1
Vraag
2
Reageer en help mee
Severd

Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Safe online op een andere computer gebruiken

Beste communityleden, Omdat ik een andere computer heb met Windows 11 is de oude PC met pensioen. Ik wens nu Ziggo Safe online op de nieuwe PC over te zetten. Ik heb getracht dit in 'Mijn Ziggo' te doen maar daar heeft een dermate reorganisatie plaatsgevonden dat de producten en licenties er niet meer te vinden zijn. Wie kan mij vertellen hoe ik deze beveiligingstool op mijn nieuwe computer krijg? Alvast dank, Severd

34 Reacties 34
Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Beste @Erik P De zenderpakketten heb ik opgehaald vanuit de 'mijn ziggo' app. Ik kan daarin ook nota's bekijken. Dan heb ik het wel gehad. Ik kan het zenderaanbod niet bekijken. Ik kan in de app wel een nieuw pakket samenstellen. Zodra ik doorklik kom ik weer terug in het menu. Ik heb zo'n beetje op alles gedrukt wat aanwezig is.

Ik kan echter niet bij mijn certificaat omdat dit hier niet in staat.

Vanuit https://www.ziggo.nl kan ik inloggen op 'Mijn Ziggo' Ik kom dan op de accountpagina welke ik afgelopen vrijdag hierboven heb geplaatst. Daar kan ik weer op 'Ga naar mijn ziggo' drukken. Vervolgens kom ik weer terug op dezelfde pagina. Er is dus niets veranderd. Ik kan gewoon niet bij mijn producten. Niet vanaf een Windows PC, niet vanaf een Linux computer, ook niet met mijn Smartphone. Niet met 'Ziggo' en ook niet met 'Ben'.

Beste @Erik P , Je hoeft het certificaat niet op afstand voor mij te verwijderen. Als je het voor mij mogelijk  maakt om mijn producten te benaderen in 'Mijn Ziggo' dan kan ik zelf het certificaat vernietigen. Dat is de crux. Groet van @Severd

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Severd 

Je noemde eerder Firefox, mogelijk werkt het beter via een andere web browser, is dat al geprobeerd zoals de Edge browser? 

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

@RoWi.  Ik kan gewoon niet bij mijn producten. Niet vanaf een Windows PC, niet vanaf een Linux computer, ook niet met mijn Smartphone. Niet met 'Ziggo' en ook niet met 'Ben'. Niet met Firefox, niet met Chrome. Er zit gewoon een administratieve fout bij Ziggo welke hersteld moet worden. Anders kan niemand in zijn account zonder Edge. Ik werk nu op een Linuxcomputer. Daar is geen Edge. Dus..... Toch bedankt voor het meedenken.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

De mobiele verbinding zal zeker geen verschil maken. Het is inderdaad vreemd dat je direct op de account instellingen pagina terecht komt. Ik dacht dat de andere browsers eerder niet waren genoemd vandaar mijn vraag Die fout betreft blijkbaar puur dat account, anders zou ik meer problemen verwachten daarom ook mijn eerdere tip om een geheel nieuw Mijn Ziggo account aan te maken.

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Ik kan geen nieuw account aanmaken, want dan moet ik mijn klantnummer invullen. Dan komt de mededeling: Er is al een account.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Dat gebeurd enkel als je hetzelfde email adres gebruikt zover ik weet.

Dat kan ik mis hebben, mogelijk dat een moderator dat kan doen, ervoor zorgen dat je een nieuwe Mijn Ziggo kan aanmaken.

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Laten we dat hopen; ik moet het lidnummer intikken plus postcode en huisnummer en dat op verificatie drukken. Dan kom ik niet verder. Waarom een nieuwe? Als er een ICT-er in het systeem van Ziggo kijkt moet de fout toch te traceren zijn. Misschien weten ze dat al uit ervaring waar dat aan ligt. Maar dan moet het wel opgepakt worden. @Erik P heeft hier naar gekeken maar er niets mee gedaan.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Het zit in mijn beleving eerder in de browser en de cookie instellingen of iets wat mij ontgaat, het nieuwe Mijn Ziggo account is eigenlijk een laatste optie, en zou niet nodig moeten zijn.

Nog beter is de Mijn Ziggo app verbeteren zodat we via die weg ook bij Safe online kunnen.

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Browser en cookie-instellingen kunnen het niet zijn. Dan zou het vanaf mijn telefoon of zo moeten lukken.

Ik heb meerdere browsers gebruikt, zelfs in de probleem-oplossingsmodus. Dan is elke instelling, blokkade en zijn alle add-ons en extensies uitgeschakeld.

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Nog beter is de Mijn Ziggo app verbeteren zodat we via die weg ook bij Safe online kunnen.

Dat geld niet voor mij; als ik drie keer in de app surf kom ik ook weer in de accountpagina uit. En daar kom ik niet meer weg. Ik ben gewoon verbannen/😂

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Severd  schreef:

Dat geld niet voor mij; als ik drie keer in de app surf kom ik ook weer in de accountpagina uit. En daar kom ik niet meer weg. Ik ben gewoon verbannen/😂

Wacht even, via de Mijn Ziggo app kom je ook bij die account pagina uit? Ik weet inderdaad dat als je een product wil wijzigen je weer naar een andere omgeving wordt omgeleid, wat gewoon een internet pagina is.

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Dat idee had ik ook al. Ook de zenderindeling kun je aldaar opvragen, dan ga je naar de Ziggo-site. Maar er is in de app ook een accountpagina. Deze is anders ingedeeld dan in Mijn Ziggo. Maar de opties zijn gelijk.

Ik heb trouwens zojuist in mijn account het paswoord gewijzigd. Ik kreeg toen de mededeling dat ik niet bekend was. Daarna, dat lidnummer, postcode en huisnummer niet overeen kwamen. Probeer het nogmaals, was het verzoek. Uiteindelijk is mijn paswoord gewoon gewijzigd. Beetje chaos bij Ziggo.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Ah, juist die account pagina is onderdeel van de app, bij login wijzigen kom ik daar terecht.

Blijft het toch vreemd dat je via diverse browsers direct daar terecht komt. Gezien het Ben abonnement zal er inderdaad geen Vodafone account zijn, ook niet van een huis genoot?

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Neen, ook Ben. Maar dat mag geen verschil maken. Ik wacht maar af tot een moderator dit bij ITC neerlegt. Groet.

Severd
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Beste community-leden en moderators, Dit topic bestaat vandaag één week met in totaal 34 reacties. Het probleem is echter nog niet opgelost. Dit duurt mij te lang. Ik heb dit probleem telefonisch aangegeven bij klantenservice. Zij hebben dit nu opgepakt. Een bevestiging hiervan laat ik later op de dag per email uitgaan.

De communityleden welke mij welgemeende adviezen hebben gegeven wil ik graag hiervoor bedanken.

Enfin, vriendelijke groeten van Severd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic