MikeClickr

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Retourbox drie maanden te vroeg

Ik ben tevreden over de diensten van Ziggo, maar vind het maandbedrag (voor mij € 74) erg hoog.

Ik wil nu eens glasvezel proberen dat net is aangelegd in mijn wijk. Goed dat er een keuze is.

Ik heb per 28 dec opgezegd (via KPN doorgegeven aan Ziggo) maar krijg nu al drie Retourboxen om binnen twee weken te retourneren, anders boete.

 

Dit vind ik geen goed afscheid. Kan ik de dozen bewaren en zonder boete mijn abonnement uitzitten tot eind december?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @MikeClickr

Het wordt er allemaal niet duidelijker op begrijp ik 😉

Bij een overstapservice is het tegenwoordig zo dat de huidige provider net zo lang blijft leveren tot de nieuwe provider zegt: Onze diensten zijn aangesloten, je mag stoppen met leveren. Dus bij deze kan ik je geruststellen. Geen stress, de diensten blijven gewoon werken. 

Wel is het vreemd dat je van ons een bevestiging krijgt met de eerst mogelijke datum van overstappen, terwijl KPN aangeeft je pas per 28-12-22 over te willen nemen. 

In de overstap zie ik geen datum terug. Ik zie enkel staan dat het per 07-09 bij ons binnengekomen is. Vervolgens hanteren wij een maand opzegtermijn wat ons op de datum van 07-10 brengt. Over dat je pas per 28-12 over wilt, zie ik hierin niets terug. Of deze datum überhaupt met elkaar gedeeld wordt of dat er gewoon gekeken wordt naar de eerste mogelijke datum durf ik je geen uitsluitsel te geven, al neig ik wel naar dit laatste omdat dit wel verklaard waarom er zo gehandeld wordt.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@MikeClickr

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat je een e-mail van 15-9 van ons hebt gemist, want daar sturen we je de bevestiging van de overstap en spreken we over een eerste mogelijke overstapdatum van 07-10, wat al bijna zo ver is. Eerlijk gezegd ga ik er ook vanuit dat KPN je 'hun goede nieuws' ook heeft gemeld. Als je niets van KPN hebt vernomen wil ik je toch adviseren om even contact met hen te zoeken en te vragen naar de overstap, aangezien zij dit voor je regelen. Ik had je uiteraard nog (veel) langer als klant bij ons gezien.
 

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Oké dank! Ik was gisteren bij KPN en zij gaven aan dat ik bij Ziggo moest navragen, zij hanteren 28 december. Kortom zonder extra kosten kan ik de spullen in de dozen dus eind december sturen?

En wellicht kom ik snel weer terug als KPN minder bevalt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is er via KPN van een overstap service gebruik gemaakt? Was 28 december de door KPN genoemde oplever datum? Drie maanden van te voren is wel ongebruikelijk ver van te voren. 

 

Als er nu retour dozen van Ziggo zijn met een retour datum kan je ze niet tot december  bewaren.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@MikeClickr
Heb je de mail met onze communicatie ook al gezien en gelezen? Ik adviseer om deze e-mail ook met KPN te delen. Als KPN het voornemen heeft om de diensten per 28 december te leveren, dan begrijp ik niet waar onze bevestiging vandaan komt en melden dat je per 7 oktober overstapt.

Heb je ook geen overstap nummer of iets gekregen waarbij je zelf de status van je overstap kunt volgen? En zie je daar ook nog steeds 28 december op terug? Ik kan niet in de KPN systemen kijken en weet ook niet of je naast de mondelinge toezegging ook iets op papier hebt staan. 

 

Want zoals het er nu voor staat, lijken wij je diensten per 7 oktober te beeindigen. Ik heb liever dat je het nog eens goed navraagt om er zeker van te zijn dat de overtap goed verloopt. Mochten wij je nog ergens mee kunnen helpen, dan zien we je bericht tegemoet. 

 

 

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hi Serkan,

ik heb de e-mail bekeken van Ziggo en daar stond in:

“Goed om te weten: hieronder staat uw eerst mogelijke afsluitdatum. We sluiten pas af als uw nieuwe provider ons laat weten dat uw abonnement bij hen werkt. Die datum krijgen we nog van ze door. Zo zit u nooit zonder.”

van KPN heb ik bericht:

“We hebben je contract bij Ziggo opgezegd. Je hoeft hier dus niets meer voor te doen. Je krijgt vanzelf een opzegbevestiging van Ziggo. Je abonnement bij Ziggo stopt als je internet bij ons werkt.

 

Monteur komt 28 december

28 december tussen 08:00 - 10:00”

 
Ik begrijp niet hoe dan nu de Retourbox gestuurd.
 
Ik zou Ziggo bij deze willen vragen mij niet 7 oktober af te sluiten. 
Kun jij hier iets in betekenen?
 
Dank vast, het inloggen in Ziggo community ging moeizaam, dus duurde even voor ik kon reageren.

 

 

 

 

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Klopt, dit loopt via de overstapservice. Ik zou zelf niets hoeven doen werd mij gezegd.

 


waarom zou ik de dozen niet over drie maanden gebruiken?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MikeClickr  schreef:

waarom zou ik de dozen niet over drie maanden gebruiken?


Dan moet eerst het probleem met het opzeggen bij Ziggo worden opgelost. Zoals ik het nu lees heeft KPN het abonnement bij Ziggo te vroeg opgezegd. Er gaat in ieder  geval bij één van deze twee partijen administratief iets goed verkeerd.

 

Waarom eigenlijk in December kon KPN niet eerder leveren? 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Normaal gesproken wanneer er gebruik gemaakt wordt van de overstapservice, is de nieuwe provider degene die 'de touwtjes in handen heeft'. Als er iets gewijzigd moet worden, en dan maakt het niet uit of dat de ingangsdatum is bij de nieuwe provider of de opzegdatum bij de oude provider, dan is de nieuwe provider de enige die daar wijzigingen in kan aanbrengen. Die partij heeft namelijk zelf ook het verzoek gedaan.

 

Ik ben daarom bang dat Ziggo niet die datum kan verzetten. Zij hebben vanuit KPN blijkbaar het verzoek gekregen om je diensten per 7 oktober te beëindigen. Ik zou daarom inderdaad zoals Serkan aangeeft toch nog een keer contact opnemen met KPN.

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank RoWi. Ik koos voor eind december zodat dit in sync is met einde looptijd Vodafone contract. Gelijke ingangsdatum, ook al ik later weer terug zou gaan.

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Oké dank. Ik zal het nogmaals bij KPN neerleggen.

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

KPN geeft aan dat er vaker fouten optreden bij overstapservice, zij geven aan de overstapdatum juist te hebben doorgegeven en dat Ziggo mij niet voortijdig mag afsluiten. Ik zal nu bij Ziggo klantservice chcken wat zij hebben staan.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat van die fouten klopt helaas, daarom heb ik dat de laatste keer niet meer gebruikt. Bewust voor een maand overlap gekozen.

 

Het wordt nu dus weer wij zeggen en zij zeggen.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Ik heb het gemeld bij de moderators. Zij zullen dit ook verder onderzoeken voor zover mogelijk en natuurlijk weer in dit topic langs komen. 

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Inmiddels ook met Ziggo administratie contact gehad. De retourdozen hadden niet gestuurd moeten worden. Als het goed is, word ik pas afgesloten als de aansluiting bij KPN werkt. 

PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Overstap service, dan word er een datum geprikt die het eerst boetevrij kan bij de oude provider, wil je echt een overstap langer dan 30 dagen zal je moeten wachten tot je er ongeveer 30 dagen voor zit en dan pas afsluiten of zelf een datum prikken en geen overstap service gebruiken.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @MikeClickr

Het wordt er allemaal niet duidelijker op begrijp ik 😉

Bij een overstapservice is het tegenwoordig zo dat de huidige provider net zo lang blijft leveren tot de nieuwe provider zegt: Onze diensten zijn aangesloten, je mag stoppen met leveren. Dus bij deze kan ik je geruststellen. Geen stress, de diensten blijven gewoon werken. 

Wel is het vreemd dat je van ons een bevestiging krijgt met de eerst mogelijke datum van overstappen, terwijl KPN aangeeft je pas per 28-12-22 over te willen nemen. 

In de overstap zie ik geen datum terug. Ik zie enkel staan dat het per 07-09 bij ons binnengekomen is. Vervolgens hanteren wij een maand opzegtermijn wat ons op de datum van 07-10 brengt. Over dat je pas per 28-12 over wilt, zie ik hierin niets terug. Of deze datum überhaupt met elkaar gedeeld wordt of dat er gewoon gekeken wordt naar de eerste mogelijke datum durf ik je geen uitsluitsel te geven, al neig ik wel naar dit laatste omdat dit wel verklaard waarom er zo gehandeld wordt.

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dit lijkt me iets dat Ziggo en KPN horen te regelen, als klant weet je dit niet

MikeClickr
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank voor de check. Blijkbaar wijst KPN naar Ziggo en Ziggo naar KPN. Van Ziggo administratie begrijp ik dat de brief en retourdozen niet gestuurd hadden moeten worden, dus dat is een fout aan de kant van Ziggo.
In de mail stond het volgende:

Beste mevrouw, meneer Alders,

We kregen het verzoek uw abonnement bij ons te beëindigen. Omdat u overstapt naar een andere aanbieder. Jammer! Maar fijn dat u klant bij ons was. We zorgen voor een soepele overstap.

Goed om te weten: hieronder staat uw eerst mogelijke afsluitdatum. We sluiten pas af als uw nieuwe provider ons laat weten dat uw abonnement bij hen werkt. Die datum krijgen we nog van ze door. Zo zit u nooit zonder.


Overzicht van de diensten die stoppen

DienstEerst mogelijke overstapdatumAfkoop resterende abonnementstermijnen
Ziggo Digitale Televisie07-10-2022Nee
Ziggo Bellen07-10-2022Nee
Ziggo Internet07-10-2022Nee
Digitale Kabel TV07-10-2022Nee
Ziggo Wifibooster07-10-2022Nee

 

Daarom heb ik niet gereageerd op de mail, maar pas toen ik de brief kreeg met retourdozen die ik binnen 14 dagen moet retourneren.


Ik ga ervan uit dat ik 8 oktober nog steeds bij Ziggo zit, als niet dan ga ik wel contact zoeken met Ziggo. Dat zou snel gefixt kunnen worden dan zei men indien nodig. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het zit hem in de tekst de eerst mogelijke datum is heel iets anders dan de feitelijke overstap datum.

 

KPN zal zelf pas rond 28 november de feitelijke opzegging in gang zetten. Omdat de 28ste bij KPN als wensdatum is aangegeven  en bevestigd als opleverdatum. Omdat het twee verschillende netwerken zijn kan het werkelijk stopzetten op veel kortere termijn dan een maand worden geregeld.

 

Het eerste bericht is een kennisgeving de tweede was inderdaad te vroeg.

Uitgelicht topic