Problemen na pakketwijziging

Wij proberen al dagen contact op te nemen naar aanleiding van een pakketwijziging die niet helemaal goed gegaan is. Daar is eerder al een werkbon voor aangemaakt en we hebben daar vorige week dinsdag via de chat weer contact over opgenomen. Toen kregen we te horen dat die werkbon nog niet compleet afgerond was, maar afgelopen donderdag zou dat zeker het geval moeten zijn. Inmiddels zijn we meer dan een week verder, maar in MijnZiggo staat nog steeds niet alles goed. Daar komt nu nog bij dat we een torenhoge factuur gekregen hebben waar werkelijk niets van klopt. Ik probeer het nu dus maar via de community.

Ik zal even toelichten waar het om gaat. Begin februari hebben wij een pakketwijziging naar Alles-in-1 Start XXL met aanvullend Volop Bellen aangevraagd. Daarvoor hadden we al jarenlang een abonnement op televisie en internet. Bij de wijziging is er door de klantenservice een fout gemaakt en voor de televisie voor TV Complete gekozen terwijl dat TV Start had moeten zijn. Dat zou inmiddels gecorrigeerd moeten zijn, maar er staat bijvoorbeeld nog steeds dat wij als extra zenders Movies en Series zouden hebben. Dat hoort bij TV Complete en niet bij TV Start. Daar komt nu bij dat op onze factuur ook TV Complete gefactureerd wordt. Van die factuur klopt overigens niets, er staan zelfs drie keer eenmalige kosten op, terwijl toegezegd is dat er helemaal geen eenmalige kosten berekend zouden worden...

Ten tweede, maar zeker zo belangrijk. Wij hadden drie mediaboxen in eigendom die, zo was afgesproken, na de pakketwijziging zouden blijven werken. Toen kregen wij echter bericht dat er een vervangen zou worden, maar dat is dus niet de bedoeling. Vandaar dat, als het goed is, in de werkbon ook het verzoek stond ook dat te herstellen. Er staat echter nog steeds, sinds een tijdje dus, een ander serienummer bij een van de drie eigen mediaboxen in MijnZiggo. Inmiddels hebben wij zelfs een doosje gekregen om een oude mediabox terug te sturen, terwijl deze nota bene ons eigendom is en sowieso niet terug zou hoeven... Het enige wat er hierbij moet gebeuren is dat de eigen mediabox met smartcard teruggezet wordt zoals dat daar eerder stond. Daarvoor kan ik uiteraard de nummers op verzoek naar een moderator sturen indien nodig.

Hopelijk kan het via deze weg eindelijk goed geregeld worden. Bij vragen hoor ik het graag en alvast hartelijk dank.

ZC
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
7 Reacties 7

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zij kunnen diep in de systemen kijken en de nodige aanpassingen uitvoeren.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39832Reacties
  • 2224Oplossingen
  • 8230Likes

Bedankt voor de reactie. De postcode en het huisnummer heb ik al toegevoegd aan mijn profiel.

ZC
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen @ZC en welkom op de Community, 

Goed dat je hiermee even aan de bel trekt! Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en ik zie dat het inderdaad misgelopen is met de recente pakketwijziging.
Inmiddels zie ik ook dat mijn collega's een herstelverzoek ingediend hebben om de geactiveerde smartcards weer te activeren. Deze zouden het nu ook moeten doen. 
Daarnaast wordt het pakket in de achterliggende systemen rechtgezet met daarop volgend een verrekening voor wat betreft de teveel in rekening gebrachte kosten. 
Ik zorg ervoor dat de drie dubbele activatiekosten ook gecrediteerd worden. Dit zal dan op een volgende rekening terug te zien zijn. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 407Oplossingen
  • 986Likes

Goedenavond @Paul Z, bedankt voor de reactie.

Voor wat betreft het rechtzetten van het pakket en het crediteren van de teveel in rekening gebrachte kosten en de drie keer onterecht in rekening gebrachte eenmalige kosten vertrouw ik er dan op dat dat goed gaat komen. Of de verrekening juist gegaan is, kan ik uiteraard pas over een maand op de factuur controleren. Daar zal ik dan eventueel later nog op terug komen.

Voor wat betreft de mediaboxen en de smartcards is een en ander in ieder geval nog niet in orde. Sterker nog, er lijkt nu nog een probleem bijgekomen te zijn. Ik zal het even toelichten.

Een van onze drie eigen mediaboxen met smartcard heeft sinds de pakketwijziging dus een ander (veel langer) serienummer gekregen dan dat daar eerst stond. Het smartcardnummer klopt nog wel, maar deze doet het niet meer, ook nu nog niet. Ik weet niet of dat met het vreemde serienummer te maken heeft, maar dit is dus in ieder geval nog niet juist hersteld. Het serienummer en smartcardnummer zoals dat voor de pakketwijziging in MijnZiggo stond, wil ik indien nodig wel in een bericht sturen.

Nu lijkt er echter nog een probleem bijgekomen. Wij hebben bij het nieuwe pakket de Mediabox XL in bruikleen gekregen, omdat die nu eenmaal bij het nieuwe abonnement hoort. Deze zagen we ook terug in MijnZiggo. Vandaag is deze echter ineens verdwenen en daarvoor in de plaats staat nu een Mediabox of CI+ Module met onbekend serienummer en smartcardnummer. Ook hier lijkt nu dus helaas iets mis te gaan.

Hopelijk kan bovenstaande op korte termijn op de juiste wijze hersteld worden. Wederom alvast hartelijk dank.

ZC
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen @ZC,

Dankjewel voor je reactie. Vreemd dat de serienummers nog niet overeenkomen met de apparaten en smartcards die je in gebruik hebt.
Wil je anders via een privébericht doorgeven wat de serienummers (SN en CA ID) zijn van de smartcards en apparatuur die je op dit moment
daadwerkelijk in huis hebt staan? Dan kan ik nagaan of alles na de aanpassingen volledig met elkaar overeenkomt. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 407Oplossingen
  • 986Likes

Goedenavond @Paul Z, bedankt voor de reactie.

Ik zal een bericht sturen met de serienummers en smartcardnummers.

ZC
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag @ZC ,

Naar aanleiding van ons contact via privebericht heb ik nu een interne werkbon aangemaakt waarmee de Mediabox XL geactiveerd wordt. Het kan tot uiterlijk 72 uur duren voordat dit verzoek verwerkt is. De serienummers van de smartcards behorend bij de extra ontvangers komen overeen en dienen op dit moment ook al te werken. Ik heb even opnieuw signaal gestuurd naar de smartcards zodat de zenders opnieuw worden vrijgegeven.

Laat onder dit topic maar weten of alles over uiterlijk 3 dagen werkt. Zo niet, dan kunnen wij de draad hier weer met je oppakken. 

Alvast een prettig weekend!

Groeten,

Paul

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 407Oplossingen
  • 986Likes

Uitgelicht topic