Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
irma2
Level 4

Oppassen met abonnement veranderen.

Al heel lang abonnee bij ziggo. Nu heb ik mijn TV abonnement veranderd, ik wilde graag wat langer  terug kijken en opnemen. Jarenlang al een abonnement gehad, dus wil een wat uitgebreidere. 
Nu schetst mijn verbazing  dat ik opeens weer 12 maanden opzegtermijn heb ipv 1 maand en een fikse boete kan krijgen indien ik eerder opzeg.  Omdat ik korting krijg van 5 euro de eerste 6 maanden. Mij was het niet duidelijk dat de voorwaarden ( zal best wel ergens gestaan hebben) ook veranderde.  Kon ook nergens anders uit kiezen dan MET die korting, en die korting interesseerde mij niks. Wilde gewoon wat meer terug kijken en opnemen.
Ik heb gewoon geklikt op wat ik zag dus 1 week meer terug kijken en opnemen. Blijkbaar kan je niet je abonnement zomaar ophogen, je krijgt ook te maken met andere voorwaarden. Heb al gebeld, maar eigen schuld dikke bult.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @irma2

Wat spijtig om te lezen dat het niet helemaal duidelijk was dat wanneer je een pakket wijzigt met een korting je een nieuw jaarcontract krijgt. Dit kunnen we zeker voor je aanpassen door het huidige pakket weer om te zetten naar de oude situatie, en zodra dit is gedaan we dan het pakket alsnog op de juiste aanpassen zonder een jaar contract. 

Laat je weten of je akkoord bent. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Karel.
Level 17

Je zou 14 dagen bedenktijd moeten hebben. Zie ook https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Lagere-kosten-of-groter-surfplezier-Actie-van-Ziggo/td-p/1447...

Een moderator zou het voor je terug moeten kunnen draaien.

0 Kudos
irma2
Level 4
Topicstarter

Ja, raar he, dus je kan nooit een ophoging / uitbreiding  doen, zonder die voorwaarden. Je wilt er voor betalen, krijg je dit... 😉 Nooit gezien, pas toen het afgesloten was. Ben veel te bang dat het mis gaat zie ook een andere topic over abonnement wijzigen hier op de site. Dus laat maar zitten betaal het wel, als ik wegga. ( in de loop van het jaar krijg ik glasvezel, en ziggo zit daar niet bij helaas) Heb geen zin in veel gedoe en heen en weer praat. 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

je kunt ook het abonnement verhogen zonder korting dan is het maandelijks opzegbaar,

bij een korting/actie is het altijd een jaar contract

0 Kudos
irma2
Level 4
Topicstarter

Ja, maar nergens te zien, te minste ik heb het nergens gezien.  Hoefde heel die korting niet gewoon simpel uitbreiden.  Helaas ......... zit ik er aan vast volgens de meneer van Ziggo die ik belde. 

Karel.
Level 17

Die meneer van Ziggo, zou zich beter op de hoogte moeten stellen, die twee weken bedenktijd moet Ziggo respecteren.

https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/klantenservice/bedenktijd

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen

https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/oneerlijke-handelspraktijken

Voldoet de verkoper niet aan zijn informatieverplichtingen over de bedenktijd? Dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd met maximaal 12 maanden. Geeft de verkoper deze informatie alsnog, dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog 14 dagen.

0 Kudos
irma2
Level 4
Topicstarter

Ja, maar gewoon terugdraaien kan niet zomaar denk ik, naar de oude situatie, moet ik opzeggen en naar weer een nieuw abonnement (oude abonnement) krijg je straks het zelfde gedoe dat ik nog steeds, opnieuw aan die 12 maanden zit.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Je moet wachten op een moderator hier op de community. Die kan het voor je terugdraaien, dat is betrouwbaarder dan via de klantenservice. 

Dat is de enige betrouwbare manier om alles naar de oude situatie terug te laten draaien.

De klantenservice staat grotendeels alleen op verkopen. Klanten met problemen worden al vaak doorgestuurd naar deze community, een klant help klant forum, omdat ze het zelf niet kunnen oplossen of de rechten niet hebben om iets voor je te kunnen doen. Een moderator (Ziggo medewerker) kan meer voor je betekenen.

irma2
Level 4
Topicstarter

Dan wachten we maar hier op. Ben benieuwd wat hij voor mij kan betekenen.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @irma2

Wat spijtig om te lezen dat het niet helemaal duidelijk was dat wanneer je een pakket wijzigt met een korting je een nieuw jaarcontract krijgt. Dit kunnen we zeker voor je aanpassen door het huidige pakket weer om te zetten naar de oude situatie, en zodra dit is gedaan we dan het pakket alsnog op de juiste aanpassen zonder een jaar contract. 

Laat je weten of je akkoord bent. 

irma2
Level 4
Topicstarter

Nou heel graag, wat fijn, maar geen idee hoe en wat ik dan moet doen, sorry... 

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

In principe hoef jij niks te doen, @irma2 😉

Ik heb in elk geval nu het verzoek ingediend om de contractsdatum aan te passen. Dit kan even een paar dagen duren voor het zichtbaar is. Wordt vervolgd! 

0 Kudos
irma2
Level 4
Topicstarter

Hartstikke bedankt!!

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Hey @irma2 We hebben er nog een blik op geworpen en ik zie dat je contract weer maandelijks opzegbaar is. Er is geen spraken meer van een contract 🙂 

0 Kudos