1
Vraag
2
Reacties
Marks79

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onverwachte eenmalige (administratie)kosten na verzoek omruil Mediabox XL voor Mediabox Next

Hallo allen,

 

Afgelopen vrijdagavond heb ik via de ziggo-chat geïnformeerd of het mogelijk is om mijn Mediabox XL te laten omruilen voor een Mediabox Next en, zo ja, of ik daarbij dan kosteloos (geen maandelijkse bijdragen) gebruik kan blijven maken van mijn, reeds in bezit zijnde, drie 'extra' smartcards. 

 

De Ziggo-medewerker gaf aan dat een omruil geen probleem zou zijn en dat ik daarbij, zoals voorheen, kosteloos van mijn (extra)smartcards gebruik kan blijven maken. Hij is daarna dan ook aan de slag gegaan om dit voor mij in orde te maken.

 

Echter zie ik, vanochtend, bij het controleren van de bevestigingsmails dat dit, zoals ik dacht, een simpele omruil betreft, maar dat mijn abonnement is 'verlengd/omgezet' en dat daarbij tevens eenmalige kosten in rekening voor worden gebracht. Ondanks dat de medewerker op vriendelijke/hulpvaardige wijze met mij gecommuniceerd heeft, heeft hij echter niet duidelijk vooraf aan mij vermeldt dat er sprake van een abonnement 'verlenging/omzetting' zou zijn en dat daarbij een eenmalige vergoeding zou worden gevraagd.

 

Alhoewel ik niet perse tegen de 'verlenging' ben (als dit nodig is om een omruil te bewerkstelligen), vindt ik het vrij lastig te verteren dat ik als, al lang bestaande, trouwe Ziggo-klant hiervoor 'eenmalige kosten' in rekening gebracht krijg. Zeker omdat (momenteel) bij bestellingen door nieuwe klanten deze kosten automatisch worden kwijtgescholden. Sterker nog, deze klanten krijgen zelfs extra voordeel aangeboden, zoals 9 maanden lang 50% korting op hun (nieuwe) abonnement. Ook heb ik van kennissen vernomen dat een, met Ziggo samenwerkend, servicebureau (via nummer 0527-857048) nu bezig om bestaande klanten een interessante verlengingsaanbod (met verschillende voordelen) te doen.

 

Aangezien, door de Ziggo-medewerker, niet duidelijk is aangegeven dat het niet slechts om een simpele decoder-omruil maar 'verlenging' van het abonnement ging, vroeg ik mij af of er, achteraf, wellicht nog iets, mogelijk is op het gebied van 'compensatie'. Ik zou het sowieso erg waarderen als in ieder geval de, in rekening gebrachte, eenmalige kosten, bij wijze van coulance, zou worden kwijtgescholden/gecrediteerd. 

 

Ik hoop dat de Ziggo-moderator/klantenservice, binnen dit forum, mij hierin enigszins tegemoet zou willen komen. Ik zou diegene dan ook alvast willen danken voor zijn/haar begrip, tijd en moeite.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Marks79

 

Wat jammer dat de aanvraag en verwerking van je bestelling niet goed is verwerkt en de afspraken hiervan niet zijn nagekomen.

Niet netjes van ons, sorry!

 

Wat ik met je wil afspreken is het volgende.

Zodra jij je 1e factuur hebt ontvangen waar de activatiekosten op staan berekend, neem je hier even contact met ons op. We gaan dan de activatiekosten voor je vergoeden 🙂 

Zo komen we niet linksom, maar rechtsom toch onze afspraken na.

 

Bekijk in context

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@Marks79 Sorry dat we nog niet eerder op jouw topic hebben kunnen reageren. Bij deze zijn de eenmalige kosten voor je vergoed, dit zie je terug als verrekening op je eerst volgende factuur 🙂 En voor nu: (Alvast) een fijn weekend!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Marks79

 

Wat jammer dat de aanvraag en verwerking van je bestelling niet goed is verwerkt en de afspraken hiervan niet zijn nagekomen.

Niet netjes van ons, sorry!

 

Wat ik met je wil afspreken is het volgende.

Zodra jij je 1e factuur hebt ontvangen waar de activatiekosten op staan berekend, neem je hier even contact met ons op. We gaan dan de activatiekosten voor je vergoeden 🙂 

Zo komen we niet linksom, maar rechtsom toch onze afspraken na.

 

Marks79
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Jamyla,

 

Dank voor je reactie en de geboden oplossing. 

 

Ik zal dan, zoals je aangeeft, eerst rustig de factuur met de activatiekosten afwachten.

 

Is het goed als ik, zodra ik de factuur binnen heb, dat dan via dit community topic aan je laat weten? Of heeft het je voorkeur dat ik, in dat geval, via een ander kanaal (chat/telefonisch, etc.) contact opneem?

 

Alvast dank voor het beantwoorden van mijn aanvullende vragen.

 

Tevens dank voor je tijd, moeite en service.

 

Vriendelijke groet,

 

Mark

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Mark, via de Community is prima. Ik laat dit topic open staan dan kun je tegen die tijd hierin reageren en pakken we het voor je op.

 

Tot dan 🙂

Marks79
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Jamyla,

 

Op 24 augustus heb ik de factuur (Nr: 582842369-00) met (o.a.) de betreffende activatiekosten ontvangen. Volgens het overzicht in 'Mijn Ziggo' is het factuurbedrag inmiddels ook, per automatische incasso, van mijn rekening afgeschreven. Heb je wellicht nog extra gegevens van mij benodigd om het activatiebedrag te kunnen crediteren/vergoeden?

 

Alvast bedankt voor het regelen van de vergoeding.

 

Tevens dank voor al je tijd en moeite.

 

Vriendelijke groet,

 

Mark

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@Marks79 Sorry dat we nog niet eerder op jouw topic hebben kunnen reageren. Bij deze zijn de eenmalige kosten voor je vergoed, dit zie je terug als verrekening op je eerst volgende factuur 🙂 En voor nu: (Alvast) een fijn weekend!

Marks79
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Mariska,

 

Geen probleem. Dank voor het regelen van de vergoeding!

 

Nog een fijne zondag.

 

Vriendelijke groet,

 

Mark

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic