Dag allen,
Dank naar de vrijwilligers hier en naar de vriendelijke en behulpzame monteur dan, maar zeker niet naar Ziggo zelf toe.
Blijkt dus dat ik ongevraagd beta tester ben geweest voor Ziggo. AOP maakte zoals ik al verwachtte niets uit (waarom zou een stekkertje tussen de 2 coax kabels verschil maken?), het is puur die veel te vroeg uitgerolde meuk wat niet werkt (zoals het altijd lijkt te gaan bij dit bedrijf). Kortom ik had dit al vanaf het eerste moment al kunnen uittekenen op basis van mijn eerdere ervaringen met Ziggo; ongevraagd, zonder reden of communicatie vanuit Ziggo een nieuwe modem opgestuurd gekregen. Vervolgens een bericht ontvangen van Ziggo waarin staat dat ik een deadline van 14 dagen heb om de nieuwe modem te gaan gebruiken, anders zou ik van het internet af gegooid worden. Vervolgens dus een week ellende. Ik heb via de telefoon meerdere keren gevraagd of ik gewoon terug kan naar de oude, dat zou allemaal erg moeilijk zijn en dagen duren. De monteur en zijn collega bij Ziggo bevestigen mijn vermoedens al snel en sluiten de oude modem weer aan, binnen 15 minuten had ik weer 100% internet als vanouds. Zit overigens wel vooruitgang in de telefoon oppakken, da's nu binnen 15 mins gelukt, complimentje is op z'n plek. /s
Ik vind het niet eens zo erg om er af en toe uit te liggen, of soms een tijdelijke verlaging in de snelheid, maar de omgang met klanten, geen woorden voor.
Oh, en tip voor de aandeelhouders, investeer eens in techniek voor de lange termijn, niet elk jaar weer een nieuwe modem/mediabox of docsis 3.1, 3.1.5, 3.2, etc. Scheelt je een hoop personeel in de call center en monteurs en bandbreedte op dit forum.