Rotterdammert
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oud abonnement veranderen

Zou fijn zijn als er ff een moderator kon reageren, want aan de telefoon begrepen ze er niet veel van 😞

Mijn ouders hebben nog een oud 'pakket' ten tijden van UPC, of zelfs Chello 

- Internet Start XL en Bellen

- Kabel TV

- Internet Start XL

- Bellen 

Dit is €53,95

Bij overige abonnementen staat dan Volop Bellen Internationaal €15 (dit staat op de factuur, op Mijn Ziggo bij Producten staat Bellen - Onbeperkt EU

Bij elkaar dus €68,95  per maand

Bij dit verouderde, niet meer bestaande Internet zou 150Mbit moeten zitten, maar ze halen altijd maar 50...

Als ik nou op de site eens een ietswat vergelijkbaar pakket samenstel voor me ouders, kom ik op:

- Internet Start 75Mbit

- Kabel TV

- Vast Bellen   €51

en dan + Volop bellen  €12.95

Zou bij elkaar dus €63,95 per maand zijn.

Toch weer een besparing van €5 per maand waar het elk jaar maar weer omhoog word gegooid, dus wel de moeite waard vind ik.

Ken ik dit verouderde, niet meer bestaande pakket, dus hierin veranderen? 

Graag een reactie

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1548Reacties
  • 171Oplossingen
  • 296Likes

Goedemorgen @Rotterdammert

Vooropgesteld, super lief dat jij dit voor je ouders oppakt.

Ik heb gelijk hun abonnement erbij gepakt, om je zo goed mogelijk te helpen.

Je ouders hebben het Internet XL abonnement, dat toegang geeft tot 150Mb. Het feit dat ze de snelheid niet halen, kan vele oorzaken hebben, bijvoorbeeld wifi. De snelheden worden namelijk gegarandeerd via bekabeld internet, en wanneer je dan de snelheid niet haalt kun je met deze stappen de snelheden verbeteren.

Het aanpassen van het abonnement naar Internet Start, levert een voordeel op van €2,95 per maand, waarbij de snelheid wordt gehalveerd.
Daarnaast hebben je ouders nog een Volop Bellen Internationaal bundel a €15,- per maand. Dit wijzigen naar enkel Volop Bellen levert een voordeel op van €2,05 per maand. Het enige verschil is dan dat ze niet meer gratis bellen naar vaste nummers binnen de EU, maar kijkend naar hun verbruik deden ze dat al niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en mocht je toch abonnementsvragen hebben, stel ze gerust.

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1548Reacties
  • 171Oplossingen
  • 296Likes

@Rotterdammert

Via wifi kunnen wij geen snelheidsgaranties geven, dit komt door alle invloeden van buiten af en dat is in iedere woning weer anders.
Natuurlijk kun je wel met deze tips er binnenhuis alles aan doen om de snelheid te verbeteren.

De reden dat je door het land verschillende type modems ziet staan, is omdat de technologie verandert, en hierdoor er steeds nieuwere modems op de markt komen. Wanneer je als klant verouderde apparatuur in huis hebt, krijg je van ons bericht zodra dit niet meer aan de eisen voldoet voor je abonnement. 
Binnenhuis zijn niet alle AOP's veranderd, dat is in de basis ook niet nodig omdat het oude UPC netwerk nog steeds functioneert 🙂 Mocht je twijfelen aan de AOP of deze wel of niet voldoet aan de eisen, kun je in dit topic een foto delen van de aansluiting.

Mochten je ouders besluiten dat zij hun abonnement wensen aan te passen, zijn we er uiteraard om daarin te helpen.

Bekijk in context

Uitgelicht
4 Reacties 4
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46913Reacties
  • 2830Oplossingen
  • 10253Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan en dat van je ouders tussen haakjes erachter met ouders erbij, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1548Reacties
  • 171Oplossingen
  • 296Likes

Goedemorgen @Rotterdammert

Vooropgesteld, super lief dat jij dit voor je ouders oppakt.

Ik heb gelijk hun abonnement erbij gepakt, om je zo goed mogelijk te helpen.

Je ouders hebben het Internet XL abonnement, dat toegang geeft tot 150Mb. Het feit dat ze de snelheid niet halen, kan vele oorzaken hebben, bijvoorbeeld wifi. De snelheden worden namelijk gegarandeerd via bekabeld internet, en wanneer je dan de snelheid niet haalt kun je met deze stappen de snelheden verbeteren.

Het aanpassen van het abonnement naar Internet Start, levert een voordeel op van €2,95 per maand, waarbij de snelheid wordt gehalveerd.
Daarnaast hebben je ouders nog een Volop Bellen Internationaal bundel a €15,- per maand. Dit wijzigen naar enkel Volop Bellen levert een voordeel op van €2,05 per maand. Het enige verschil is dan dat ze niet meer gratis bellen naar vaste nummers binnen de EU, maar kijkend naar hun verbruik deden ze dat al niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en mocht je toch abonnementsvragen hebben, stel ze gerust.

Bekijk in context

Rotterdammert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de reacties zover Jiri en Jamyla.

De 50Mbit die zij halen is idd wifi. Hoeveel Mbit wifi zou normaal zijn volgens jullie bij een 150 beloofde bekabelde aansluiting? De laptop staat over het algemeen nog geen 2 meter van de modem. Geen bijzondere apparatuur in de buurt volgens mij die zou kennen storen. Enige wat ik mij afvraag is of de modem die zij hebben niet wat verouderd is. Ik zie overal van die witte Ziggo modems tegenwoordig, zij hebben nog gewoon een zwart kastje van Technicolor UPC 

Ook in de meterkast, van hun in 2015 opgeleverde nieuwbouwwoning hier in Rotterdam, zit nog een kastje van UPC, volgens mij had het toen allang ZIggo moeten wezen dus wellicht is ook dat al verouderd?

Maar goed, we zijn nooit zo happig om dingen te veranderen en updaten enzo, zeker niet als het in principe gewoon goed werkt en voldoende is zoals nu. Uit ervaring is het alleen maar complicaties en gedoe als wij iets veranderen en updaten haha, dus blijven we altijd heel ouderwets vasthouden aan wat we hebben 🙂 Maar tegenwoordig telt iedere Euro 🙂

Maar aangezien die 150Mbit dus 50Mbit wifi betekent, ben ik ook een beetje bang dat als ik het voor ze verander in een 75Mbit abonnement, ze uiteindelijk maar zitten met 25Mbit wifi ofzo... 

Dus moet er nog maar eens goed over nadenken 🙂

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1548Reacties
  • 171Oplossingen
  • 296Likes

@Rotterdammert

Via wifi kunnen wij geen snelheidsgaranties geven, dit komt door alle invloeden van buiten af en dat is in iedere woning weer anders.
Natuurlijk kun je wel met deze tips er binnenhuis alles aan doen om de snelheid te verbeteren.

De reden dat je door het land verschillende type modems ziet staan, is omdat de technologie verandert, en hierdoor er steeds nieuwere modems op de markt komen. Wanneer je als klant verouderde apparatuur in huis hebt, krijg je van ons bericht zodra dit niet meer aan de eisen voldoet voor je abonnement. 
Binnenhuis zijn niet alle AOP's veranderd, dat is in de basis ook niet nodig omdat het oude UPC netwerk nog steeds functioneert 🙂 Mocht je twijfelen aan de AOP of deze wel of niet voldoet aan de eisen, kun je in dit topic een foto delen van de aansluiting.

Mochten je ouders besluiten dat zij hun abonnement wensen aan te passen, zijn we er uiteraard om daarin te helpen.

Bekijk in context

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo