HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedemorgen,
Ik heb n.a.v. een mail welke ik op 21 december heb ontvangen mijn abbonement opgezegd, nu heb ik hier gister netjes een bevestiging van gehad, maar hierin staat vermeld dat ik nog een afkoopsom dien te betalen voor de resterende termijnen?
In de mail wordt vermeld dat dit tot 20 januari kostenloos kan, er worden verder geen voorwaarde genoemd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @Marcelvm die zender ga jij dus ook zo enorm missen. Een zenderwijziging is geen recht om een volledig abonnement kosteloos op te zeggen. Dit valt onder een extra zenderpakket Movies & Series XL en dat je deze kosteloos mag opzeggen per direct waar normaal een maand opzegtermijn geldt. In jouw geval is dat een gratis zenderpakket voor 12 maanden, dus heeft dit verder geen effect op jouw abonnementsprijs.
Hoe heb je deze opzegging doorgegeven? Zodat ik ook de informatievoorziening kan nagaan.
Wat wil je precies met de opzegging? Door laten gaan zorgt voor de aangekondige afkoopsom in rekening gebracht wordt. Wil je deze annuleren, dan regel ik dat voor je.
Een moderator kan u hiermee verder helpen, mits u uw postcode en huisnummer (alleen zichtbaar voor moderators) plaatst in:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@Marcelvm schreef:...Ik heb n.a.v. een mail welke ik op 21 december heb ontvangen mijn abbonement opgezegd, nu heb ik hier gister netjes een bevestiging van gehad, maar hierin staat vermeld dat ik nog een afkoopsom dien te betalen voor de resterende termijnen?...
Hebt u in uw opzeggings mail, ook aangegeven waarom u opzegt? Als u daarin niet aanhaalt, dat u opzegt i.v.m. het verdwijnen van 'Comedy Central', dan zal uw opzeggen ook niet daaraan gelinkt worden en gaat Ziggo er vanuit dat u 'gewoon' opzegt en dan is die afkoopsom wel van toepassing.
Maar, zoals als hieronder gemeld, kan een Ziggo moderator dit voor u aanpassen en de afkoopsom wegstrepen.
Hey @Marcelvm die zender ga jij dus ook zo enorm missen. Een zenderwijziging is geen recht om een volledig abonnement kosteloos op te zeggen. Dit valt onder een extra zenderpakket Movies & Series XL en dat je deze kosteloos mag opzeggen per direct waar normaal een maand opzegtermijn geldt. In jouw geval is dat een gratis zenderpakket voor 12 maanden, dus heeft dit verder geen effect op jouw abonnementsprijs.
Hoe heb je deze opzegging doorgegeven? Zodat ik ook de informatievoorziening kan nagaan.
Wat wil je precies met de opzegging? Door laten gaan zorgt voor de aangekondige afkoopsom in rekening gebracht wordt. Wil je deze annuleren, dan regel ik dat voor je.
Ha Jos,
Dat was mij niet duidelijk vanuit de mail, hier wordt alleen aangegeven dat het abbonement opgezegd kan worden?
Als de opzegging niet kostenloos zou ik de opzegging willen annuleren, bedankt voor je terugkoppeling!
Die snap ik ook wel, goed dat je het dus even checkte 🙂
Ik heb de opzegging eruit gehaald.
@Jos schreef:Hey @Marcelvm die zender ga jij dus ook zo enorm missen. Een zenderwijziging is geen recht om een volledig abonnement kosteloos op te zeggen. Dit valt onder een extra zenderpakket Movies & Series XL en dat je deze kosteloos mag opzeggen per direct waar normaal een maand opzegtermijn geldt. In jouw geval is dat een gratis zenderpakket voor 12 maanden, dus heeft dit verder geen effect op jouw abonnementsprijs.
Hoe heb je deze opzegging doorgegeven? Zodat ik ook de informatievoorziening kan nagaan.
Wat wil je precies met de opzegging? Door laten gaan zorgt voor de aangekondige afkoopsom in rekening gebracht wordt. Wil je deze annuleren, dan regel ik dat voor je.
Een extra pakket kan je altijd kosteloos per maand opzeggen. Je betaald bij Ziggo vooruit, dus al je opzegt, is die maand al betaald en Ziggo gaat de het geld voor de overgebleven dagen beslist niet terugbetalen.
"...Wilt u uw abonnement aanpassen of zegt u liever kosteloos op...", is taalkundig toch erg duidelijk. Je kan dus gratis van je hele Ziggo abonnement af als je dat wil, ook al heeft men een lopend jaarcontract.
Dat leek mij ook, er wordt niet vermeld dat de opzegging hier alleen het extra pakket zou betreffen.
Zoals gemeld in de mail zou ik dus gebruik willen maken het abbonement kostenloos op te zeggen.
Ik snap de verwarring, het is natuurlijk in deze situatie niet van toepassing. Pakketten met TV Max is het verhaal natuurlijk anders.
Belangrijkste is dat je geïnformeerd bent over de zenderwijziging.
Toch vreemd dat @Marcelvm een mail krijgt waarin staat dat er kosteloos opgezegd kan worden, vervolgens maakt hij hier gebruik van en hoort dan dat het helemaal niet kan.
Lijkt me dan toch dat Ziggo het verlies moet nemen, want er is wel degelijk gecommuniceerd dat er kosteloos opgezegd kan worden.
Vreemde zaak dit.
"Wilt u uw abonnement aanpassen of zegt u liever kosteloos op?"
Met andere woorden:
"Wilt u uw abonnement aanpassen of kosteloos opzeggen?"
Daar staat toch duidelijk dat het om het hele abonnement gaat en niet om het zenderpakket. Toegezegd is toegezegd lijkt me zo.
@FlyingApe ik snap het punt hoor. Het is wat verwarrend.
Maar het zou ook wat zijn, als klant wél bedoeld om alleen de zender op te zeggen en de e-mail als zodanig leest, dat wij dan opeens het hele pakket opzeggen.
Het gaat in deze dus echt op de zender(s), of het zenderpakket.
vermeld dan duidelijk dat het maar om 1 zender gaat, daar gaat het geheel fout.
Ik snap de verwarring maar het onderwerp is toch echt de plus versie.
Taalkundig zit het wel goed in elkaar maar het leest knullig.
Ik kan het echt maar op één manier lezen, je mag je pakket kosteloos opzeggen.
Als ziggo dat niet zo bedoelt moeten ze het anders omschrijven.
@Steefb schreef:Ik kan het echt maar op één manier lezen, je mag je pakket kosteloos opzeggen.
Als ziggo dat niet zo bedoelt moeten ze het anders omschrijven.
Hmmmm, anders omschrijven 👍 ? Bedoel je duidelijker omschrijven 🤔 ?
Bedoel je met "...pakket kosteloos opzeggen...", het gehele abonnement of het extra pakket 😉 ?
Als men iets samenvat of herhaalt ( b.v. als controle dat men iets goed gelezen/gehoord heeft), dan juist wel alles benoemen en niet verwijzen, want dat laatste creëert juist vaak onduidelijkheid !
"...Wilt u uw abonnement aanpassen of zegt u liever kosteloos op...", is taalkundig toch erg duidelijk. Je kan dus gratis van je hele Ziggo abonnement af als je dat wil ( ook al heeft men een lopend jaarcontract ), want in deze zin wordt een 'extra pakket' geheel niet genoemd!
In dat geval had er moeten staan "...Wilt u uw abonnement aanpassen of zegt u liever het extra pakket kosteloos op...".
Maar dat klopt ook niet want extra pakketten zijn altijd kosteloos op te zeggen, dus moet "kosteloos" slaan op het Ziggo abonnement !
Ik ga er toch vanuit dat @Ziggo zich aan haar tekst houdt en voor TS de afkoop wegstreept.
Ps. Misschien dat Ziggo dan ook eindelijk eens een einde maakt, aan alle andere vage/onduidelijk Ziggo teksten !!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...