1
Vraag
2
Reacties
Wilmagrosjean

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Radio luisteren, zenderlijst gezien, maar. WDR 852 lukt niet

Ik wil via TV radio luisteren, echter niet alle zenders die in de lijst staan, doen het, bijvoorbeeld wdr 4 nr 852 doet niets!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Wij gebruiken op twee plekken in huis een Humax 5200c als digitale radio. Dat werkt prima. Bovendien kun je de 5200c als digitale radio gebruiken zonder dat de tv aan hoeft te staan. Ook handig is dat je in het schermpje de naam van de zender te zien krijgt.

 

Ze worden tweedehands volop aangeboden. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

waar wil je radio mee luisteren?
 

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker maken

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Wilmagrosjean en welkom op de Community,

Vervelend dat je niets hoort op digitale radiozender WDR4 (kanaal 852)! Kun je de digitale ontvanger anders eens opnieuw instellen zoals hier staat uitgelegd? 
Heb je daarna nog geen ontvangst op dit kanaal, dan raad ik aan de binnenhuisinstallatie ook even na te lopen. Als je op 1 of meer zenders geen ontvangst hebt kan dit ook signaalgerelateerd zijn. 
Sluit de Mediabox (XL, Next ) of TV met CI Plus anders ook eens rechtstreeks aan op het aansluitpunt.

Mocht dit het probleem niet oplossen laat het dan weten onder dit topic. We helpen jou dan graag verder.

Groeten,

Paul 

Roel1966

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds enkele weken heb ik hier hetzelfde probleem dat WDR4 met de regelmaat van de klok telkens uitvalt. Soms is het dagen lang telkens voor een paar seconden om de 5 a 10 min, maar de laatste tijd vaak 5 a 10 minuten tot soms 30 minuten. Dit dan wel rechtstreeks via een normale reveiver aangesloten op Ziggo via een officiele Ziggo splitter. 

En nee het ligt niet hier aan de huisinstallatie, signaalsterkte is optimaal, bekabeling is optimaal met o.a. Hirschmann kabel en connectoren. Dit is duidelijk een probleem van Ziggo want via een DAB radio onafhankelijk van Ziggo is dit probleem er niet. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Roel1966!

 

Wat jammer dat je WDR4 niet ontvangt via Ziggo. Wat gebeurt er als je deze zenders wel opzet? Krijg je een foutmelding? Kun je ook eens een foto sturen van hoe en wat je precies hebt aangesloten? Dan kijk ik even met je mee 🙂 

Roel1966

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Maud,

Dank je voor je reactie.
Zoals ik al schreef heb ik dit probleem via mijn Marantz receiver die via coaxkabel aangesloten is op de Ziggo splitter. Het gaat hier dus om het analoge signaal aangezien de receiver een analoge receiver is en verder geen mogelijkheid heeft tot het ontvangen van digitale signalen.

 

Dit probleem is dus pas de laatste weken ontstaan en het alleen specifiek gebeurd bij WDR4 en verder niet bij andere radiozenders. Het heeft dus weinig zin een foto van de aansluiting te sturen aangezien het niet hier aan de interne bekabeling ligt. Zou dit wel het geval zijn zou ik ook op andere radiozenders storing moeten hebben echter dit is niet het geval. Daarbij is het ook niet zo dat ik WDR4 totaal niet kan ontvangen maar er telkens een soort van hickups zijn om het even in het Engels te schrijven. 

Opvallend is dat wel dan vaak rond 1 uur in de nacht WDR4 vaak 5 a 10 minuten uit valt waarna opeens WDR4 er weer is. Andere zenders kan ik dan wel gewoon ontvangen wanneer WDR4 uitvalt dus een heel vreemd fenomeen dit. 

 

Qua bekabeling gebruik ik trouwens alleen Hirschmann kabels met Hirschman afgeschermde coaxpluggen dus in die zin kan het probleem daarin dus zeker niet liggen. Ook is er niets veranderd verder in de hele bekabeling en nogmaals, het is alleen specifiek WDR4.


iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik denk niet dat Ziggo nog veel tijd en moeite gaat steken in het onderzoek. Het analoge signaal wordt in rap tempo afgeschakeld. Ik raad je aan om nu al een digitale tuner te kopen en die op je receiver aan te sluiten. Je kunt dan ongestoord naar WDR 4 luisteren en je krijgt nog eens betere geluidskwaliteit ook. En je bent voorbereid op het moment dat het analoge signaal niet meer wordt doorgegeven.

Digitale Ziggo radio 

Als je al een mediabox of een andere ontvanger hebt kun je die aansluiten op je receiver om digitale radio te luisteren.

 

Ik heb op 7 december een e-mail ontvangen van Ziggo dat het analoge signaal op 14 december wordt afgeschakeld. Zo gaat het uiteindelijk in iedere regio van Ziggo.

 

Roel1966

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben er bekend mee dat Ziggo tot mijn grote ergernis het analoge signaal gaat afsluiten en ik dan dankzij Ziggo weer extra moet gaan investeren in een externe digitale tuner. Daarbij vind ik het ook zonde van mijn receiver want juist het tuner deel gebruikte ik nog het meest. 

Inmiddels had ik al eens rond gekeken naar externe digitale tuners maar die bevallen mij allemaal niet en wil ook een beetje het design van mijn Marantz aanhouden. Via de Mediabox Next is geen optie want die staat niet hier in de ruimte waar ik altijd radio luister. Daarbij moet je dan ook telkens via de tv zenders gaan zoeken wat ik ook heel onpraktisch vind. 

Maar ja, alles moet zo nodig digitaal worden helaas.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Wij gebruiken op twee plekken in huis een Humax 5200c als digitale radio. Dat werkt prima. Bovendien kun je de 5200c als digitale radio gebruiken zonder dat de tv aan hoeft te staan. Ook handig is dat je in het schermpje de naam van de zender te zien krijgt.

 

Ze worden tweedehands volop aangeboden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic