1
Vraag
2
Reageer en help mee
Barry83

Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Rekening monteur €50,-

Gister is er een monteur langs geweest omdat mijn wifi instabiel was.

Hij heeft de signaalversterker vervangen die in 2019 ook al was vervangen door een monteur.

Tevens heeft hij de coaxkabel naar de modem vervangen en de UTP kabel uit de mediabox gehaald.     Volgens de monteur was de UTP kabel de oorzaak van de slechte verbinding. Waarom als dat alleen de oorzaak is wordt de rest ook vervangen? Nou krijg ik een rekening van €50.

Er is mij verteld door de klantenservice als de monteur constateert dat er dingen vervangen moeten worden en hier kosten aan zitten dit vermeld wordt voor aanvang reparatie.

Er is mij helaas niks verteld door de monteur. Nou heb ik hier contact over gehad met de klanten service en zei zeggen dat ze de rekening niet te kunnen crediteren. En mij alleen een korting te kunnen geven op mijn abonnement. Nou moet ik dus een rekening betalen waar ik niet mee eens ben. En heb hierom mijn abonnement bij Ziggo beëindigt.

 

28 Reacties 28
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7625Posts
  • 335Oplossingen
  • 3921Likes

Staan je postcode en huisnummer in je community-profiel ? Dit is alleen zichtbaar voor moderators en men kan dan de juiste gegevens raadplegen en  mogelijk duidelijkheid verschaffen over de rekening.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5113Posts
  • 528Oplossingen
  • 2124Likes

Hey @Barry83 en welkom op onze Community, 

Wat rot, het klinkt als miscommunicatie wat voorkomen had kunnen worden. De monteur brengt kosten in rekening op het moment dat het probleem binnenshuis zit bij een coax kabel, splitter of in dit geval een UTP kabel. Ligt het probleem buitenshuis bij ons signaal, het AOP of onze apparatuur dan zijn die kosten voor de rekening van Ziggo. Het maakt voor de € 50,- die in rekening is gebracht in dit geval niet uit of enkel de UTP kabel uit de mediabox wordt gehaald of er meer wordt vervangen. De monteur had het er dus inderdaad bij kunnen laten om enkel de UTP kabel uit de mediabox te halen maar ook dan was er € 50,- in rekening gebracht. 

Ik vind het jammer om te lezen dat je op gaat zeggen hierdoor 😞 De kosten zijn terecht maar op de communicatie is het stuk gelopen. Omdat ik toch hoop dat we er samen uitkomen wil ik je aanbieden om de helft van de in rekening gebrachte kosten ( € 25,- ) te vergoeden. Laat maar weten of je hiervoor open staat. 

Barry83
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Mariska,

Ik kreeg gister ook al een aanbod van de klantenservice om 9 mnd lang €10 euro minder te hoeven betalen op mijn abonnement. Ik hoef geen korting te hebben. Het gaat mij om de communicatie, als er wordt gezegd door de klantenservice dat ze voor het uitvoeren van de reparatie je eerst op de hoogte zouden houden als er kosten aan komen of niet. En dat is dus niet gebeurt! En krijg ik nou een rekening van €50. Dat vind ik dan ook boeven praktijken. Zolang de nota niet wordt gecrediteerd ben ik per 7 februari weg.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14144Likes

Met een monteur die voor een storing komt, geldt het volgende en dat staat ook in de mail die je krijgt, als het goed is, nadat de afspraak is gemaakt:

 

Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. De enige uitzondering is een signaalversterker, die verkoopt de monteur tegen kostprijs. Alle kosten zijn inclusief btw en zetten we op uw maandelijkse factuur. Op de reparatie krijgt u 28 dagen garantie, op gebruikt materiaal 2 jaar.

Extra werkzaamheden
Wilt u naast verhelpen van de storing dat de monteur nog extra werkzaamheden uitvoert, zoals doortrekken van kabels, aansluiten van apparatuur of optimaliseren van Wifi in huis? Voor € 15 per kwartier helpt de monteur graag.

 

(Dit is anders met een gratis installatiemonteur, daar kunnen extra werkzaamheden worden uitgevoerd op verzoek en na het kostenplaatje.)

Barry83
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert  Ik heb de mail gehad. Maar de klantenservice zegt tegen mij dat de monteur eerst nog met de klant overlegd voor het uitvoeren van de reparaties als hier kosten aan zitten of niet. Daar gaat het mij om. Dit is totaal niet gebeurd. En ik ben niet de enigste tegen wie dit is gezegd. Heb hier op deze community hier al meerdere berichten over terug gelezen.  Dan krijg ik te horen over miscommunicatie die me wel €50,- kost

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14144Likes

De komst van de monteur op zich is altijd € 50,00.

Verdere kosten vallen onder Extra werkzaamheden en die worden overlegd.

 

De oorzaak was de netwerkkabel tussen het modem en de mediabox XL, dat wordt nergens geadviseerd om te doen, sterker nog, dat raad Ziggo zelfs af om te doen, omdat je dan 2 modems en 2 DHCP servers in 2 verschillende IP ranges in je netwerk hebt met allerlei internet problemen en uitval en wel kunnen verbinden, maar geen internet, omdat een IP adres van de Mediabox XL geen internetverbinding heeft en allerlei mogelijke storingen met de Mediabox XL.

 

Ik vermoed dat de monteur je niet op wilde zadelen met alleen een kabel ertussenuit trekken en weg wezen voor € 50,00 en alles wat ook een mogelijke oorzaak zou kunnen worden, alvast vervangen heeft.

Preventief wordt veel hedendaags gemaakt als de monteur er toch is.

De versterker valt normaal gesproken onder je eigen binnen coaxnetwerk voor je eigen kosten, dus dat lijkt een tegemoetkoming geweest waar nu weer 2 jaar garantie op zit.

 

De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. De enige uitzondering is een signaalversterker, die verkoopt de monteur tegen kostprijs. Alle kosten zijn inclusief btw en zetten we op uw maandelijkse factuur. Op de reparatie krijgt u 28 dagen garantie, op gebruikt materiaal 2 jaar.

Barry83
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Mariska  Het probleem is nog steeds niet verholpen. De verbinding valt nog steeds weg😡

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14144Likes

OK, op zoek naar de mogelijke oorzaak, je hebt ten slotte garantie op de werkzaamheden.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Barry83
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Net telefonisch contact opgenomen met Ziggo over dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Ze sturen kosteloos een monteur. Nou krijg ik een e-mail over de afspraak dat ik voor €50 zeker ben van een oplossing. Dit is toch niet te geloven😡 Krijg ik zeker straks weer een rekening!

C247B329-870E-4C83-ACC5-CB2975867133.jpeg

  

Template
Expert
Expert
  • 1605Posts
  • 37Oplossingen
  • 386Likes

@Bert Dus deze klant krijgt een rekening van €50,-

Vervolgens krijgt deze korting van €10.- per maand, 9 maanden lang. Dus in feite €40,- korting dit jaar op zijn abonnement.

Hij, krijg dan ook nog van die monteur nieuwe kabels en versterker die deze klant normaal zou moeten kopen, want voor €50,- komt normaal alleen maar de monteur. Dus hij krijgt alles gratis eigenlijk en €40,- korting.

 

Steefb
Expert
Expert
  • 12043Posts
  • 2316Oplossingen
  • 4292Likes

Zoals @Bert al schreef en dit zie je ook in de standaard  mail die je gekregen hebt.

 

De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. De enige uitzondering is een signaalversterker, die verkoopt de monteur tegen kostprijs. Alle kosten zijn inclusief btw en zetten we op uw maandelijkse factuur. Op de reparatie krijgt u 28 dagen garantie, op gebruikt materiaal 2 jaar.

Barry83
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Template als je goed had gelezen! heb ik de korting niet aangenomen. 

Barry83
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Template  ik hoef de korting niet. Ik krijg nu een rekening waar ik het niet mee eens ben. Daar gaat het om. En ook het probleem nog niet is verholpen. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14144Likes

@Barry83 Dat is een standaard mail, je hebt nu garantie op de vorige monteur, dus daar zijn geen kosten meer voor je.

Dat staat ook duidelijk op de website van Ziggo met de link die eerder door door Ziggo is geplaatst:

 De monteur 

daar is een link: 28 dagen garantie op de werkzaamheden

Op de werkzaamheden van de monteur geven we 28 dagen garantie. Ben je niet tevreden met het uitgevoerde werk? Bel dan binnen 28 dagen met onze Klantenservice.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14144Likes


@Template  schreef:

@Bert Dus deze klant krijgt een rekening van €50,-

Vervolgens krijgt deze korting van €10.- per maand, 9 maanden lang. Dus in feite €40,- korting dit jaar op zijn abonnement.

Hij, krijg dan ook nog van die monteur nieuwe kabels en versterker die deze klant normaal zou moeten kopen, want voor €50,- komt normaal alleen maar de monteur. Dus hij krijgt alles gratis eigenlijk en €40,- korting.


@Template Ik vind dit ook flink meer dan een normaal coulante tegemoetkoming, mogelijk door de slechte communicatie, maar als je dat dan afwijst, dan blijf je mogelijk met lege handen achter.

De mail die je krijgt over de monteursafspraak is heel duidelijk en helder en niet voor een andere uitleg vatbaar.

 

Wat er aan de telefoon precies in allerlei contexten gezegd en bedoeld is, is altijd lastig terughalen.

Ik zou zelf in dit geval voor het resultaat gaan en niet voor het gelijk wat in dit geval niet te halen valt.

 

Als je een dergelijke mail krijgt en je twijfelt of je bent er mogelijk niet mee eens, dan zou ik direct bellen en vragen wat hier de bedoeling van is en kun je de monteur afzeggen als je dat wilt en eerst zelf op onderzoek uitgaan door b.v. op dit forum aan andere Ziggo gebruikers te vragen wat er mis kan zijn.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2178Posts
  • 281Oplossingen
  • 698Likes

Goedemiddag @Barry83, ik heb alle berichten gelezen en ik begrijp je onvrede. Ik moet mij alleen bij @Bert aansluiten, de kosten van de monteur, worden benoemd in de e-mail en de monteur mag deze in rekening brengen onder de boven gestelde voorwaarden. Het probleem moet echter wel opgelost worden, anders zijn de kosten onterecht. De e-mail die je hebt ontvangen is een standaard e-mail, in jouw geval gaat het om een garantie monteur. .De monteur gaat vaststellen waar het misgaat, mocht het probleem veroorzaakt worden door het binnenkomende signaal of onze apparatuur, dan zijn de kosten van het vorige bezoek onterecht en zullen we deze vergoeden. 

 

Hou je ons op de hoogte? 

Barry83
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lotte ik wil en ga me er niet meer druk om maken om de rekening. Al ben ik het er niet mee eens! En ik blijf dan ook bij me stand punt. Wordt de rekening gecrediteerd dan blijf Ik bij Ziggo zo niet dan eindigt mijn contract op 7 februari. Maar het probleem met de WiFi moet wel opgelost zijn!!

Barry83
topicstarter
Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lotte  ik wil nog wel even terug komen waar je het had over een standaard mail die ik heb ontvangen. Misschien is het de volgende keer makkelijker en duidelijker  om een mail te sturen die voor de klant van toepassing is. Dan zomaar klakkeloos een standaard mail te sturen. Niets is zo fijn als duidelijkheid. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57813Posts
  • 3854Oplossingen
  • 14144Likes

Wordt de rekening gecrediteerd dan blijf Ik bij Ziggo zo niet dan eindigt mijn contract op 7 februari."

TIP: Uit de praktijk blijkt dat hier op de Ziggo community nog niemand ooit onder de indruk is geraakt van dreigementen en dat probleemoplossend meedenken tot een beter en effectiever eindresultaat leid.

 

"Maar het probleem met de WiFi moet wel opgelost zijn!!"

 

Er is geen 1 provider die de wifi volledig garandeert, er kunnen allerlei oorzaken zijn waar een provider geen invloed op heeft, zoals de hardware en de software in de apparatuur waarmee je wifi verbinding mee wilt maken, die in de telefoons / tablets / laptops / TV's enz. enz. enz. zit.

Er zijn regels afgesproken, maar niet iedere fabrikant houdt zich volledig aan die regels en de hardware en software verbeterd sterk, dus wat goedkopere en oudere apparatuur kan zich heel anders gedragen bij bepaalde wifi instellingen zoals 1 wifinaam voor de 2,4 en 5 GHz, sommige apparaten met alleen 2,4 GHz willen 2 verschillende wifinamen voor de 2,4 en 5 GHz om een verbinding te kunnen opbouwen.

Waar zijn de muren van opgebouwd en de plafonds van je huis, dat kan van prima verbinding gaan tot vrijwel geen bereik en zo zijn er nog een bosje voorbeelden te noemen.

 

Sta je open voor hulp, dan kunnen vele technisch ervaren klanten en Ziggo moderators hier op het forum je helpen om een zo goed mogelijke wifi te bereiken in je woning.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Ziggo Updates