Vraag
Reacties
Oplossing
wimj12
Level 3

Proefabonnement

Op dit moment heb ik internet via xs4all. Die zijn hard bezig de dienstverlening te strippen zodat internet via Ziggo steeds meer een optie wordt.

 

Dat zal best wat werk opleveren, bijvoorbeeld omdat ik graag bedraad internet wil en Ziggo op een heel ander punt mijn huis inkomt dan de KPN/xs4all aansluiting. En kabels door de woonkamer vind de vrouw niet leuk.

Geen probleem, daar kom ik allemaal wel uit.

 

Maar ik wil graag dit allemaal proberen voordat ik xs4all opzeg. Ik zou dus graag een soort van proefabonnement willen bij Ziggo, Daar wil ik best voor betalen, maar ik wil niet gelijk een jaarabonnement hebbenn. Die 14 dagen retour die ik ergens las is te kort voor de testen die ik wil doen (Ik heb ook nog een baan en andere zaken die ik wil doen).

 

Kan ik bij Ziggo een abonnemenf nemen, twee maanden prutsen en dan een besluit nemen of ik xs4all opzeg of de Ziggo opzeg omdat er toch te veel onverwachte zaken niet lekker lopen.

 

Nogmaal, ik wil best betalen tijdens de test periode maar geen jaarabonnement voor een test die maximaal 2 maanden duurt.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pineapple
Level 16

Als je geen jaarcontract wilt, dan moet je geen gebruik maken van een korting/actie. Geef het dan wel specifiek aan zodra je een aanvraag indient. Je hebt dan een maandelijkse opzegtermijn. En een 'proefabonnement'  bestaat niet bij Ziggo. Je bestelt een pakket en daar hangen voorwaarden aan vast. 

Bekijk in context

0 Kudos
Steefb
Level 20

Als je geen gebruikt maakt van kortingsacties kun je mi. een per maand opzegbaar abonnement kiezen.

Bekijk in context

0 Kudos
17 Reacties 17
Pineapple
Level 16

Als je geen jaarcontract wilt, dan moet je geen gebruik maken van een korting/actie. Geef het dan wel specifiek aan zodra je een aanvraag indient. Je hebt dan een maandelijkse opzegtermijn. En een 'proefabonnement'  bestaat niet bij Ziggo. Je bestelt een pakket en daar hangen voorwaarden aan vast. 

0 Kudos
Steefb
Level 20

Als je geen gebruikt maakt van kortingsacties kun je mi. een per maand opzegbaar abonnement kiezen.

0 Kudos
wimj12
Level 3
Topicstarter

Dank voor je reactie. En als je dan niet opzegt na twee maanden kan je dan met terugwerkende kracht gebruik maken van de acties? Of is het dan pech hebben?

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Nee, zo werkt het natuurlijk niet! Je kunt niet met terugwerkende kracht gebruik gaan maken van een actie. Het is in ieder geval niet standaard. Valt te proberen, maar is geen enkele garantie. 

0 Kudos
wimj12
Level 3
Topicstarter

Dat zal dus wel niet gaan lukken. Ik ga eens denken wat ik ga doen. 

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Steefb  schreef:

Als je geen gebruikt maakt van kortingsacties kun je mi. een per maand opzegbaar abonnement kiezen.


Dan ben ik heel benieuwd hoe en waar, zover ik het kan nagaan ga je ten alle tijde een jaar contract aan, je kan nog nergens kiezen voor een maand contract. Kortom na een maand krijg je ten alle tijden een afkoopsom.

 

0 Kudos
wimj12
Level 3
Topicstarter

Dat maakt het wel vervelend allemaal.

Maakt het nog uit dat ik nu TV van Ziggo heb? En dus geen nieuw abonnement maar een aanpassing van mijn abonnement is? Of geldt dat ook voor een jaar?

0 Kudos
RoWi
Level 20

Dat is dan vermoedelijk KabelTV, je zou inderdaad in de Mijn Ziggo omgeving kunnen kijken wat daar mogelijk is.

0 Kudos
wimj12
Level 3
Topicstarter

Dat probeerde ik, maar die link werkte niet.

De vorgestelde refresh ook niet, en om te gaan bellen had ik even geen zin in.

 

En inderdaad, ik heb KabelTV (met een CI module van vroeger, toen je gewoon kon kopen).

0 Kudos
Steefb
Level 20

Ik kan het ook nergens vinden, neem aan dat het via de klantenservice gaat.

 

Voorwaarden | Klantenservice | Ziggo

 

 

Steefb_0-1628190136269.png

 

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Het is niet zo dat je te allen tijde een jaarcontract aangaat. Wil je maandelijks kunnen opzeggen? Dan kun je geen gebruik maken van een korting. Bij je aanvraag kun je dit specifiek aangeven. Er dient dan wel contact opgenomen te worden met de klantenservice. 

 

Maar goed, ik ga hier niet verder in discussie 🙂 ... Er komt vanzelf wel een moderator langs die de opties zal toelichten. 

0 Kudos
wimj12
Level 3
Topicstarter

Bellen zal dan wel de optie worden. Maar eerst een wachten totdat ik mijn Testplan klaar heb. En ik zit vast aan xs4all tot begin 2022 (gratis nieuw modem als je voor een jaar verlengt). 

 

Allemaal bedankt voor de hulp.

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Graag gedaan hoor 👍

0 Kudos
RoWi
Level 20

Via de klantenservice zal er wellicht meer kunnen, ik baseer mij op de online methode, via die weg zijn enkel jaar contracten mogelijk.

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @wimj12,

Leuk dat je een Ziggo internetabonnement overweegt! Al snap ik dat je graag zekerheid wil hebben of dit wel goed werkt. Helemaal als de UTP-kabels verplaatst moeten worden naar een andere plek in huis. Naast de 14 dagen bedenktijd hebben we mede daarom deze installatiegarantie

Proefabonnementen zijn los van dit niet gebruikelijk. Wel speelt korting - zoals eerder hier al vermeld- wel een belangrijke rol bij het aangaan van een contract dat maandelijks opzegbaar is, of na een jaar. 

Mocht je echt een internetabonnement erbij willen dat maandelijks opzegbaar is, dan zijn daar mogelijkheden voor. Zo te zien is dit door een lopend contract bij een andere provider niet op de korte termijn nodig, maar je mag mij hier altijd een privébericht over sturen. Dan neem ik de mogelijkheden graag met je door. 

0 Kudos
wimj12
Level 3
Topicstarter

14 dagen installatiegarantie is te kort. Niet alleen heb ik ook nog een baan, maar als ik goed gelezen heb beginnen die 14 dagen te lopen zodra je de bevestigingsmail hebt ontvangen.

 

Ook installatie garantie is onvoldoende. Zaken zoals DECT telefonie met non-ziggo providers moet ook werken.  Maar als het zover komt ga ik gewoon bellen om te kijken wat er mogelijk is bij een maandelijks opzegbaar abonnement. Dank voor de hulp zover.

 

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

@wimj12 Nog een kleine aanvulling om miscommunicatie te voorkomen. De wettelijke bedenktermijn van 14 dagen begint te lopen zodra je alle spullen hebt ontvangen. Vanaf dat moment heb je immers ook de mogelijkheid om de producten te proberen en te beoordelen. De dagen tussen het bestellen en het leveren van de apparatuur tellen dus niet mee voor deze bedenktermijn. 

Uiteraard ben je, na jouw huidige contract, ook altijd welkom via dit kanaal om de mogelijkheden te bespreken. Net wat jouw voorkeur heeft. Een hele fijne zondag nog gewenst! 🙂

0 Kudos