1
Vraag
2
Reageer en help mee
Toggenburg

Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opzegtermijn - ongelofelijk en onbegrijpelijk

Vanochtend contact gehad met Ziggo Klantenservice. Moet mijn overstap naar T-Mobile annuleren omdat mijn contract bij Ziggo niet beëindigd kan worden. 

Mijn huidige (jaar)contract voor alles-in-1 Ziggo Zakelijk eindigt op 24 september a.s. Ik wilde per 1 oktober overstappen maar opzegging van mijn contract wordt geweigerd. 

Uitleg: er kan niet opgezegd worden zolang het contract nog loopt. Pas vanaf 25 september kan ik opzeggen, einde per 25 oktober. 

Vind het ongelofelijk en onbegrijpelijk!

7 Reacties 7
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 12506Posts
  • 1028Oplossingen
  • 4745Likes

Hey Toggenburg. 

Dit klinkt mij ook wat gek in de oren. Ik kijk graag hoe en wat. Kan alleen in ons overstapsysteem niet gelijk iets vinden. Is de overstap aangevraagd met het klantnummer van Ziggo? En met het e-mailadres dat bij Ziggo van je bekend is (info@p....)? 

Toggenburg
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opzegging is gegaan via opzegservice T Mobile. Vervolgens kreeg ik een melding van T Mobile dat de opzegging geweigerd was. Om 8.16 heb ik vervolgens 0900-1884 gebeld (13 minuten gesproken) en bij herhaling gehoord dat opzeggen echt kon zolang ik onder contract was. 

Mijn melding nu doet aan mijn situatie niet af. Ik ga over een maand opnieuw overstappen. En neem die € 30 die ik nu standaard kwijt ben bij Ziggo maar voor lief. Zou wel handig zijn als Ziggo medewerkers dergelijke verzoeken "normaal" behandelen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 12506Posts
  • 1028Oplossingen
  • 4745Likes

He, maar ik wil je hier graag mee verder helpen. Zodat het misschien alsnog netjes opgelost kan worden. Ik wil je niet met een rotgevoel achterlaten. 
Heb je bij de opzegservice van Tmobile het e-mailadres gebruikt dat hier bekend is? En je Ziggo klantnummer doorgegeven? Als de overstap geweigerd is vanuit ons, moet ik namelijk wel gewoon een overstap verzoek kunnen vinden en hierbij ook de juiste reden enzo. Het is namelijk absoluut niet zo dat je pas een overstap kunt aanvragen ná je contracteinddatum. Dat zou, zoals je zelf ook al zegt, heel vreemd zijn. De collega die dit tegen jou gezegd heeft, zal ik hier ook feedback op geven. 

Toggenburg
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In het aanmeldproces bij T Mobile heb ik het gebruik maken van een overstapservice kennelijk gemist. Vandaar dat ik een dag later die telefonisch heb aangemeld. Daarbij is geverifieerd welk email adres er bij Ziggo gekoppeld was en de laatste vier cijfers van het bankrekeningnr. waar het abonnement op geïnd werd. Ook heb ik specifiek gewezen op de tenaamstelling van het abonnement omdat dit bij het zakelijke abonnement afwijkt bij Ziggo van de tenaamstelling bij T Mobile. Een klantnummer bij Ziggo heb ik niet doorgegeven.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2761Posts
  • 394Oplossingen
  • 969Likes

Hallo @Toggenburg, excuses voor de late reactie! Mogelijk is dat klantnummer hetgeen wat ontbreekt, ik zie namelijk geen verzoek terug in ons systeem. Heb je contact met hun gehad over de reden van afwijzing? Wij kunnen het contract namelijk opzeggen na de einddatum, dat is geen probleem! 

Toggenburg
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

T-Mobile kon mij niet de reden geven, daarom heb ik zelf toen contact gezocht met de Klantenservice van Ziggo. En die  was heel duidelijk: zolang je onder contract bent accepteren we gaan opzegging. En daarmee zijn we weer bij het begin van mijn melding. 

PJD_

Gedreven Raadgever
  • 155Posts
  • 4Oplossingen
  • 67Likes

Zo lost het niks op als je erom heen blijft praten @Toggenburg , @Lotte en daarvoor @Lycke zeggen toch duidelijk dat er op jou gegevens geen ik herhaal GEEN overstap verzoek is terug te vinden, of T-Mobile heeft een fout gemaakt of jij hebt de verkeerde gegevens in je profiel staan, als je duidelijkheid geeft, dus antwoord op hun vragen kunnen ze er wat mee doen, ze zeggen toch dat je gewoon kan overstappen.

Dus vergeet wat men aan de telefoon heeft gezegt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Ziggo Updates