Goedenavond,
Ik heb vanavond via de digitale weg (opzegformulier) mijn abonnement opgezegd. Tot mijn grote verbazing lees ik dat ik over 3 werkdagen gebeld ga worden?? Waarom moet ik een opzegging telefonisch bevestigen? Ik zit tenslotte niet voor niks al mijn gegevens in te vullen.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat zo'n telefoontje uitsluitend en alleen bedoeld is mij met een leuke deal proberen over te halen om niet op te zeggen.
En wat als ik de telefoon niet opneem? Dan is mijn opzegging ongeldig? Kan een @Moderator mij hier duidelijkheid over geven?
Dank.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Music21,
Jammer dat je ons wil verlaten! Goed dat je even navraag doet omtrent de afhandeling.
Er wordt inderdaad telefonisch contact met je gezocht na het invullen van het formulier. Dit is zowel om de reden als de eventuele afhandeling met je te bespreken. Bij het formulier is er een x aantal belpogingen. Kan er geen contact worden gelegd, dan wordt het formulier verwerkt op basis van de ontvangen datum. Je bent zeker van je opzegging zodra je een bevestiging per e-mail hebt ontvangen.
De retourdozen worden voor je verstuurd op het moment dat de opzegging gedaan is. Die zou je dus te laat krijgen in dit geval, @Music21. Ik heb nu gelijk retourdozen voor je opgestuurd, die vandaag verzonden worden. Hopelijk zijn die dan nog op tijd ;-). En anders geven wij je het retouradres, zodat je de apparatuur daarheen kunt versturen in een willekeurige (bijvoorbeeld uit de supermarkt) doos.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Music21 schreef:
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat zo'n telefoontje uitsluitend en alleen bedoeld is mij met een leuke deal proberen over te halen om niet op te zeggen.
Dat klopt. Soms kan je er nog een leuke deal uitslepen.
Dank voor je reactie. Ik wil er helemaal geen deal uitslepen. Dan had ik wel de telefoon gepakt, een toneelstukje opgevoerd en had ik geen opzegformulier gebruikt. Ik vind het schandalig dat mijn opzegging pas verwerkt wordt na telefonische bevestiging. Van dergelijke 'in de tang' praktijken ben ik echt niet gediend.
@Music21 schreef:
.....Ik vind het schandalig dat mijn opzegging pas verwerkt wordt na telefonische bevestiging.
Waar haalt u dat vandaan? Ziggo wil weten waarom u opzegt. Als dat is omdat u ontevreden bent dan zouden ze dat goed willen maken en ook proberen te voorkomen dat dat ook bij andere klanten voorkomt. Als u toch van plan blijft uw abonnement te beëindigen dan is de opzegtermijn begonnen op de dag dat u het formulier indiende.
Dit staat er op de website. Alleen het opzegformulier invullen is dus afdoende .
Schijn bedriegt dus. Het addertje zit in de bevestiging die je vanzelfsprekend pas ziet als je het opzegformulier verzonden hebt.
Ik ben ook van mening dat een definitieve opzegging uitgevoerd moet worden na het invullen van het opzegformulier op de website.
Als ik zou hebben besloten om op te zeggen zou ik ook niet zitten te wachten op een medewerker die probeert mij van gedachten te doen veranderen.
Bovendien moet je de reden van opzegging al aangeven als je het opzegformulier invult.
Piet.
@PJM v.d. Vooren Gelukkig dat er nog iemand is, die er hetzelfde over denkt als ik. Ik heb inderdaad als reden van opzegging aangevinkt 'ik wil overstappen naar een andere provider'. Dat lijkt me geen reden om mij (of ieder ander die opzegt) te gaan bellen.
Tenslotte nemen ze een aanmelding ook niet pas in behandeling nadat je die aanmelding telefonisch bevestigd hebt.
Overigens ben ik er van overtuigd, dat het juridisch geen stand houdt, dus ik verwacht dat mijn opdracht tot opzegging gewoon netjes uitgevoerd wordt zonder verdere poespas. Ik ga er dus vanuit dat mijn abonnement m.i.v. 26 juni a.s. wordt beëindigd.
Hi @Music21,
Jammer dat je ons wil verlaten! Goed dat je even navraag doet omtrent de afhandeling.
Er wordt inderdaad telefonisch contact met je gezocht na het invullen van het formulier. Dit is zowel om de reden als de eventuele afhandeling met je te bespreken. Bij het formulier is er een x aantal belpogingen. Kan er geen contact worden gelegd, dan wordt het formulier verwerkt op basis van de ontvangen datum. Je bent zeker van je opzegging zodra je een bevestiging per e-mail hebt ontvangen.
@Alex Dank voor je reactie. De reden waarom ik opzeg, heb ik al aangevinkt bij het opzegformulier. Hoe e.e.a. wordt afgehandeld, is ook te lezen op de Ziggo site. Mijn conclusie: een telefoontje is en blijft overbodig.
Maar goed, ik heb inderdaad een Ziggo medewerkster aan de telefoon gehad, ze deed gelukkig geen 'blijf' poging en was zeer vriendelijk. Mijn abonnement wordt netjes per gewenste datum beëindigd.
En @Alex jij kunt zien hoe lang ik Ziggo (Casema) trouw ben gebleven. Dat is heel wat langer dan me ooit gelukt is bij partners.🤣😂
Wellicht is dit ook nog interessant:
Abonnement online afgesloten? Dan moet u ook online kunnen opzeggen | ACM ConsuWijzer
Piet.
Heb het bericht ook gelezen en ik ben zeker van plan de werkwijze van Ziggo te melden bij ACM. Met het zinnetje 'na je telefonische bevestiging van de opzegging' wordt nl. gesuggereerd dat dit noodzakelijk is en dat valt onder 'misleidende handelspraktijken'.
@Alex Kun je voor mij nakijken wanneer ik mijn retourdozen krijg? Over 2 dagen ben ik weg hier namelijk en dat is ook het moment dat mijn abonnement eindigt.
De retourdozen worden voor je verstuurd op het moment dat de opzegging gedaan is. Die zou je dus te laat krijgen in dit geval, @Music21. Ik heb nu gelijk retourdozen voor je opgestuurd, die vandaag verzonden worden. Hopelijk zijn die dan nog op tijd ;-). En anders geven wij je het retouradres, zodat je de apparatuur daarheen kunt versturen in een willekeurige (bijvoorbeeld uit de supermarkt) doos.
@Marije Dank je wel, Marije dat je het even snel opgepakt hebt. Top!
In de bevestigingsmail staat 'U ontvangt enkele dagen voor de einddatum van het abonnement per post een retourdoos met verdere instructies.' Vandaar dat ik me afvroeg wanneer ik ze zou ontvangen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.