1
Vraag
2
Reacties
P.Annenkoek

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oude smartcard weer activeren?

Ik zit nu bij een andere provider, maar ik heb hier nog een Humax 5200C met een Ziggo smartcard liggen.

Ik denk eraan om weer over te stappen naar Ziggo met TV Start, maar ik heb geen interesse in de Mediabox XL. Kan ik bij een nieuw Ziggo abonnement mijn huidige Humax + smartcard weer gebruiken? 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 19
Expert
  • 13970Posts
  • 2716Oplossingen
  • 5785Likes

Eigen smartcards worden niet meer geactiveerd, je kunt een ci+ module met smartcard huren (2eu p/mnd) en daar de card van gebruiken, de module stop je dan ergens in een laatje om terug te sturen als daarom gevraagd wordt.

De Humax 5200C zal verder gewoon goed werken.

Bekijk in context

Pasi

Level 18
Expert
  • 7406Posts
  • 428Oplossingen
  • 3752Likes

Hallo,

De Humax zou u kunnen gebruiken, maar de smartcard niet meer. Indien een smartcard eenmaal is gedeactiveert en verwijderd ( uit het Ziggo systeem ), kan deze niet meer geactiveerd worden. Wilt u uw Humax toch blijven gebruiken, dan is een Ziggo CI+ -abo ( of het huren van de extra CI+ module ) noodzakelijk, want daarbij wordt ook een actieve smartcard geleverd.

Edit : tegelijkertijd met @Steefb gereageerd, maar hij schrijft gewoon sneller 😅

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 19
Expert
  • 13970Posts
  • 2716Oplossingen
  • 5785Likes

Eigen smartcards worden niet meer geactiveerd, je kunt een ci+ module met smartcard huren (2eu p/mnd) en daar de card van gebruiken, de module stop je dan ergens in een laatje om terug te sturen als daarom gevraagd wordt.

De Humax 5200C zal verder gewoon goed werken.

Pasi

Level 18
Expert
  • 7406Posts
  • 428Oplossingen
  • 3752Likes

Hallo,

De Humax zou u kunnen gebruiken, maar de smartcard niet meer. Indien een smartcard eenmaal is gedeactiveert en verwijderd ( uit het Ziggo systeem ), kan deze niet meer geactiveerd worden. Wilt u uw Humax toch blijven gebruiken, dan is een Ziggo CI+ -abo ( of het huren van de extra CI+ module ) noodzakelijk, want daarbij wordt ook een actieve smartcard geleverd.

Edit : tegelijkertijd met @Steefb gereageerd, maar hij schrijft gewoon sneller 😅

P.Annenkoek
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok. Beiden bedankt!

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16573Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

Kies inderdaad voor TV Start met CI module, anders krijg je onnodig een Mediabox XL toegestuurd. Ik heb even gekeken maar dat is best lastig te vinden. Via de normale online bestelprocedure lijkt die optie niet eens mogelijk, dat is vreemd en jammer.

Als het om TV zonder internet gaat kom ik hierbij uit.  https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic