Dave89

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Pakkett wijzigen met sprinter aanbieding

Goededag,

ik heb al een mandelijke opzegbaare abonnement en ik zit aan te denken voor de verhoging mijn internet pakkett. Als ik kies een andere pakkett met de korting dan wordt mijn abonnement weer vast voor 12 maanden of blijft het opzegbaar? Hoe zit het als wijzigen de pakkett en na de 9 maand kies ik weer een andere pakkett? Principe ik kan mandelijk wijzigen, maar het is mischien anders ivm de aanbieding? Heb al de voorwaarden gezocht maar helaas steeds niet duidelijk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Dave89  schreef:

Goededag,

ik heb al een mandelijke opzegbaare abonnement en ik zit aan te denken voor de verhoging mijn internet pakkett. Als ik kies een andere pakkett met de korting dan wordt mijn abonnement weer vast voor 12 maanden of blijft het opzegbaar? Hoe zit het als wijzigen de pakkett en na de 9 maand kies ik weer een andere pakkett? Principe ik kan mandelijk wijzigen, maar het is mischien anders ivm de aanbieding? Heb al de voorwaarden gezocht maar helaas steeds niet duidelijk.


In ruil voor een korting ga je te allen tijde een eenmalig jaarcontract aan. Dit wordt wel degelijk vermeld in de actievoorwaarden. Daarnaast kom je alleen in aanmerking voor een korting/actie/aanbieding als je voldoet aan de gestelde actievoorwaarden. Wijzig je binnen de  contractsperiode je pakket, dan vervalt hoe dan ook de korting. Wat logisch is. Je hebt namelijk niet voor niets een contract voor een bepaalde periode. 

Neem de actievoorwaarden dan ook echt goed door, zo voorkom je teleurstellingen! 



Bekijk in context

10 Reacties 10
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Dave89  schreef:

Goededag,

ik heb al een mandelijke opzegbaare abonnement en ik zit aan te denken voor de verhoging mijn internet pakkett. Als ik kies een andere pakkett met de korting dan wordt mijn abonnement weer vast voor 12 maanden of blijft het opzegbaar? Hoe zit het als wijzigen de pakkett en na de 9 maand kies ik weer een andere pakkett? Principe ik kan mandelijk wijzigen, maar het is mischien anders ivm de aanbieding? Heb al de voorwaarden gezocht maar helaas steeds niet duidelijk.


In ruil voor een korting ga je te allen tijde een eenmalig jaarcontract aan. Dit wordt wel degelijk vermeld in de actievoorwaarden. Daarnaast kom je alleen in aanmerking voor een korting/actie/aanbieding als je voldoet aan de gestelde actievoorwaarden. Wijzig je binnen de  contractsperiode je pakket, dan vervalt hoe dan ook de korting. Wat logisch is. Je hebt namelijk niet voor niets een contract voor een bepaalde periode. 

Neem de actievoorwaarden dan ook echt goed door, zo voorkom je teleurstellingen! 



Dave89
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dave89  schreef:

Goededag,

ik heb al een mandelijke opzegbaare abonnement en ik zit aan te denken voor de verhoging mijn internet pakkett. Als ik kies een andere pakkett met de korting dan wordt mijn abonnement weer vast voor 12 maanden of blijft het opzegbaar? Hoe zit het als wijzigen de pakkett en na de 9 maand kies ik weer een andere pakkett? Principe ik kan mandelijk wijzigen, maar het is mischien anders ivm de aanbieding? Heb al de voorwaarden gezocht maar helaas steeds niet duidelijk.


Als u al klant bent van Ziggo, dan zijn de meeste aanbieding en/of kortingen voor u NIET beschikbaar. Want die zijn er alleen voor nieuwe klanten !!

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Pasi  dat klopt helemaal. Daarnaast is Ziggo m.i. bezig om straks alleen nog maar nieuwe klanten over te houden. Als ik tel hoeveel mensen problemen hebben met opzeggingen hier op het forum dan blijven alleen de mensen over die echt niet weg kunnen omdat er geen alternatief is. Spijtig om te zien toch.

De overige mensen zitten allemaal bij een andere provider, en dat snap ik heel erg goed. Daar worden de vaste klanten nu wel beloont, als ook de nieuwkomers.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@HBO Fan , en wie dacht jij dat die kortingen gaan betalen. In ieder geval niet de aandeelhouders, maw de klanten bij de volgend prijsverhoging. Dus eigenlijk is dit een vestzak-broekzak aanbieding. 

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Hatolex grappig dat u denkt dat marketing en winstmaximalisatie op deze wijze werkt.

Natuurlijk gaan de kortingen niet ten kosten van de aandeelhouders, in tegendeel ... deze kortingen zorgen juist voor veel meer winst, zeker op korte termijn. Juist nu de concurrenten zich ook richten op vastklant zit Ziggo in de hoek waar de klappen vallen. 

 

Let maar op bij de kwartaalcijfers, het aantal klanten dat weggegaan is is echt aanzienlijk en zal zeker tot zorgen bij de aandeelhouders gaan leiden. Natuurlijk zal je zien dat een deel van de klanten zijn gevallen voor een aanbod waarbij ook mobiel afgenomen gaat worden, daar zal men de nadruk wel op leggen. Maar de klanten die kwaad en boos zijn weggegaan komen echt de eerste 5 a 10 jaar niet terug, zeker niet als elke provider inzet op IPTV. Ziggo heeft echt 0 onderscheidend vermogen meer en van klantenservice is op dit moment ook niet veel over, dit door de versnipperingen binnen de Ziggo-organisatie (en mislukte reorganisaties)...

 

Ik denk zonde, maar heel koplopers overkomt dit en word je door de concurrent ingehaald en blijf je met niets achter. Het bekende Siemens-Nokia effect...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HBO Fan  schreef:

@Pasi  dat klopt helemaal. Daarnaast is Ziggo m.i. bezig om straks alleen nog maar nieuwe klanten over te houden. Als ik tel hoeveel mensen problemen hebben met opzeggingen hier op het forum dan blijven alleen de mensen over die echt niet weg kunnen omdat er geen alternatief is. Spijtig om te zien toch.

De overige mensen zitten allemaal bij een andere provider, en dat snap ik heel erg goed. Daar worden de vaste klanten nu wel beloont, als ook de nieuwkomers.


@HBO Fan Laten we het ruim nemen 50 topics met 100 klanten die problemen hebben met opzeggen, vermenigvuldig dit met 50 voor mensen die niet hier op het forum komen, dan heb je het over 0,0014% van het aantal klanten.

Ik zie daar nog niet veel mensen van wakker liggen.

 

"Daar worden de vaste klanten nu wel beloont, als ook de nieuwkomers."

Ben benieuwd bij welke provider vaste klanten wel beloond worden, dan kunnen meer mensen gaan kijken of die provider een alternatief is.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Bert 

Dank voor je reactie en goed dat je deze ventileert, dan kan ik daarop reageren.

U weet, net als ik, dat wat je op het forum ziet maar een kleine afspiegeling is van wat er werkelijke gaande is bij Ziggo. Daarnaast kijken we/ zetten we het aantal opzeg probelem af tegen alle andere problemen die er kunnen zijn en waarvoor mensen naar het forum komen of worden verwezen. Dan is het raar dat je zoveel opzeg topcis hebt, je zou verwachten dat de ratio's anders liggen.

 

verder: 

Kijk maar naar de manier waarop de MOD's hier op het forum in een hoog positieve toon de problemen aanvliegen. Dat was maanden geleden wel anders. Dat is met een reden, de klanten zeggen echt massaal op (en massaal moet je echt zien in procenten van het klantenbestand).

Klanten krijgen nu zelfs kortingen via MOD"s... dat was nooit mogelijk. Je had gewoon pech, maar dan netter verwoord. Waarom nu wel? 

 

nog verder:

Bel voor de grap eens met retentie, daar krijg je letterlijk te horen: u ook al met een opzegging. 

Als je wat langer aan de telefoon kun blijven, verbinding wordt namelijk gewoon verbroken zo nu en dan, dan hoor je meer dan je zou willen horen.

 

als laatste:

Maar goed ik snap dat u het anders ziet en dat mag, ik en andere op het forum weten dat u Ziggo een groot hart toedraagt en het graag superpositief bekijkt. En dat is verder prima natuurlijk.

Laten we de komende kwartaalcijfers kijken, dan weten we het verlies in RGU's, wat niks zegt over de profitability van Ziggo. Q1 2023 was niet best dat verval is al een tijdje gaande. Gelukkig doet de inflatiecorrectie een hoop goede dingen voor de andere cijfers in de rapportages. Dus er zullen wel mensen blij zijn.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Hatolex  schreef:

...Dus eigenlijk is dit een vestzak-broekzak aanbieding. 


Misschien vindt Ziggo dát wel een broekzak-vestzak verhaal, want voor Ziggo is het niet meer schuiven van geld.

Maar de trouwe klant betaald de korting voor een nieuwe klant en dat is vanuit het klanten oogpunt, toch echt niet een broekzak-vestzak verhaal !!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HBO Fan Ik zie nog geen provider genoemd die vaste klanten wel beloont.

 

"De overige mensen zitten allemaal bij een andere provider, en dat snap ik heel erg goed. Daar worden de vaste klanten nu wel beloont, als ook de nieuwkomers."

 

Ben benieuwd bij welke provider vaste klanten wel beloond worden, dan kunnen meer mensen gaan kijken of die provider een alternatief is.

Uitgelicht topic