Een Hulp vraag.
Ik heb op 20 November 2024 mijn Ziggo opgezegd.
Daar kreeg ik ook een mail van met de volgende text:
We hebben je aanvraag voor een opzegging ontvangen. Jammer dat je wilt opzeggen. Weet dat onze deur altijd voor je open staat voor hulp en advies.
En nog een lap text, ben nog gebeld zelfde dag om me toch over te halen, maar nee de deal was niet goed genoeg.
In december heb ik nog een rekening betaald, er van uit gaande dat het de laaste was.
nu krijg ik weer een , en heb gebeld dat ik het had opgezegd.
Bij die dames krijg je echt niks voorelkaar die zitten strak in hun systeem. Ze kunnen geen opzegging vinden, en gaan niks voor je doen.
Uiteindelijk moest ik de app installeren en op een chat gaan wachten. En daar zou ik dan beweijs kunnen uploaden.
Nu een uur verder heb ik nogsteeds geen contact.
Gaat het altijd zo moeizaam of heb ik dat nu weer.
En is er een ingang bij Ziggo waar je terecht kan met dit soort issues.
Groeten Francesco
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Helaas bent u niet de enige waarbij het opzeggen moeizaam verloopt. Als het goed is heeft u uw gegevens in uw profiel staan (adres, postcode etc) welke door een van de moderators van Ziggo, hier op het forum, gebruikt kan worden om u verder te helpen.
Wel de tip om slechts 1 kanaal van Ziggo te gebruiken, er wordt dikwijls langs elkaar gewerkt wat zaken nog meer in de war kan schoppen.
Als ik u mag adviseren: gebruik het forum, duurt wat langer maar u krijgt een betere dienstverlening. Het is maar een tip van mede (ex) klant.
Succes met uw vertrek helaas niet geheel zonder hobbels.
Het zou zeker niet zo moeizaam moeten verlopen.
Er is blijkbaar geen bevestiging van de opzegging verstuurd met de daadwerkelijke eind datum en het verzoek apparatuur terug te sturen.
Niet zoals ze nu sturen,nu heb ik een daadwerkelijke opzegging.
Hoe moet je nu als klant weten wat je moet krijgen en hoe het er uitziet.
IK ga er van uit als ik een mail krijg met dat ze de opzegging heb ontvangen dat het ook gewoon loopt.
Maar ik heb ook geen optie om ze de mail testuren, alles is een no reply box
Maar goed dat betekend dat ze verwachten dat ik nog 2x een maand aftik.
Daar voel ik weinig voor
Dit lijkt ook het enige pad wat je kan bewandelen, vie telefoon kom je nergens, de chat op ziggo app doen ze ook niks.
Natuurlijk wel slechte reclame zo in het openbaar voor het opzeggen proces van Ziggo
Topic's worden vrijwel dagelijks opgepakt, en misschien dat één van de twee Ziggo Medewerker @Jamyla of @Welmoed of mede collega dit voor u kan regelen en dat u het beste even wacht op hun bericht. Dan maken ze dit in orde en hopelijk is dan alles netjes geregeld.
Soms gaat het wel eens niet zoals het moet, en via de Community kom je vrij wel een eind, via de Ziggo Go App kan het altijd even duren als u het via messenger doet.
Dit is al een tijdje aan de gang dat providers om er zeker van te zijn dat je echt wilt opzeggen eerst nog contact opnemen meer met de bedoeling de klant binnenboord te houden.
Als nu een 'echte' opzeg bevestiging met einddatum hebt gekregen komt het wel goed.
Heb je zelf opgezegd omdat je eerst zeker wou zijn dat de verbinding van een andere provider actief was? Uit eigen ervaring weet ik dat als het misgaat met opzeggingen dit ook handmatig met onmiddellijke ingang kan.
In dit geval lijkt mij dat wel gepast. Echter er komen vanwege het vooruit bijna betalen altijd twee facturen waarvan 1 de echte eindfactuur.
Ik heb het zelf opgezegd nadat mijn glasvezel goed werkte.
Kreeg na het opzeggen een ontvangstbevestiging, vervolgens dezelfde dag een telefoontje van 030 nummer zoals in de mail staat, die probeerde me over te halen om te blijven.
Wel raar dat Ziggo nu claimt dat er niks van een opzegging te vinden is in het systeem, zou haast denken dat iemand het weer terug gedraait heeft
Maar zoals het nu er voor staat wordt het wel opgezegd maar wel 2 maanden later, en ben ik dus 180 euro lichter.
Je hebt toch bewijs dat je 20 november hebt opgezegd.
Ja, ik heb mailtje gekregen dat ze mijn op egging hebben ontvangen. Maar geen officieel opzegging.
Dat is voldoende hoor je hebt opgezegd en klaar ben je, ze kunnen van alles zeggen maar je hebt het zwart op wit
Het vervelende is dat nadat ik gebeld ben door hun 030 nummer mijn opzegging verdwenen is in hun systeem. En nu heeft de dame van administrative het op 7 January gezet. Het is of je tegen een muur praat tegen ze. En de chat reageert ook niet. Waardeloos zo.
Wacht hier netjes op een medewerker van ziggo.
Dan kun je de mail naar die persoon sturen.
Dan kan de eindafrekening gemaakt worden.
Niks extra betalen...dat wat krom is mag recht gemaakt worden.
Ik zit in dezelfde fuik. Je kan nergens terecht met een klacht. Terwijl je wel een schriftelijke klacht moet indienen, wil die in behandeling worden genomen. Frustrerend, hopelijk wordt je alsnog geholpen met opzegging per de oude datum
@valcklucassen schreef:Ja, ik heb mailtje gekregen dat ze mijn op egging hebben ontvangen. Maar geen officieel opzegging.
Een bevestiging van het ontvangen van een opzeg verzoek is helaas iets anders dan deze opzegging verwerken en bevestigen.
Als bijlage een echte bevestiging van beëindiging. Toch deel ik de mening wat hier wordt geschreven. Wel de vraag was je al contract vrij? Zoja dan zijn de 30 dagen opzegtermijn allang voorbij en zou een opzegging met onmiddellijke ingang niet meer dan terecht zijn.
Terzijde is het online formulier gebruikt?
Ik snap dat, maar als ik die mail krijg denk ik dat proces loopt,en als ik dan die dag ook nog gebeld wordt zoals in de mail staat dan hebben ze toch wel iets opgepakt, als dan achteraf gezegd wordt dat er niks in het systeem staat dat ik heb opgezegd is het weer heel apart.
Mijn Contract staat al een tijd op maandelijks opzegbaar, dus dat zit ook wel goed.
En ja ik had hetzelfde gebruikt als in jouw plaatje
Maar goed Ziggo heeft eindelijk na uren in chat gereageerd, en beloofde het per direct op tezeggen, maar goed eerste zien dan geloven aangezien ze daar weer 24 voor nodig hebben.
Probeer het in de Chat op ziggo app, wie weet lukt het dan
even voor mijn beeld, jij hebt ook online opgezegd en mail gehad en gebeld en vervolgens is ook je opzegginf uit het systeem verdwenen?
@valcklucassen schreef:Probeer het in de Chat op ziggo app, wie weet lukt het dan
Het geval van Damlin is anders. Afgaande op zijn topic.
UIt zijn verhaal lees ik niet hoe het opzeggen is gegaan, en of hij ook alle mail heeft gehad zoals in mail staat. als dat zo is kun je nog een rekening verwachten na opzeggen, lijkt me. Voor de maand na opzeggen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.