Kaasboerin

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Plotseling nieuw modem?

Ik krijg een paar dagen geleden plots een melding van Ziggo dat 'POSTNL mijn nieuwe apparatuur zal toesturen van Ziggo'. Ik heb hier niks over gehoord noch heb ik iets aangevraagd of onlangs iets aangepast aan mijn abonnement. Zit nog in de doos dus, ik heb hier niet echt behoefte aan, ook omdat ik dan bridge-modus weer in moet stellen omdat ik mijn eigen TP link router gebruik. Nu krijg ik ineens de melding dat ik verplicht ben om mijn huidige modem (witte connectbox) binnen 14 dagen te vervangen met de ongevraagde nieuwe zwarte Ziggo modem, anders zal Ziggo mij van het internet afhalen.

 

Erg interessant, ben benieuwd wat jullie van plan zijn, lijkt mij sterk. Vertel op zijn minst wat dit allemaal betekent.

48 Reacties 48
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je kan in ieder geval kijken hoe de signaalwaardes eruit zien met splitter

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Goedenavond allen,

 

Ik heb de demper (lees: afsluitweerstand) zelf maar besteld (degene gelinked door @Verwijderd account .

Ik heb wel de oude (witte connectbox) coax schroefkabel moeten gebruiken, omdat op de splitter zit een aansluiting voor zo'n dunne pin i.p.v. die coax stekkers. Nu ziet het er als volgt uit:

 

 

Kaasboerin_1-1671569536988.png

 

Ik krijg hierdoor de volgende waarden:

 

Kaasboerin_2-1671569580331.png

Kaasboerin_3-1671569625801.png

 

Wat vinden jullie hiervan?

 

Alvast bedankt en groet,

 

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wat je noemt/gebruikt is geen demper maar een afsluitweerstand

 

 

wat merk je zelf van de verbinding

Verwijderd account
Niet van toepassing

Die witte kabel is wel verouderd, een moderator kan een nieuwe F-F rood/rood daarvoor opsturen.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @Kaasboerin, ik kan je inderdaad het beste even een nieuwe kabel sturen! Is dat oke voor jou? 

Hoe ervaar je de verbinding zelf op dit moment? 

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Dag Madelon,

 

Dat is oke.

 

Verbinding helaas nog weinig kunnen testen, kleine beetje tot nu gezien heb ziet het er oke uit. Zal hem een dezer dagen eens naar de logs kijken nog.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De getoonde waarden geven mij geen reden tot opmerkingen. Ze zien er goed uit.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Oke, ik heb de kabel verstuurd! Is deze ook up to date 🙂 

 

Kaasboerin
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Update - verdere info connectie met:

- nwe aop

- nwe splitter

- nwe modem

- nwe afsluiting op splitter

- nwe coax kabel tussen aop en modem

 

Kaasboerin_0-1673092317604.png

 

Kaasboerin_1-1673092404082.png

 

Kaasboerin_2-1673092455219.png

 

Ik heb 1 van de TP links erop betrapt dat deze even gedisconnect was (WiFi). Dit kan de TP link geweest zijn.

Voor de rest voelt de connectie goed.

 

 

 

 

Uitgelicht topic