1
Vraag
2
Reacties
Bergpubli

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prijsverhoging en geen radio meer

Heel mooi dat Ziggo ongevraagd de internetsnelheid verhoogt. ik heb een zakelijk abonnement en heb die hogere snelheid helemaal niet nodig. Alles werkt echt snel genoeg (ik stream nooit, behalve Zoom, Teams en Skype) ) en zolang ik download. Uploaden is een heel ander verhaal en daaraan wordt niets gedaan. Dat blijft echt veel te langzaam met 50 mbits/sec. Sterker nog: de downloadsnelheid gaat ten koste van van de analoge radio die ik wel dagelijks gebruik. Kan nu digitaal via de computer of TV, maar waarvoor heb ik dan een mooie tuner? Als ik die gebruiken wil, dan mag ik bovenop een hogere abonnementsprijs ook nog eens voor 50 euro een speciaal kastje kopen (vast eentje per tuner) waarmee ik contact met mijn tuner kan behouden. Mocht wel gratis zijn eigenlijk, maar het is in ieder geval iets. KPN heeft dit niet in het pakket. Overigens heb ik dat van die radio bij toeval gehoord en heeft Ziggo mij daarover niet ingelicht.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Uploaden is een heel ander verhaal en daaraan wordt niets gedaan. Dat blijft echt veel te langzaam met 50 mbits/sec. Sterker nog: de downloadsnelheid gaat ten koste van van de analoge radio die ik wel dagelijks gebruik."

 

Het zijn nu juist die 2 die elkaar in de weg zitten.

Docsis werkt volgens bepaalde frequentieblokken en laat analoog nu net in de frequentieblokken zitten waar de upload moet komen, dat is de reden dat analoog afgeschakeld wordt.

 

Een simpel schema van de huidige en toekomstige situatie:

 

1111.png

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Uploaden is een heel ander verhaal en daaraan wordt niets gedaan. Dat blijft echt veel te langzaam met 50 mbits/sec. Sterker nog: de downloadsnelheid gaat ten koste van van de analoge radio die ik wel dagelijks gebruik."

 

Het zijn nu juist die 2 die elkaar in de weg zitten.

Docsis werkt volgens bepaalde frequentieblokken en laat analoog nu net in de frequentieblokken zitten waar de upload moet komen, dat is de reden dat analoog afgeschakeld wordt.

 

Een simpel schema van de huidige en toekomstige situatie:

 

1111.png

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Het is mij ook een beetje een raadsel waarom er het zo onbekend is dat analoge radio gaat worden afgeschakeld. Sinds het afschakelen van de analoge tv zat het er al aan te komen.

 

De digitale radio's komen in de plaats van de FM-tuners. Je sluit een digitale radio aan op een versterker, in de plaats van je FM-tuner.

 

Er zijn ook goedkopere oplossingen dan het kopen van een digitale radio via Ziggo. Tweedehands zijn te kust en te keur allerlei DVB-C ontvangers en recorders van bijvoorbeeld Humax te koop. 

 

Er is wel een troost. Digitale radio klinkt stukken beter dan FM en je krijgt 61 zenders i.p.v. maximaal 40 via de FM.

 

Nog een kanttekening. Onze uploadsnelheid bij de laatste snelheidsverhoging iets omhoog gegaan. Van 25Mbps naar 30Mbps.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic