1
Vraag
2
Reageer en help mee
YC300

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overstap niet geregeld

Op 20 juli 2022 ben ik benaderd door ziggo voor het afsluiten van een abonnement. Mijn contract bij mijn oude provider liep tot en met 28 oktober 2022, daarom zou het nieuwe abonnement starten op deze datum. Tijdens het telefoongesprek werd afgesproken dat Ziggo de overstap zou regelen. Dit blijkt achteraf niet opgeschreven te zijn in het contract wat ik toegestuurd heb gekregen op 20 juli, hier kwam ik helaas achter op 28 oktober 2022. Nadat ik hier contact met Ziggo over heb opgenomen op 28 oktober kreeg ik te horen dat ik zelf contact moest opnemen met mijn oude provider voor het opzeggen. Als ik het hier niet mee eens was moest ik een klacht indienen. 

Vervolgens heb ik een klacht ingediend op 28-10-2022 via het klachtenformulier met de vraag of het telefoongesprek teruggeluisterd kan worden, omdat hier een fout is gemaakt aan de kant van Ziggo. Op 01-11-2022 wordt ik gebeld door een medewerker van het hoofdkantoor die aan mij vraagt waarom ik mijn abonnement bij ziggo heb opgezegd. Hier was ik zelf niet van op de hoogte, ik nam aan dat dit aan de hand van mijn klacht door de persoon die de klachten had afgehandeld was gebeurd. Een bevestiging per mail kon ik hiervan niet krijgen omdat mijn account bij ziggo al geïnactiveerd zou zijn en dit kon de medewerker mij verifiëren.

Vervolgens krijg ik op 26-11 een mail van ziggo met een factuur voor de afgelopen maand. Hierover heb ik weer contact opgenomen met de klantenservice bij ziggo waarop zij zeggen dat mijn abonnement nooit is opgezegd. Er is mij verteld dat er niets voor mij gedaan kan worden en dat ik dit zelf met mijn oude provider moet oplossen. Ondertussen ben ik dus weer opnieuw een maand dubbele abonnementskosten aan het betalen. Het bandje van mijn telefoongesprek van 20-07-2022 zou ook onmogelijk teruggeluisterd kunnen worden. Iedereen die ik heb gesproken bij Ziggo aan de telefoon vertelt mij iets anders.

Daarbij komt dat ik nooit reactie heb gehad op mijn klacht van 28-10-2022. Ik zou graag duidelijkheid willen over deze situatie en mijn telefoongesprek van 20-07-2022 op willen vragen. Ik ben nu dubbele abonnementskosten aan het betalen omdat jullie medewerker is vergeten de overstap te regelen en vanuit de klantenservice wordt geen enkele oplossing geboden.

8 Reacties 8
Template

Level 16
Expert
  • 1813Posts
  • 45Oplossingen
  • 486Likes

@Bert Weet jij hier meer van? 

Tjeerd85

Level 10
Expert
  • 389Posts
  • 39Oplossingen
  • 201Likes

Zet je postcode en huisnummer in je profiel (afgeschermde gedeelte), dan komt hier in 1 a 2 dagen een moderator langs van Ziggo die in je probleem kan duiken.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63193Posts
  • 4367Oplossingen
  • 16674Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

YC300
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het in mijn profiel gezet! Bedankt.

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6115Posts
  • 86Oplossingen
  • 2254Likes

@Madelon waarom is het niet mogelijk om telefoongesprek terug te luisteren , telefonische toezeggingen zijn ook rechtsgeldig

Tjeerd85

Level 10
Expert
  • 389Posts
  • 39Oplossingen
  • 201Likes

@robinjoo19 het ging om een gesprek uit Juli, jij denkt dat alle gesprekken tot die datum er nog zijn? 

robinjoo19

Level 18
Expert
  • 6115Posts
  • 86Oplossingen
  • 2254Likes

ik denk vanwege de nieuwe privacy wet dat ze wel moeten

Tjeerd85

Level 10
Expert
  • 389Posts
  • 39Oplossingen
  • 201Likes

Ik denk van niet, ik weet bijna wel zeker dat berichten ouder dan 3 maanden er niet meer zijn. zie stukje van radar: 

Hoe lang mag zo'n gesprek worden bewaard?

Daar is volgens de wet geen vaste termijn voor. 'Gesprekken mogen niet langer worden bewaard dan strikt noodzakelijk. Stel dat je in het telefoongesprek een abonnement hebt afgesloten of iets hebt gekocht, dan mag het gesprek worden bewaard tot de koop helemaal is afgerond.' 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Archief