Vraag
Reacties
Oplossing
Wigwam1975
Level 3

Oud nummer SMS controle

Hallo,

Ooit een oud nummer met sms controle gebruikt. Nummer is helaas uit de lucht en kan niet meer inloggen, is de enige manier nog om langs een fysieke winkel te gaan?

Dankjewel

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Wigwam1975, welkom terug op de Community.

Zojuist heb ik de verificatie op het telefoonnummer uitgeschakeld. Je kunt vanaf heden weer inloggen en zelf deze beveiliging weer inschakelen binnen je Mijn Ziggo omgeving. Dat voer je uit via de onderstappen stappen:

1. Log in op Mijn Ziggo

2. Klik op 'gegevens'

3. Klik op 'account instellen'

4. Klik op 'veiligheid'
5. Klik op 'inloggen met extra code'

Als er nog wat is, laat het ons vooral weten. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan met het oude en nieuwe telefoonnummer in Persoonlijke opmerkingen (privé), deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Wigwam1975, welkom terug op de Community.

Zojuist heb ik de verificatie op het telefoonnummer uitgeschakeld. Je kunt vanaf heden weer inloggen en zelf deze beveiliging weer inschakelen binnen je Mijn Ziggo omgeving. Dat voer je uit via de onderstappen stappen:

1. Log in op Mijn Ziggo

2. Klik op 'gegevens'

3. Klik op 'account instellen'

4. Klik op 'veiligheid'
5. Klik op 'inloggen met extra code'

Als er nog wat is, laat het ons vooral weten. 

Wigwam1975
Level 3
Topicstarter

Hallo,

Het is me nu gelukt om in te loggen, maar de hele pagina is “bevroren” en doet niks als ik bij mijn profiel ben. Alle links op de inlog pagina waar ik op klik werken allemaal niet. Ik heb ook geprobeerd op Chrome en hij doet hetzelfde. Kom er wel op maar verder reageert hij niet. Is hij toevallig tijdelijk uit de lucht misschien ?

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

@Vincent 

Klopt het dat er, voordat de 2FA werd uitgeschakeld, eerst controle is gedaan?

Het hele idee achter 2FA is toch dat het veiliger moet zijn dan enkel gebruikersnaam + wachtwoord?

Nu lijkt het, zo lees ik het althans, er voor een account vrij eenvoudig een 2FA kan worden omzeild.

Dan heeft het niet veel zin om dergelijke middelen in te zetten voor klanten. 

Hoop dat ik het fout lees natuurlijk 👍.

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb je gehele account verwijderd @Wigwam1975. Zou je na 15:00 hier een opnieuw het Mijn Ziggo account aan willen maken?

Ik hoor graag van je of je dan wel een functionele Mijn Ziggo omgeving krijgt.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@HBO Fan Ziggo controleert tegenwoordig altijd via verschillende wegen wie en wat.

Telefonisch door steeds wisselende privégegevens vragen.

Online o.a. via verbinding IP adres, Mijn Ziggo gegevens, profiel gegevens, login wijze en IP adres, emailadres en bij twijfel vragen via PB om laatste stuk rekening nummer, geboorte datum enz.

0 Kudos
Wigwam1975
Level 3
Topicstarter

Hallo een nieuwe account aanmaken heeft alles opgelost. Dankjewel.