Brian

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Post van Ziggo naar niet bestaande klant, klantenservice doet niets.

Maar even langs deze weg, de persoon die ik bij de klantenservice aan de lijn had ziet het probleem niet zo en begrijpt de ophef niet en mag omwille van privacy niets doen.
Misschien logisch maar alleen een aantekening maken en niet actief een oplossing gaan zoeken lijkt mij geen oplossing...

Het volgende is het geval:

Op een adres X komt met regelmaat post van Ziggo voor meneer/mevrouw Y.
Deze post wordt al langere tijd retour gezonden met de mededeling, woont niet hier maar ondanks dat blijft Ziggo gewoon post sturen. Want, zo zegt de klantenservice, meneer/mevrouw Y heeft een abonnement.

Klant A heeft 40 jaar hier gewoond is net verhuist.
Klant B woont hier net 1 maand en heeft een nieuw Ziggo abonnement.
(Klant B is bij de gemeente de enige bewoner van dit adres)

Meneer of mevrouw Y heeft hier nooit gewoond.

De huidige bewoner wil af van de post en gebruik van het adres door meneer/mevrouw Y

Hoe dit op te lossen?
9 Reacties 9
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6680Posts
  • 280Oplossingen
  • 3047Likes

Ik breng dit hierdoor onder de aandacht van de moderators. Zij kunnen in het systeem kijken of en wat er ergens fout gaat. Vereiste is dat uw uw postcode en huisnummer vermeldt in uw profiel.
Het is daar topdrukte, dus verwacht niet direct een antwoord.
Brian
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Heb naam, adres, klantnummer maar dit gaat niet om mijn adres.
Nick999
Expert
Expert
  • 3913Posts
  • 225Oplossingen
  • 1073Likes

Brian wrote:
Heb naam, adres, klantnummer maar dit gaat niet om mijn adres.

Over het algemeen kan (en mag) Ziggo niet veel doen met meldingen, tenzij ze door de bewoner van het adres zelf gedaan worden. En met de nieuwe privacywetgeving is dat alleen nog maar verder ingeperkt.
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6680Posts
  • 280Oplossingen
  • 3047Likes

U hebt een punt. Maar het gaat erom dat men ook in úw gegevens kan kijken om een fout te ontdekken. Zodra een moderator reageert kunt u zo nodig de zaak nader toelichten.
Voor ze u contacten verrichten ze alvast het nodige onderzoek.
Sparco1955
Expert
Expert
  • 1716Posts
  • 163Oplossingen
  • 430Likes

Brian ,

Met die nieuwe privacywetgeving is het voor Ziggo niet meer mogelijk om deze gegevens goed te onderzoeken. Wij hebben zelf actie ondernomen via: https://www.amsterdam.nl/burgerzaken/verhuizing-doorgeven/goed-ingeschreven/
Wij hebben zelf 3 jaar lang post ontvangen die niet voor ons bestemd was. Na diverse formulieren en telefoontjes met de gemeente Amsterdam is er uiteindelijk een stop op ons adres gezet. De spookbewoner is van ons adres verwijderd en geen post meer ontvangen. Men moet wel over een lange adem beschikken en een tomeloos geduld.

Succes.
Brian
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor het meedenken, ik wacht even tot er een moderator opduikt.
Om even op iedereen in één keer te reageren:

Privacywetgeving of niet, Ziggo mag onderzoeken bij wie dat account op dat adres hoort en vanuit hun administratie kijken of ze die klant kunnen contacten (mail/telefoon) om zo het juiste adres te achterhalen.
Lukt dit niet dan is het een kwestie van apparatuur blokkeren en ze bellen vanzelf ...

Ik ga er vanuit dat de persoon gewoon de rekeningen betaald en er sprake is van een vergissing. Verder hoef ik ook geen gegevens van die persoon maar probeer voor de huidige bewoner te voorkomen dat er gedonder komt. (Ons kent Ziggo)

Ben trouwens gemachtigd om voor deze persoon zaken te regelen.

Er is geen spookbewoner, dat is al gecontroleerd bij de gemeente.

(ZIGGO: in mijn (prive) postcode regel staat de postcode+huisnummer+klantnummer van de spookklant)
Brian
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Probleem is inmiddels opgelost door één van de moderators.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51266Posts
  • 3220Oplossingen
  • 11691Likes

Dank voor je update, mooi dat de moderators dit soort zaken op kunnen lossen.:relaxed:
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6680Posts
  • 280Oplossingen
  • 3047Likes

Goed te lezen dat het is opgelost.
Door dit soort zaken kunnen vervelende en ongewilde bijwerkingen ontstaan.
Mochten zich desondanks opnieuw problemen voordoen, schroom dan niet en trek dan hier weer even aan de bel.

Uitgelicht topic