Vraag
Reacties
WishalG
Level 1

Power Promise (voor nieuwe klanten)

Ik heb van Ziggo als nieuwe klant de power promise gekregen dat ik overal gegarandeerd wifi in hele huis  zou hebben. Helaas voldoet Ziggo niet aan zijn belofte, ik heb geen wifi op de eerste en tweede verdieping. De monteur is langs geweest die aangeeft dat er een door Ziggo naar een oplossing gezocht moet worden. Ik krijg na het in contact treden van de Ziggo klantenservice dat ik voor de kosten en zelf voor de wifi verbinding moet zorgdragen op de eerste en tweede verdieping.

Ik wil de power promise hebben daarom ben ik overgestapt naar Ziggo?

0 Kudos
29 Reacties 29
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je een wifi booster van ziggo? 

met alleen het modem gaat dekking over het hele huis niet lukken

0 Kudos
WishalG
Level 1
Topicstarter

Nee, die heb ik niet ontvangen, volgens de monteur zal de wifi booster van Ziggo niet of nauwelijks helpen. Hij gaf aan dat de badkamer direct boven ligt waardoor het signaal niet doorheen kan wat te maken heeft met tegels. De monteur gaf aan Mesh Wifi systeem te plaatsen. Hij heeft dat allemaal opgenomen in het rapport. Nu laat Ziggo mij in de kou staan dat ik zelf alles moet regelen.

0 Kudos
Jan F.
Level 20
WishalG wrote:

Hij gaf aan dat de badkamer direct boven ligt waardoor het signaal niet doorheen kan wat te maken heeft met tegels. 

En daarvoor hebben ze nu juist boosters via kabel of stopcontact voor uitgevonden. Ik zal het moderatieteam  een nadere verklaring vragen.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
WishalG wrote:

Nee, die heb ik niet ontvangen, volgens de monteur zal de wifi booster van Ziggo niet of nauwelijks helpen. Hij gaf aan dat de badkamer direct boven ligt waardoor het signaal niet doorheen kan wat te maken heeft met tegels. De monteur gaf aan Mesh Wifi systeem te plaatsen. Hij heeft dat allemaal opgenomen in het rapport. Nu laat Ziggo mij in de kou staan dat ik zelf alles moet regelen.

je heb dus net een nieuwe abonnement 

dan zou je recht hebben op 3 smart wifi boosters tp link deco m4 mits je voor 6 maanden korting hebt gekozen

wel zie ik dat de tp link deco m4 niet meer op de ziggo webshop staat

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

wel zie ik dat de tp link deco m4 niet meer op de ziggo webshop staat

Pff er is stilzwijgend weer eens iets gewijzigd.
De Deco M4 set kan sinds kort worden gehuurd voor 2.50/mnd als alternatief voor kopen a 99,-
Voor een nieuwe klant zou nog de aanbieding van een gratis M4 set kunnen gelden.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster

@WishalG 

De Power Promise wordt al veel langer dan vandaag alsvolgt toegelicht:
https://www.ziggo.nl/installatiegarantie/klanten
Kortom: Monteur komt meten; klant huurt of koopt apparatuur ter verbetering van draadloos.
Verbetering is vrijwel altijd nodig, omdat 1 Wireless Access Point onvoldoende dekking geeft.
De huidige akties voor nieuwe klanten lijken de oude, vager geworden, promise te vervangen.

Hij gaf aan dat de badkamer direct boven ligt waardoor het signaal niet doorheen kan wat te maken heeft met tegels. De monteur gaf aan Mesh Wifi systeem te plaatsen. Hij heeft dat allemaal opgenomen in het rapport.

Dit vreemde verhaal zal wel vol misverstanden zitten.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Wat me vooral opvalt er is wel een rapport gemaakt, maar niks uitgevoerd. Mogelijk had deze monteur geen aparatuur bij zich, dat is wel vreemd, de power promis houd zover ik weet ook in dat de monteur pas weg gaat als wifi ook naar tevredenheid werkt. Wel met eigen kosten voor noodzakelijke hardware zoals al is genoemd.

Zijn de commercials en andere uitingen van Ziggo dan toch misleidend? Op zich is zoals hieronder aangehaald perfect werkende wifi niet altijd mogelijk.

Zie je de installatie niet zitten? Dan plannen we een gratis afspraak met de monteur voor je in. En die gaat pas weg als alles - ook je wifi - perfect werkt! Kies dan voor Ik wil een monteur plannen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/monteur-kiezen#/ik-wil-hulp-met-instal...

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @WishalG, welkom op de Ziggo Community!

Wat een ontzettend gek maar vooral vervelend verhaal. Ik snap dat je niet echt tevreden bent over de afhandeling en er nu zelf weer achteraan moet.

Laat ik beginnen met de smart wifi mesh-set: Deze kun je inderdaad krijgen bij het aangaan van het abonnement, maar is dan in plaats van een korting. In dit geval is er gekozen voor 6 maanden korting. Dus die laten we even buiten beschouwing. Uiteraard kun je nog steeds een mesh-set kopen of huren bij ons.

Maar dat neemt niet weg dat we nog andere opties hebben waar je recht op hebt, zoals hierboven ook wordt gezegd: De monteur gaat weg als de wifi goed werkt. Ik snap niet zo goed waarom hij geen wifibooster heeft geïnstalleerd, bijvoorbeeld via het stopcontact. Op basis van je verhaal lijkt me dit een prima oplossing. Ben je bekend hiermee? Ik kan je deze vanaf hier kosteloos in bruikleen opsturen als onderdeel van de Power Promise. Dan hoeft er eventueel ook geen nieuwe monteursafspraak te worden gemaakt, maar die keus laat ik aan jou.

0 Kudos
WishalG
Level 1
Topicstarter

@Alex Ziggo 

Hoi Alex,

Ik zelf heb niet gekozen voor de korting. Sales heeft mij dit aangeboden en een gratis monteur waarbij ook werd aangegeven dat de monteur er voor zal zorgdragen dat je gegarandeerd wifi in het hele huis zal hebben met op de eerste en tweede verdieping als norm 20 Mbps. Ik heb dit telefonisch op 02-11-2020 met een collega van u de bestelling geplaatst. Ik heb uw collega mijn situatie uitgelegd en hij kwam met een aanbod wat ook goed klonk. Ik heb niet geweten dat het product wat ik aanschafte de optie van wel of niet korting met wifi-booster van toepassing was. Ik heb het product bij jullie besteld op basis van de “power promise” en dat is wat ik nu niet heb gekregen.

Ik ben niet bekend met de wifibooster. Opzicht denk ik dat het een oplossing kan zijn als de “power promise” hiermee waar gemaakt kan worden met de norm van 20 Mbps.

0 Kudos
WishalG
Level 1
Topicstarter

@Alex Ziggo Om nog je vraag te beantwoorden: “ ik snap niet zo goed waarom hij geen wifibooster heeft geïnstalleerd”. De monteur gaf aan dat Ziggo “power promise” beloofd, maar wij krijgen de randapparatuur nooit mee.

Overigens wil ik van het aanbod kosteloos in bruikleen van de wifibooster gebruikmaken. Zoals ik eerder aangaf ben ik niet bekend met de wifibooster. Ik las in de specificatie via de link die je eerder deelde dat er 1 wifi powerline-adapter (voor waar je wifi wilt) in het pakket wordt meegeleverd. Wil dit zeggen dat ik daarmee op de eerste en de tweede verdieping wifi zal halen van 20Mbps?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@WishalG 

Dan was dit zeker geen 'Ziggo' monteur, eerder een ingehuurde Guidion Zzp'er, dan snap ik dat deze geen apparatuur bij zich had.

Je krijgt 2 adapters, een bij het modem/router en 1 waar je wifi nodig hebt.

Afhankelijk van je abonnement en hoe goed je electrische systeem is zal je op de eerste verdieping zeker minimaal de 20 Mbps halen, meer is mogelijk, op de tweede verdieping, dat ligt aan de vloer er tussen, beton met laminaat, vergeet het maar, mischien via 2,4 ghz wifi, per woonlaag een adapter is dan de oplossing.

Dan het liefst met netwerk kabel aangesloten toegangspunten.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Helder! Het is inderdaad precies zoals @RoWi. aangeeft: De booster via het stopcontact gaat met 2 adapters en via het lichtnet

Een andere optie is een booster via de internetkabel, maar uit het verslag van de monteur maak ik op dat dit geen optie was (?).

Ik ga je in ieder geval alvast de wifibooster via het stopcontact opsturen. Deze heb je dan kosteloos in bruikleen als onderdeel van de power promise. Installeren is vrij eenvoudig, maar uiteraard hebben we nog zaken achter de hand als het niet lukt of niet toereikend is.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Alex Ziggo heb je het bewuste verslag in kunnen zien?

De badkamer boven de meterkast(?) Is inderdaad lastig, er is in dit topic niet bekend of er loze leidingen zijn of andere opties om een netwerkkabel een verdieping hoger te krijgen.

Wel een pluspunt en eerste stap kijken of de powerline optie voldoet.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator
RoWi. wrote:

De badkamer boven de meterkast(?) Is inderdaad lastig, er is in dit topic niet bekend of er loze leidingen zijn of andere opties om een netwerkkabel een verdieping hoger te krijgen.

Zeker! En goede aanvulling. In het verslag lees ik “klant heeft geen netwerk kabels lopen door het huis” wat uiteraard nog niets zegt over de mogelijkheden daartoe en/of kabelgoten. Vandaar de suggestie voor de wifibooster via het stopcontact, maar daar kan @WishalG ons uiteraard uitsluitsel over geven.

WishalG
Level 1
Topicstarter

@Alex Ziggo 

@RoWi. 

RoWi. wrote:

Afhankelijk van je abonnement en hoe goed je electrische systeem is zal je op de eerste verdieping zeker minimaal de 20 Mbps halen, meer is mogelijk, op de tweede verdieping, dat ligt aan de vloer er tussen, beton met laminaat, vergeet het maar, mischien via 2,4 ghz wifi, per woonlaag een adapter is dan de oplossing.

Dan het liefst met netwerk kabel aangesloten toegangspunten.

Uw collega adviseerde mij op basis van mijn situatie het abonnement 25Mbit/s upload- en 250Mbit/s downloadsnelheid.

Alex Ziggo wrote:
RoWi. wrote:

Zeker! En goede aanvulling. In het verslag lees ik “klant heeft geen netwerk kabels lopen door het huis” wat uiteraard nog niets zegt over de mogelijkheden daartoe en/of kabelgoten. Vandaar de suggestie voor de wifibooster via het stopcontact, maar daar kan @WishalG ons uiteraard uitsluitsel over geven.

Er is een mogelijkheid om een netwerkkabel via een (loze) leiding een verdieping hoger te krijgen. Ik heb de buurman gevraagd om even mee te kijken. Dat wordt wel een klus!

Mocht de 20Mbps op de eerste en vooral op tweede verdieping niet haalbaar zijn met de wifibooster via het stopcontact, dan moet dit met de wifibooster via het netwerkkabel gerealiseerd worden. Maar dit houden we nog achter de hand. Dank tot zover!

@Alex Ziggo weet je wanneer ik de wifibooster via het stopcontact in huis hebt?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hij wordt binnen 5 werkdagen verstuurd. Met een beetje geluk nog zaterdag in huis, maar verwacht begin volgende week.

0 Kudos
Pauline04
Level 1

Beste ziggo,

naar aanleiding van het bovenstaande verhaal wil ik ook graag gebruik maken van een WiFi booster. Wij hebben serieus overwogen om ons abbonement op te zeggen omdat de dekking op de eerste en 2e verdieping ronduit slecht is. We geven het graag nog eens kans via een WiFi booster. Graag verneem ik wat hiervan de mogelijkheden zijn. 

ps. Vraagje aan wishal G. Heeft de booster nog bijgedragen aan een betere dekking?

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Pauline04 wrote:

Beste ziggo,

naar aanleiding van het bovenstaande verhaal wil ik ook graag gebruik maken van een WiFi booster. Wij hebben serieus overwogen om ons abbonement op te zeggen omdat de dekking op de eerste en 2e verdieping ronduit slecht is. We geven het graag nog eens kans via een WiFi booster. Graag verneem ik wat hiervan de mogelijkheden zijn. 

ps. Vraagje aan wishal G. Heeft de booster nog bijgedragen aan een betere dekking?

Hey @Pauline04 . Welkom hier!

Het is altijd goed om eerst te kijken of de boosters perse nodig zijn. Heb je al zaken getest rondom de verbinding vanuit je modem zelf? 

De verschillende wifiboosters zijn te bestellen voor een eenmalige bijdrage of een klein bedrag per maand, via deze link. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat bij @WishalG 

@Pauline04  over de verdiepingen, de 2e verdieping is de zolder? Dus begane grond eerste etage, tweede etage? 

Per etage een bedraad aangesloten wifi toegangspunt zal normaal gesproken een beter signaal opleveren. 

0 Kudos
Pauline04
Level 1
Alex Ziggo wrote:

​​​Helder! Het is inderdaad precies zoals @RoWi. aangeeft: De booster via het stopcontact gaat met 2 adapters en via het lichtnet

Een andere optie is een booster via de internetkabel, maar uit het verslag van de monteur maak ik op dat dit geen optie was (?).

Ik ga je in ieder geval alvast de wifibooster via het stopcontact opsturen. Deze heb je dan kosteloos in bruikleen als onderdeel van de power promise. Installeren is vrij eenvoudig, maar uiteraard hebben we nog zaken achter de hand als het niet lukt of niet toereikend is.

@Lycke Ziggo 

Thanks voor je reactie. Bereik beneden is goed, incl snelheid van downloaden. Echter vanaf de eerste verdieping een stuk minder . De zolder helemaal geen bereik  

zoals bovenstaand je collega aangaf, is het mogelijk in het kader van de power promise dat de mogelijkheid voor een bruikleen is om zo in het hele huis een acceptabele dekking te geven. Hebben jullie evt andere suggesties? 

@RoWi. 

thanks voor de reactie. Betreft idd eerste verdieping en zolder. Om alles te bedraden en naar boven door te trekken lijkt me een laatste oplossing, waar mijn voorkeur naar draadloos bereik gaat. Ik thanks voor de tip tho!

0 Kudos