Jilles80

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Probleem met overstap naar Zakelijk

Goedemorgen,

 

Vorige maand ben ik overgestapt van particulier naar Ziggo Zakelijk. Ik weet dat ik in de maand April de overstap heb aangevraagd en gelijk heb geactiveerd, dat er een overlap is met beide abonnementen. Helaas tijdens 1ste maand gratis zakelijk, betaalde ik nog wel een maandje particulier. 

 

Omdat ik twijfelde of alles wel goed zou verlopen, heb ik toen maar liefst 3x telefonisch met een medewerker gesproken of het per 1 mei dan allemaal goed wordt omgezet. Alle 3 gaven het antwoord; "Ja meneer,  per 1 mei wordt het correct verwerkt. Dat moet goed komen"

 

Nu zie ik in "Mijn Ziggo" van mijn particuliere abonnement weer een factuur voor mei! Via deze weg, hoop ik dat een moderator mij beter kan helpen met een oplossing, dan de mensen achter de telefoon. 

 

Ik hoor graag van iemand 🙂

 

Cheers Jilles

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super! Ik heb nu het particuliere abonnement voor je opgezegd, per direct. Als je daar dus nog apparatuur van aangesloten had (volgens mij niet), werkt dat nu niet meer. Je Zakelijke abonnement blijft uiteraard lekker actief. 

 

Ik heb voor je particuliere abonnement de periode van 8 april tot 9 mei vergoed. Als er verder nog kosten in rekening zijn gebracht op de facturen, wordt dat vanaf 9 mei automatisch vergoed. 

Wat betreft apparatuur die nu nog terug moet naar Ziggo, moet sowieso het modem dat je vorige week hebt ontvangen naar ons terug. Check voor het oude modem even deze pagina. Staat je oude modem daar tussen, dan moet deze terug naar Ziggo. Zo niet, dan kan deze met de Mediabox XL naar de milieustraat! 

 

Via PostNL stuur je de apparatuur terug naar: 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070 

5800 VB Venray 

 

Ik kan het helaas niet op de mail zetten voor je, maar je kunt dit bericht wel als bevestiging gebruiken! Als je hier verder nog vragen over hebt, geef dan een gil.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Jilles80 , van harte welkom hier! 

 

Een overstap van particulier naar Zakelijk zou niet zo bijzonder moeten zijn. Toch gaat er iets niet helemaal soepel in jouw situatie. Ik kan mij voorstellen dat je graag meer duidelijkheid wilt en dat je graag het probleem opgelost ziet. Ik kijk graag met je mee. 

Even voor mijn beeldvorming: Heb je voor jouw Zakelijke abonnement een nieuw klantnummer gekregen voor hetzelfde adres? En heb je dus je particuliere abonnement opgezegd? 


Of heb je op je bestaande (particuliere) klantnummer een Zakelijk abonnement besteld? Want als je dit laatste doet, zou je geen "overgangsperiode" moeten hebben. Per de datum dat je Zakelijke abonnement dan ingaat, vervalt je particuliere abonnement. In Mijn Ziggo moet je dan ook alle juiste informatie over je Zakelijke abonnement terug vinden. Het kan wel zijn dat de facturen een maand langer doorlopen, omdat je normaal gesproken een maand vooruit betaald. Stel je had per 1 mei het nieuwe abonnement genomen, maar je krijgt op 25 april de factuur, dan is daar het nieuwe pakket nog niet op meegenomen. Op de factuur die je dan rond 25 mei krijgt, komen correcties te staan om de facturen weer mee te krijgen. 

 

Jilles80
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ola Marije,

 

Dank je we! 🙂

 

Ik heb inderdaad een nieuwe klantnummer gekregen voor hetzelfde adres, alleen heb ik toen niet mijn particuliere abonnement opgezegd omdat ik dacht dat het via de overstap zou gaan.

 

Ik heb de overstap via de website gedaan en deze pagina gaf aan het om een overstap naar zakelijk ging.  Maar toen ik mailtjes binnen begon te krijgen over mijn zakelijk abonnement, kreeg ik de indruk dat er iets niet goed ging met de overstap, omdat er niks te lezen viel dat het om een overstap ging. Vandaar dat ik toen een paar keer had gebeld om het dubbel te checken. 

 

Nu begin wel het idee te krijgen dat ik nu twee losse abonnementen heb op één adres en dat er helemaal geen overstap is verwerkt of gedaan?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Het is eigenlijk al bijzonder dat het is gelukt om nog een tweede klantnummer aan te vragen voor hetzelfde adres, @Jilles80 . Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. Op ieder adres kan maximaal 1 Ziggo abonnement actief zijn. Of dat nu Zakelijk of Particulier is. Er gaat dus iets sowieso niet helemaal jofel. 

 

Ik neem uit je berichtjes in ieder geval wel aan dat het particuliere abonnement dus opgezegd moet worden. Dat kan ik wel regelen en ik zorg er dan ook voor dat je kosten terug krijgt die teveel zijn betaald sinds de overgang. Voordat ik dat doe, even een paar checks. Ik wil niet dat je straks ineens zonder diensten komt te zitten.
- Per welke datum ben je over gegaan naar het Zakelijke abonnement? 

- Heb je voor het Zakelijke abonnement nieuwe apparatuur gekregen? Zo ja, heb je dat al aangesloten?

 

Betreft Mijn Ziggo moet je voor jouw Zakelijke abonnement, met het nieuwe klantnummer, een nieuw Mijn Ziggo account aanmaken. Je moet hiervoor registreren met een ander e-mailadres als degene die je gebruikt voor het oude klantnummer, omdat dat nog actief staat nu. 

Jilles80
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ola Marije,

 

Heel apart inderdaad.

 

Dat zou heel erg fijn zijn, als jij dat voor mij kan regelen. Ik ben per 8 april overgestapt naar Zakelijk Internet Complete Xtra en TV Complete Next Mini. Alle nieuwe apparatuur heb ik toen gelijk aangesloten toen ik het binnen had gekregen. Dus nu aangesloten zijn; Mini Next en de zwarte Sagemcom SmartWifi modem.

 

Ondertussen heb ik ook een nieuwe modem ontvangen voor mijn particuliere abonnement ter vervanging van de oude modem. Dus voor mijn particuliere abonnement heb ik momenteel aan apparatuur thuis liggen; 

- Mediabox XL

- Originele (oude) modem

- Vorige week ontvangen nieuwe modem

Jilles80
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Aanvullend, mocht alles zijn opgelost, zou ik daar een mailtje van kunnen krijgen met alle informatie?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super! Ik heb nu het particuliere abonnement voor je opgezegd, per direct. Als je daar dus nog apparatuur van aangesloten had (volgens mij niet), werkt dat nu niet meer. Je Zakelijke abonnement blijft uiteraard lekker actief. 

 

Ik heb voor je particuliere abonnement de periode van 8 april tot 9 mei vergoed. Als er verder nog kosten in rekening zijn gebracht op de facturen, wordt dat vanaf 9 mei automatisch vergoed. 

Wat betreft apparatuur die nu nog terug moet naar Ziggo, moet sowieso het modem dat je vorige week hebt ontvangen naar ons terug. Check voor het oude modem even deze pagina. Staat je oude modem daar tussen, dan moet deze terug naar Ziggo. Zo niet, dan kan deze met de Mediabox XL naar de milieustraat! 

 

Via PostNL stuur je de apparatuur terug naar: 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070 

5800 VB Venray 

 

Ik kan het helaas niet op de mail zetten voor je, maar je kunt dit bericht wel als bevestiging gebruiken! Als je hier verder nog vragen over hebt, geef dan een gil.

Jilles80
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Je bent geweldig @Marije Heel erg bedankt! Ik zorg ervoor dat de nieuwe modem weer jullie kant op komt 🙂

Jilles80
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Marije 

 

Hoe is het ermee? Er is gisteren alsnog een incasso gedaan van €74 voor ons oude particuliere abonnement. 

 

Daarnaast een vraagje over de vergoeding, van vorige maand en waarschijnlijk dan nu ook deze maand, wordt dit naar ons terug overgemaakt? Ik kreeg namelijk een sms dat er een credit is aangemaakt voor €78,22 en dat deze wordt verrekend met eerstvolgende factuur. Maar we krijgen geen facturen meer, aangezien ons particuliere abonnement is opgezegd, als het goed is 😉

 

Zou je mij weer willen helpen en even kijken wat er aan de hand is? Dank je wel!

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemorgen @Jilles80, met @Marije gaat het erg goed volgens mij en hoe gaat met jou? Helaas is ze niet aanwezig, dus ik pak het even op. 

Ik zie dat er inderdaad nog een factuur was aangemaakt, dit komt omdat ons factuursysteem geen opzegging in de toekomst ziet staan. Daarom is deze nog geïncasseerd. Je mag het eventueel terugstorten, ik zie dat er ook een vergoeding is aangemaakt en op dit moment ontvang je een vergoeding van € 123,22. Mocht je de incasso terugboeken, dan wordt dit verrekend met de vergoeding, het resterende bedrag wordt dan binnen 4 weken na eindfactuur teruggestort op het bankrekeningnummer wat bij ons bekend staat. 

Ik verwacht dat het hiermee is opgelost, mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust en ik help je weer verder. En anders wens ik jou een schitterende dag toe!

Jilles80
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ola @Danitsja met mij is alles goed 🙂 Met jou ook?

 

Ah ok, maar waar bestaat de vergoeding uit? Wij hebben nu 2x €74 betaald, moet dat dan niet €148 zijn?

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Fijn dat het goed gaat, met mij ook, de zon schijnt een beetje dus daar word ik vrolijk van!

De vergoeding bestaat uit de volgende dagen: Berekening van Internet Complete & TV Complete in periode van 8-4-2023 - 31-5-2023:
(74*23/30)+(74*1)=130,73 Totale berekening huidige credit: (74*23/30)+(74*1)= € 130,73. Dat betekent dat er nog € 7,00 ontbreekt, ik heb hiervoor nog een credit aangemaakt. Dit bedrag wordt dan binnen 4 weken nadat je de eindfactuur hebt ontvangen teruggestort op je bankrekening. 

Jilles80
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ah kijk, nu snap ik hem 🙂 Top dank wel @Danitsja Fijne dag nog!

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Fantastisch @Jilles80, dank je wel en ik wens jou ook een fijne dag toe, maak er wat moois van!

Uitgelicht topic