postie1982

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opzeggen Abbonement

De molen van Ziggo, Ik ben overgestapt van Ziggo naar Delta. Gebruik gemaakt van de overstapservice binnen Delta. Deze hebben netjes aangegeven bij Ziggo dat mijn abo opgezegd moet worden. Ik heb hiervan mail ontvangen, tevens ook deze dozen ontvangen om de spullen retour te sturen.

Dit netjes gedaan maar tot heden blijkt het onmogelijk om mijn Ziggo final op te zeggen. Hij blijft in een soort pending staan. Ik krijg nog facturen terwijl ik de spullen al teruggestuurd heb.

Wie kan een oud collega van Ziggo verder helpen?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@postie1982 Er stond een bedrag open van € 70,50. Dat was onterecht, want dat waren de kosten voor de maand oktober. Je abonnement is vertraagd opgezegd. De opzegging is pas verwerkt op 6 oktober. Rikst heeft een vergoeding aangemaakt van € 65,35 voor de periode 9 september (de datum dat je abonnement opgezegd had moeten zijn) tot 6 oktober. De kosten van je abonnement na 6 oktober welke in rekening zijn gebracht worden automatisch vergoed ten gevolge van de opzegging (dit is dus de periode vanaf 7 oktober t/m 31 oktober). De kosten van 1 t/m 9 september á € 11,38 heb je betaald, maar heb je dubbel betaald aangezien je op de factuur van augustus al de gehele maand september hebt betaald. 

In de 2e week van november zal je de eindfactuur gaan ontvangen. Daarop is dan Rikst haar vergoeding meegenomen + de automatische correctie n.a.v. de opzegging. Er is dan sprake van een tegoed door o.a. de vergoeding van Rikst en die wordt na de eindfactuur automatisch teruggestort. 

In ieder geval onze excuses voor het ongemak. De juiste handelingen/correcties hebben nu plaatsgevonden. Mocht je na de eindfactuur al vragen hebben, dan kun je ons gerust een berichtje sturen. Dan helpen we je graag weer. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Om het een moderator makkelijker te maken om de juiste gegevens te raadplegen, is het wenselijk postcode en huisnummer in je community-profiel te plaatsen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @positie1982. Een opzegging moet natuurlijk wel verwerkt kunnen worden. Ik help je graag verder! Zou je je postcode en huisnummer in je profiel willen opnemen? Dan kan ik je gegevens er bijpakken. 

postie1982
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is aangepast Lycke, dank je wel.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Yes, gezien hoor @postdie1982. Ik zie dat je abonnement beëindigd is, er staat op dit moment niets meer actief. Wel staat er nog een laatste factuur klaar, met daarop de kosten van de laatste dagen van september dat je abonnement nog actief stond. 

postie1982
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Rikst, ik heb gisteren nog een brief gehad omtrent de maand Oktober. Kan ik deze als niet gestuurd zien?

Heb nu de laatste dagen betaald van September, maar nu komt toch weer de maand oktober als niet betaald. En is de restfactuur die ik net betaald heb niet meer zichtbaar.

postie1982
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu staat de betaling die ik gisteren heb gedaan weer open (11.38)

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik kon gisteren je factuur nog niet inzien @postie1982, maar dit gaat inderdaad over de periode van oktober. Je abonnement is uiteindelijk beëindigd per 6 oktober bij Ziggo. Ik zie alleen dat we gecommuniceerd hebben dat je eerst mogelijke overstapdatum 8 september jl. was. Er heeft dus toch de nodige vertraging in de opzegging gezeten. Ik heb nu een vergoeding aangemaakt van € 65,35 voor de periode van 9 september t/m 6 oktober. Hierdoor zal er nog een eindfactuur komen, dit laat meestal zo'n 4 weken op zicht wachten. Ik zie wel een melding over je betaling staan, maar die betaling moet nog verwerkt worden.  Maar dat bedrag krijg je dus middels bij vergoeding alsnog terug. 

postie1982
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Rikst, 

Ten eerste wil ik jullie bedanken dat dit zo wordt opgepakt. Blijkbaar hebben jullie meer service dan mensen via de callcenter. 

Ik heb gisteren 11 euro overgemaakt, ik moet dus de 70 euro die openstaat ook betalen? En dan vergoeden jullie 65?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Het is jammer dat het zo moet en dat je er zoveel tijd aan kwijt bent @postie1982. Je hebt een betaling van € 11,38 gedaan zie ik. Dat is voldoende. De abonnementskosten van september zijn al betaald door je in augustus. En de kosten na 9 september waren dus onterecht en krijg je via mijn vergoeding nog terug. 

postie1982
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok, dus het bedrag over Oktober hoef ik niet over te maken? Kan je ervoor zorgen dat de melding bij facturen wordt weggehaald. Ik krijg namelijk wel meldingen daarover.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Je hebt het bedrag van oktober (€11,38) overgemaakt. Verder hoef je nu dus niets meer over te maken. Je krijgt binnenkort alleen nog een bericht zodra de eindfactuur beschikbaar is. Je hebt dan dus een tegoed bij ons en dat wordt automatisch aan je uitbetaald. 

postie1982
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben een beetje sceptisch maar hoop dat het goed komt. Wanneer verwacht je de eindfactuur? Want dan wordt voor mij een hoop duidelijk.

Staat namelijk onder mijn facturen nog 70 euro open, terwijl jij zegt dat ik 65 retour krijg...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@postie1982 Er stond een bedrag open van € 70,50. Dat was onterecht, want dat waren de kosten voor de maand oktober. Je abonnement is vertraagd opgezegd. De opzegging is pas verwerkt op 6 oktober. Rikst heeft een vergoeding aangemaakt van € 65,35 voor de periode 9 september (de datum dat je abonnement opgezegd had moeten zijn) tot 6 oktober. De kosten van je abonnement na 6 oktober welke in rekening zijn gebracht worden automatisch vergoed ten gevolge van de opzegging (dit is dus de periode vanaf 7 oktober t/m 31 oktober). De kosten van 1 t/m 9 september á € 11,38 heb je betaald, maar heb je dubbel betaald aangezien je op de factuur van augustus al de gehele maand september hebt betaald. 

In de 2e week van november zal je de eindfactuur gaan ontvangen. Daarop is dan Rikst haar vergoeding meegenomen + de automatische correctie n.a.v. de opzegging. Er is dan sprake van een tegoed door o.a. de vergoeding van Rikst en die wordt na de eindfactuur automatisch teruggestort. 

In ieder geval onze excuses voor het ongemak. De juiste handelingen/correcties hebben nu plaatsgevonden. Mocht je na de eindfactuur al vragen hebben, dan kun je ons gerust een berichtje sturen. Dan helpen we je graag weer. 

Uitgelicht topic