend is. De vrijheid welke ik vroeger had om naar hartelust wijzigingen aan te brengen aan mijn abonnement o.i.d. bestaat niet meer, of het moet om uitbreiding gaan. Maar dit had ik reeds aangegeven. Ik wacht de oplossing rustig af, Groeten van @Severd

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Severd_0-1639760576651.png

Image van Mijn Ziggo

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Severd hoe benader je de Mijn Ziggo omgeving is dat meteen via Ziggo.nl of op een andere manier?

In principe klik je op de pagina uit je afbeelding op de knop naar Mijn Ziggo. Daar vind je de instelling die je zoekt.

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Is @RoWi. Die knop heb ik al meerdere malen ingedrukt. Dan kom ik gewoon weer op deze pagina terug. Ik heb het vanuit de app geprobeerd. Ik heb het direct vanuit de zoekmachine geprobeerd. Vanaf mijn Smartphone,laptop,computer... Ik weet het niet meer. 'Mijn Ziggo' is toch zeker 'Mijn Ziggo'? Hoe je dit ook benaderd. Na inloggen krijg je dezelfde opties. Is mijn pagina anders dan die van jullie? Zit ik soms op een valse site?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Wat je daar toont is niet echt de Mijn Ziggo omgeving dat betreft alleen het account. Het is geen valse pagina.

Vanuit zoekmachines wil het juist gebeuren dat je niet direct op de goed pagina uitkomt.

Vanuit de App daarmee bedoel je de Mijn Ziggo app? Daar is niks terug te vinden over Safe online of ik kijk niet goed.

Als je via de website www.ziggo.nl op mijn Ziggo klikt en daar inlogt kom je dan ook op de accountpagina uit?

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @RoWi, Ja dan kom ik ook op dezelfde pagina uit. Dit is het startmenu van 'Mijn Ziggo'. Wanneer ik rechtsboven op 'Mijn Ziggo' druk, kan ik inloggen; vervolgens druk ik dan nogmaals op de knop 'Naar Mijn Ziggo'. Dan maakt de site een schijnbeweging om door te gaan (Accepteer cookies etc) en vervolgens kom ik op dezelfde pagina terug. De adresbalk is veranderd in: https://account.ziggo.nl/account/overzicht?messages=VODAFONE_ONLY_USER.

Let op: VODAFONE ONLY USER. Ik ben geen Vodafonegebruiker. Ik sta cookies toe, trackingblocker is uit. Ik heb gezocht in een privévenster. Nada. Niks, naks ,nokkie 😪

Bedankt voor het meedenken. Severd.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

De hele Mijn Ziggo omgeving werkt nauw samen met de My Vodafone omgeving, kortom het is normaal dat je verwijzingen naar Vodafone ziet. 

In principe hoort dit in de adres balk te staan. https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/welkom/

Mijn advies is alle cookies en dergelijke verwijderen. Het lijkt erop dat daarmee iets fout gaat. Een andere optie is een compleet nieuwe Mijn Ziggo inlog aan te maken, hoewel dat niet nodig moet zijn.

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Firefox verwijderd alle cookies bij afsluiten, zo heb ik dit ingesteld.

Ik heb de probleemoplossings-modus gebruikt, dan worden alle plug-ins en extensies uitgeschakeld.

Alle geschiedenis verwijderd. Tevergeefs.

Ik heb elders in deze omgeving dezelfde problemen gelezen alleen weet ik niet meer waar. Ik ga eens zoeken.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Cookies verwijderen bij afsluiten kan juist averechts werken in dit geval. 

Het komt inderdaad vaker langs.

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Cookies verwijderen heb ik nu uitgezet.

Ik heb gesurft op dezelfde problemen. Vaak waren dit nieuwe abonnementen of upgrades. Administratieve- of onverwerkte gegevens. Dat is bij mij niet het geval! Laatste upgrade was zo'n tien jaar geleden, misschien langer. Mijn abonnement staat nu op onbepaalde tijd. Ik wil geen nieuw account aanmaken i.v.m. wijziging in de abonnementsvoorwaarden (contract)

Zou een moderator misschien mijn safe online willen stoppen en het certificaat vernietigen? Dan zou ik dit product (in principe) op mijn nieuwe pc (moeten) kunnen downloaden. Als dit niet lukt dan meld ik mij weer. Iedereen dank voor de moeite, @Severd

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Een Mijn Ziggo account staat los van de abonnements voorwaarden.

Ik heb net gekeken, we hebben 20 licenties beschikbaar kortom , of ik heb er 20 omdat ik ook Vodafone klant ben, dat zal het probleem niet zijn.  Het probleem is wezenlijk dat we alleen vanuit de Mijn Ziggo omgeving nieuwe apparaten kunnen of mogen toevoegen door een email met een verwijzing te sturen. 

Downloaden is een activeren is twee.

https://www.ziggo.nl/internet/internetbeveiliging/safe-online

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Dankjewel @RoWi, Ik ga het gewoon proberen. Ik laat het weten hoe het gegaan is.

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Neen, helaas @RoWi. . Ik kan dit alleen downloaden in 'Mijn Ziggo'; Ik kom niet verder dan de accountpagina. Ik heb ook geprobeerd mijn factuur te downloaden op mijn smartphone. Mobiele data van 'Ben' aan, maar dat gaat ook niet. Account uitbreiden? Helaas. Ik kan eigenlijk niks. Ook niet in de app.😓😪 Het ligt dus ook niet aan het thuisnetwerk of de ConnectBox. Mogelijk administratief. Bedankt hoor, Groet van @Severd 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Dan zal er toch een moderator mee moeten kijken. We hebben nu zoveel mogelijk opties bekeken, dat we dit enkel kunnen instellen vanuit Mijn Ziggo is eigenlijk het grote probleem. Via Android kunnen we wel safe online uit de Playstore halen voor Windows is dat niet zo makkelijk.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Kleine aanvulling vanuit de Safe online app worden we ook naar Mijn Ziggo gestuurd, we moeten daar hoe dan ook mee aanmelden in die app.

Dat staat verder los van het topic, bij de topicstarter wordt puur de verkeerde pagina getoond.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Even terugkomend hierop: Het certificaat moet echt van het apparaat worden verwijderd en daarna worden vrijgegeven. Van afstand kan ik dat helaas niet doen. Wel zie ik dat je gister het zenderaanbod opnieuw hebt opgehaald in Mijn Ziggo? Lukt het nu ook om met die inloggegevens meteen in Mijn Ziggo en Safe Online te komen? 

Zou een moderator misschien mijn safe online willen stoppen en het certificaat vernietigen? Dan zou ik dit product (in principe) op mijn nieuwe pc (moeten) kunnen downloaden. Als dit niet lukt dan meld ik mij weer. Iedereen dank voor de moeite,

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic