Heb afgelopen week contact gehad met de klantenservice over het einde van mijn contract. Er werd aangegeven dat 3 december aanstaande het opzeggen word doorgezet. Nu heb ik een eerste mail gekregen waarin staat dat ik binnen 10 dagen een 2e mail krijg met waarschijnlijk de exacte datum. In mijn ziggo kan ik wel zien de einddatum van het contract maar heb nog twijfels eerlijk gezegd. Wil graag voordat deze vrijdag voorbij is gebruik maken van de acties. Kan iemand mij uitsluitsel geven?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Belmondo, je wil natuurlijk niet te lang zonder diensten zitten.
N.a.v. het gesprek wat je eerder hebt gehad met mijn collega, is er een opzegorder aangemaakt met einddatum 3 december 2024. Deze order staat ook goed in het systeem. Het probleem is alleen dat deze order vast is gelopen. Je krijgt dus niet de correspondentie zoals je die normaal van ons kan verwachten.
Als de order is gerepareerd, dan zal de opzegging doorgevoerd worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als ik het goed lees kun je het contract per 3 dec opzeggen, dat houdt natuurlijk wel in dat je dat op 3 nov had moeten doen, de 1 maand opzegtermijn blijft gelden. Nu maak ik niet uit je topic op of je dit op die datum van 3 nov hebt gedaan. Is dit toch later geweest, dan schuift je uiteindelijke datum van beeindiging ook door.
Van welke acties van welke provider wil je gebruik maken?
Odido 2gbit en tv voor 30e de 1e 8 maanden, na 8 maanden mag je aanpassen naar bv 400mbit voor 40eu de laatste 4 maanden wat voordeliger uitkomt dan mijn ontvangen aanbod.
Je kunt altijd de overstapservice gebruiken van een provider, dan kijkt die op welke datum de vorige provider kan vervallen en wanneer de nieuwe provider kan starten, de oude provider stopt pas als de nieuwe in werking is bij je, dat kan ook nog een paar dagen later zijn als de nieuwe provider de verbinding nog niet voor elkaar heeft, dat is het voordeel van de overstapservice.
Als je het zelf regelt, dan moet je maar afwachten of de nieuwe provider op tijd een signaal kan leveren en kun je zonder internet komen te zitten.
Dus via het forum kan je niet erachter komen welke datum exact?
Nee, dit is een klanten help klatenforum. Klanten kunnen niet zien wat jouw einddatum van het contract is.
Nu heb jezelf een screenshot gegeven waarop 3 dec staat als einddatum
Had je opgezegd op 3 nov zonder de opzegservice van een andere provider dan was je abo beeindigd op 3 dec. Zou je dat morgen doen, dan wordt de beindigings datum 1 jan, vanwege de 1 maand opzegtermijn.
Had je het gespeeld via de opzegservice van een andere provider, dan kan dit enkele dagen later zijn, dit omdat Ziggo pas een echte opzegdatum krijgt van je nieuwe provider als de nieuwe provider bij jou werkend heeft opgeleverd en dat zou best later kunnen zijn dan een maand, dit om te voorkomen dat je zonder internet zit. Dus in dat geval kan alleen jouw nieuwe provider waarschijnlijk iets meer zeggen over de daadwerkelijke datum.
Als de klanten service aangeeft dat 3 december de opzegging wordt doorgezet verwacht ik dat de werkelijke einddatum 3 januari wordt.
Verder als er bij Ziggo al is opgezegd kan er bij de nieuwe provider waarschijnlijk niet meer voor een overstap service worden gekozen.
@Belmondo schreef:Dus via het forum kan je niet erachter komen welke datum exact?
Maar het is heel simpel :
- U hebt altijd 1 maand opzegtermijn, dus als u nu ( 30 nov ) opzegt, dan zal uw abonnement op 30 dec aflopen.
- Als u een jaarcontract hebt, welke op de 'over 1 maand' datum nog niet afgelopen is, dan moet u alle nog komende maanden van dat jaar abonnement alsnog betalen, als u dan alsnog wil opzetten.
De helpdesk moet u exact kunnen vertellen wanneer uw abonnement afloopt. Kan men dat niet, dan doen ze hun werk niet !
Een Ziggo moderator kan u ook exact vertellen wanneer uw abo afloopt.
Als u overstapt, kan u natuurlijk gebruik maken van een overstap service. Want dan wordt afsluiten en aansluiten voor u geregeld.
Ik heb 25 november opgezegd, de bovenste foto als bevestiging in de mail ontvangen en ben dezelfde dag nog gebeld door de klantenservice met een laatste aanbod. Nadat ik het aangaf het aanbod niet te accepteren zeg maar, gaf de medewerker aan dat ze het opzeggen zou doorvoeren. Ze zei dat het eigenlijk vanaf 25 december zou eindigen omdat de opzegging op 25 november was en niet dus 3 december zoals officieel einde 12 maanden contract is. Daarna gaf ze aan toch de beëindiging vanaf 3 december te doen en ik niet een maand zou hoeven wachten.
Ik wil nu dus uitvogelen of het 3 december eindigt of 25 december en hopelijk dit weekend nog bestellen bij een andere aanbieder.
Er is een verschil van 22 dagen tussen de datums. Als ik ga gokken op 1 van deze datum zit ik mogelijk 3 weken zonder internet of 3 weken met een dubbele aansluiting.
Als ik dat niet wil zou ik gebruik kunnen maken van een overstapservice en zodoende de maand opzegtermijn resetten neem ik aan wat mijn minst favoriete optie is.
Omdat je zelf hebt opgezegd en dit in gang is gezet is de overstapservice eigenlijk niet meer mogelijk. Dan zou je de opzegging eerst moeten annuleren.
Als 3 december mondeling is toegezegd zal je daar van uit kunnen gaan. En moet dit inzichtelijk zijn. Zeker in het volgende mailbericht wat eigenlijk tussen nu en 48 uur zou moeten aankomen.
Alleen zal PostNL jouw Odido installatie pakket waarschijnlijk niet kunnen bezorgen voor die tijd zelfs niet als je nu bestelt. De kans dat je zonder een verbinding komt te zitten is zeker aanwezig.
Ps @Belmondo heb je wel een glasvezel aansluiting in huis?
@Pasi hoe snel was jij online na het plaatsen van jouw bestelling bij Odido?
Het wordt eindelijk wat duidelijker, had deze informatie in je openingspost gezet dan had niet iedereen maar een beetje hoeven lopen gissen.
Normaal is het inderdaad zo als je 25 november opzegt, dan zal je abonnement per 25 dec eindigen. Maar goed als aan de telefoon is gezegd dat er 3 dec van gemaakt kan worden, dan zal dat zo zijn, al zou je dan daarover ook een mailtje van gehad moeten hebben lijkt me.
Ik denk dat alleen een moderator antwoord kan geven, daar wij als medeklanten geen inzage hierin hebben.
Verwacht wel dat als het toch 3 dec is dat je wel even zonder internet komt te zitten, daar het inregelen bij een nieuwe provider voor a.s. dinsdag lastig zal blijken.
Het zou echt veel verstandiger geweest zijn om gebruik te maken van een overstapservice van de nieuwe provider, de kans op geen internet was dan ook wat kleiner.
Tevens is de vraag waarom toch gekozen van zo'n korte datum (3 dec) na opzegging en af te wijken van de standaard, i.p.v dit gewoon op de 25e te laten staan? Die 22 dagen zullen toch ook de kosten niet zijn.
Overigens zal de 25e het ook niet worden i.v.m. de feestdag, dit wordt denk ik dan de 27e, maar ook dat zal met het leveren van een nieuw modem door de nieuwe provider ook nog een hele tour worden.
Voorlopig toch maar afwachten wat een moderator als uiteindelijke beeindigingsdatum kan melden.
@Garihd : ik had al een Odido contract voordat er glasvezel in de wijk was aangelegd 😅.
Dus over lever- en aansluit tijd kan ik niets zinnigs zeggen.
Ja heb in 2021 een jaartje T-mobile gehad ook via de glasvezel. Een dag of 2 zonder internet is wel te doen maar in de mail (zie boven) werd aangegeven dat ik binnen tien dagen een mail zou krijgen met details over m'n opzegging, dat zou uiterlijk 5 december kunnen zijn dus wellicht al 2 dagen nadat ik zonder internet zit. Als ik dan nog moet bestellen wordt het wel een week waarschijnlijk zonder aansluiting zoals jullie ook aangeven. Hopelijk een moderator die meer info kan verschaffen anders hopen dat de mail zsm aankomt denk ik
@Pasi schreef:@Garihd : ik had al een Odido contract voordat er glasvezel in de wijk was aangelegd 😅.
Dus over lever- en aansluit tijd kan ik niets zinnigs zeggen.
Je bedoeld waarschijnlijk een voor inschrijving. Geen contract in de zin dat je al betaalde, dat heb ik destijds rond 2015 ook gedaan en een jaar later had ik de werkende verbinding.
Ik heb het even teruggezocht hoe dat de laatste keer bij mij ging ik zie dat de monteur op 2 maart 2022 langskwam en de bestelling 19-2 is gedaan. Het kan dus binnen 2 tot 3 weken.
@Belmondo dan is het te hopen dat toch de volle maand wordt aangehouden anders heb je door de gekozen methode van handelen nu pech.
Als een moderator is ingelicht door Bert kan het zijn dat je vandaag nog iets hoort anders wordt dat ook pas na Maandag.
Goedemorgen @Belmondo, je wil natuurlijk niet te lang zonder diensten zitten.
N.a.v. het gesprek wat je eerder hebt gehad met mijn collega, is er een opzegorder aangemaakt met einddatum 3 december 2024. Deze order staat ook goed in het systeem. Het probleem is alleen dat deze order vast is gelopen. Je krijgt dus niet de correspondentie zoals je die normaal van ons kan verwachten.
Als de order is gerepareerd, dan zal de opzegging doorgevoerd worden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.