Al heel lang abonnee bij ziggo. Nu heb ik mijn TV abonnement veranderd, ik wilde graag wat langer terug kijken en opnemen. Jarenlang al een abonnement gehad, dus wil een wat uitgebreidere.
Nu schetst mijn verbazing dat ik opeens weer 12 maanden opzegtermijn heb ipv 1 maand en een fikse boete kan krijgen indien ik eerder opzeg. Omdat ik korting krijg van 5 euro de eerste 6 maanden. Mij was het niet duidelijk dat de voorwaarden ( zal best wel ergens gestaan hebben) ook veranderde. Kon ook nergens anders uit kiezen dan MET die korting, en die korting interesseerde mij niks. Wilde gewoon wat meer terug kijken en opnemen.
Ik heb gewoon geklikt op wat ik zag dus 1 week meer terug kijken en opnemen. Blijkbaar kan je niet je abonnement zomaar ophogen, je krijgt ook te maken met andere voorwaarden. Heb al gebeld, maar eigen schuld dikke bult.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @irma2,
Wat spijtig om te lezen dat het niet helemaal duidelijk was dat wanneer je een pakket wijzigt met een korting je een nieuw jaarcontract krijgt. Dit kunnen we zeker voor je aanpassen door het huidige pakket weer om te zetten naar de oude situatie, en zodra dit is gedaan we dan het pakket alsnog op de juiste aanpassen zonder een jaar contract.
Laat je weten of je akkoord bent.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je zou 14 dagen bedenktijd moeten hebben. Zie ook https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Lagere-kosten-of-groter-surfplezier-Actie-van-Ziggo/td-p/1447...
Een moderator zou het voor je terug moeten kunnen draaien.
Ja, raar he, dus je kan nooit een ophoging / uitbreiding doen, zonder die voorwaarden. Je wilt er voor betalen, krijg je dit... 😉 Nooit gezien, pas toen het afgesloten was. Ben veel te bang dat het mis gaat zie ook een andere topic over abonnement wijzigen hier op de site. Dus laat maar zitten betaal het wel, als ik wegga. ( in de loop van het jaar krijg ik glasvezel, en ziggo zit daar niet bij helaas) Heb geen zin in veel gedoe en heen en weer praat.
je kunt ook het abonnement verhogen zonder korting dan is het maandelijks opzegbaar,
bij een korting/actie is het altijd een jaar contract
Ja, maar nergens te zien, te minste ik heb het nergens gezien. Hoefde heel die korting niet gewoon simpel uitbreiden. Helaas ......... zit ik er aan vast volgens de meneer van Ziggo die ik belde.
Die meneer van Ziggo, zou zich beter op de hoogte moeten stellen, die twee weken bedenktijd moet Ziggo respecteren.
https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/klantenservice/bedenktijd
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen
https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/oneerlijke-handelspraktijken
Voldoet de verkoper niet aan zijn informatieverplichtingen over de bedenktijd? Dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd met maximaal 12 maanden. Geeft de verkoper deze informatie alsnog, dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog 14 dagen.
Ja, maar gewoon terugdraaien kan niet zomaar denk ik, naar de oude situatie, moet ik opzeggen en naar weer een nieuw abonnement (oude abonnement) krijg je straks het zelfde gedoe dat ik nog steeds, opnieuw aan die 12 maanden zit.
Je moet wachten op een moderator hier op de community. Die kan het voor je terugdraaien, dat is betrouwbaarder dan via de klantenservice.
Dat is de enige betrouwbare manier om alles naar de oude situatie terug te laten draaien.
De klantenservice staat grotendeels alleen op verkopen. Klanten met problemen worden al vaak doorgestuurd naar deze community, een klant help klant forum, omdat ze het zelf niet kunnen oplossen of de rechten niet hebben om iets voor je te kunnen doen. Een moderator (Ziggo medewerker) kan meer voor je betekenen.
Dan wachten we maar hier op. Ben benieuwd wat hij voor mij kan betekenen.
Goedemorgen @irma2,
Wat spijtig om te lezen dat het niet helemaal duidelijk was dat wanneer je een pakket wijzigt met een korting je een nieuw jaarcontract krijgt. Dit kunnen we zeker voor je aanpassen door het huidige pakket weer om te zetten naar de oude situatie, en zodra dit is gedaan we dan het pakket alsnog op de juiste aanpassen zonder een jaar contract.
Laat je weten of je akkoord bent.
Nou heel graag, wat fijn, maar geen idee hoe en wat ik dan moet doen, sorry...
In principe hoef jij niks te doen, @irma2 😉
Ik heb in elk geval nu het verzoek ingediend om de contractsdatum aan te passen. Dit kan even een paar dagen duren voor het zichtbaar is. Wordt vervolgd!
Hartstikke bedankt!!
Hey @irma2 We hebben er nog een blik op geworpen en ik zie dat je contract weer maandelijks opzegbaar is. Er is geen spraken meer van een contract 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.