Hallo allen,
Afgelopen vrijdagavond heb ik via de ziggo-chat geïnformeerd of het mogelijk is om mijn Mediabox XL te laten omruilen voor een Mediabox Next en, zo ja, of ik daarbij dan kosteloos (geen maandelijkse bijdragen) gebruik kan blijven maken van mijn, reeds in bezit zijnde, drie 'extra' smartcards.
De Ziggo-medewerker gaf aan dat een omruil geen probleem zou zijn en dat ik daarbij, zoals voorheen, kosteloos van mijn (extra)smartcards gebruik kan blijven maken. Hij is daarna dan ook aan de slag gegaan om dit voor mij in orde te maken.
Echter zie ik, vanochtend, bij het controleren van de bevestigingsmails dat dit, zoals ik dacht, een simpele omruil betreft, maar dat mijn abonnement is 'verlengd/omgezet' en dat daarbij tevens eenmalige kosten in rekening voor worden gebracht. Ondanks dat de medewerker op vriendelijke/hulpvaardige wijze met mij gecommuniceerd heeft, heeft hij echter niet duidelijk vooraf aan mij vermeldt dat er sprake van een abonnement 'verlenging/omzetting' zou zijn en dat daarbij een eenmalige vergoeding zou worden gevraagd.
Alhoewel ik niet perse tegen de 'verlenging' ben (als dit nodig is om een omruil te bewerkstelligen), vindt ik het vrij lastig te verteren dat ik als, al lang bestaande, trouwe Ziggo-klant hiervoor 'eenmalige kosten' in rekening gebracht krijg. Zeker omdat (momenteel) bij bestellingen door nieuwe klanten deze kosten automatisch worden kwijtgescholden. Sterker nog, deze klanten krijgen zelfs extra voordeel aangeboden, zoals 9 maanden lang 50% korting op hun (nieuwe) abonnement. Ook heb ik van kennissen vernomen dat een, met Ziggo samenwerkend, servicebureau (via nummer 0527-857048) nu bezig om bestaande klanten een interessante verlengingsaanbod (met verschillende voordelen) te doen.
Aangezien, door de Ziggo-medewerker, niet duidelijk is aangegeven dat het niet slechts om een simpele decoder-omruil maar 'verlenging' van het abonnement ging, vroeg ik mij af of er, achteraf, wellicht nog iets, mogelijk is op het gebied van 'compensatie'. Ik zou het sowieso erg waarderen als in ieder geval de, in rekening gebrachte, eenmalige kosten, bij wijze van coulance, zou worden kwijtgescholden/gecrediteerd.
Ik hoop dat de Ziggo-moderator/klantenservice, binnen dit forum, mij hierin enigszins tegemoet zou willen komen. Ik zou diegene dan ook alvast willen danken voor zijn/haar begrip, tijd en moeite.